Gazebo - Gazebo (1983)

Italiƫ
Electronic / Pop
Label: Baby

1. Lunatic (3:56)
  2. Love in Your Eyes (7:49)
  3. Paris (4:00)
  4. Masterpiece (4:05)
  5. I Like Chopin (7:40)
  6. Wrap the Rock (3:10)
  7. Midnight Cocktail (5:06)
  8. Gimmick! (3:35)
avatar van jordybeukeboom
Naast I Like Chopin is ook Lunatic een fraai lied

Grappig dat 'ze' uit Italie komen, nooit gedacht

avatar van T.O.
Kwamen toch een beetje op temidden van die italo scene. Maar klinkt inderdaad meer als normale pop.

avatar van monique
I like chopin blijft een geweldig nummer,ook de andere nummers op dit album zijn zeker het luisteren waard

avatar van RobbyT
Het meeste van dit album is vegelijkbaar met "I like Chopin". Je moet het gewoon horen.

De eerste single 'i love chopin' is inderdaad een juweeltje in zijn genre.
De b-kant was de instrumentale versie.
Ik herrinner mij nog de videoclip die geregeld te zien was tijdens het programma 'clipconnection' op de franse of luxemburgse zender.
De tweede single 'lunatic' is tevens een sterke song.
Als ik me niet vergis is 'masterpiece' ook een single geweest.

Verrassend sterke lp van deze in Libanon geboren zanger. Ik kende de hit 'I like Chopin' erg goed, en heb er prima herinneringen aan. Toen ik het complete album beluisterde, was ik zeer aangenaam verrast: 4,5 sterren. Past in het plaatje van The Human League.

Roberto66 schreef:
Past in het plaatje van The Human League.

Verklaar je nader, Gazebo heeft toch een ander geluid dan The Human League. Enfin ik hoor de gelijkenis in elk geval niet.

Naast de goede singles mag zeker Love in Your Eyes er meer dan wezen: dat is meer dan aangename synth-pop.