Grandaddy - Last Place (2017)

Label: 30th Century

1. Way We Won't (4:21)
  2. Brush with the Wild (4:08)
  3. Evermore (4:39)
  4. Oh She Deleter :( (0:52)
  5. The Boat Is in the Barn (4:38)
  6. Chek Injin (2:09)
  7. I Don't Wanna Live Here Anymore (2:32)
  8. That's What You Get for Gettin' Outta Bed (3:35)
  9. This Is the Part (4:26)
  10. Jed the 4th (2:04)
  11. A Lost Machine (6:11)
  12. Songbird Son (4:18)
avatar van Venceremos
5 en 7 juli Paradiso Noord en Doornroosje!

E-Clect-Eddy schreef:
Dit klinkt in mijn oren gewoon als Mercury Rev, dit was de eerste keer dat ik Grandaddy beluister maar het geluid/de stijl is zeer vergelijkbaar.

Grandaddy is van dezelfde generatie, jaartje eerder zelfs.

avatar van Bert Wasbeer
Fijn nieuw album! Goede flow met vooral uitschieters naar boven. Ze kunnen het nog

Misterfool
Ik ben het eens met wat de wasbeer zegt. Daarnaast ervaar ik bij deze plaat een soort suburban gothicgevoel . Nette rijtjeshuisjes in een soort vinexwijk. Frustratie in een leven gedomineerd door sleur. Ik moest zelfs af en toe denken aan The Suburbs van Arcade Fire. Wellicht verhoog ik nog een halfje. Way we Won't zou maar zo eens het nummer van het jaar kunnen zijn.

avatar van Sundance
Kevin Garcia is aan een beroerte op 41 jarige leeftijd overleden. R.i.p.

avatar van heartofsoul
Dit album zal gegarandeerd niet eindigen in mijn favorietenlijstje van het huidige jaar. De songs zijn niet onaardig, maar het massale, dikke geluid van de synthesizers plus de zeikerige vocalen vind ik zeer irritant. Het tegenargument zou kunnen zijn dat dit een zogenaamde groeiplaat is, maar ondanks de herhaalde luisterbeurten vanaf het moment van aankoop (zo'n half jaar geleden) is het album voor mij alleen maar "gekrompen". Terwijl ik bijvoorbeeld Under the Western Freeway best de moeite waard vond.

avatar van Kronos
Bij het beluisteren van alle albums uit 2017 die ik gekocht heb is Last Place al een oudje. Deze liedjes klinken inmiddels zeer vertrouwd maar vervelen doen ze zeker nog niet. Sterke melodieën verweven in rijk gelaagde klanktapijten. Die strijkers in This Is the Part, zo mooi.

Parlotones
kruder schreef:
En ook a lost machine is een pareltje.

Maar wel erg Mercury Rev.

avatar van Fathead
Véél beter dan Mercury Rev.

Parlotones
Fathead schreef:
Véél beter dan Mercury Rev.

Nee, niet voor mij, heb van Grandaddy ooit 1 album gehad dat was Sumday en ik kon het niet doorgronden, en van Mercury Rev heb ik 4 albums. Maar A Lost Machine is prachtig. Moet misschien deze album toch een keer een kans geven.

avatar van Kaaasgaaf
Deze eindelijk eens op vinyl aangeschaft, om erachter te komen dat Oh She Deleter daarop ontbreekt. Apart, had toch prima gepast. indeed...

avatar van philtuper
Parlotones schreef:

Beginnen bij hun eerste, Under The Western Freeway (1997) en daarna The Sopthware Slump (2000) en dan vallen de kwartjes wel.

Edit: waarschijnlijk heb je dit allang gedaan gezien de datering van je post…