Faith No More - Album of the Year (1997)

Label: Slash

1. Collision (3:23)
  2. Stripsearch (4:30)
  3. Last Cup of Sorrow (4:17)
  4. Naked in Front of the Computer (2:07)
  5. Helpless (5:24)
  6. Mouth to Mouth (3:55)
  7. Ashes to Ashes (3:36)
  8. She Loves Me Not (3:29)
  9. Got That Feeling (2:20)
  10. Paths of Glory (4:16)
  11. Home Sick Home (1:59)
  12. Pristina (3:53)
  13. Pristina [Billy Gould Mix] * (4:14)
  14. Last Cup of Sorrow [Roli Mosimann Mix] * (6:23)
  15. She Loves Me Not [Spinna Main Mix] * (4:36)
  16. Ashes to Ashes [Hardknox Alternative Mix] * (6:05)
  17. Light Up and Let Go * (2:17)
  18. The Big Kahuna * (3:04)
  19. This Guy's in Love with You [Live] * (4:19)
  20. Collision [Live from Phoenix Festival] * (3:29)
Meneer Bungel
Ze zijn alweer een tijdje bij elkaar/spelen weer samen;

''Who would have thought, but here we are, 11 years dead and now back...posting news again!!
---
We can only hope that the experience of playing together again will yield results erratic and unpredictable enough to live up to the legacy of FNM. Who know where this will end or what it will bring up...only the future knows. But we are about to find out!''
::official FAITH NO MORE site:: News:: - fnm.com

avatar van freakey
Meneer Bungel schreef:
....Als ze nu nog één plaat maken, kunnen ze het gelijk ''Album of the Century'' noemen.

Zou mooi zijn....
... en dan gelijk ook maar een reunietje (met cd) van Mr. Bungle erachteraan....

Meneer Bungel

Op een dag word je wakker en ben je ineens niet meer verliefd op je vlam. De magie is ineens weg. Dat had ik met dit album, op een paar nummers na (bij mij Stripsearch en Helpless) ' voelde' ik de muziek niet. Kort daarop gingen ze uiteen. Jammer.

Oh sorry, ik had mijn mening al eerder gegeven hier. Ben het album nu weer aan het luisteren, nieuwe kans geven.

avatar van luigifort
Toen ik dit album kocht in 97 vond ik m best tegenvallen..kon er niet goed aan wennen ondanks dat er een handvol goeie songs op staan. Jaren later ben ik deze meer gaan waarderen ondanks dat er nog steeds een paar meuknummers op staan..onevenwichtig maar zeker niet slecht..3.5* overigens vind ik dit album wel een erg mooie klank hebben..

avatar van P8371G
album pas weer een keer beluisterd ,ik vind het zeker geen slecht album staan een paar zeer goede nummers op: Collision,Stripsearch,Last cup of sorrow, Ashes to ashes,Mouth to mouth
aantal clips van deze cd werden toen ook veel op MTV vertoond in de jaren 90
het is niet de beste cd van de heren,maar 3 sterren zeer zeker waard, het blijft FNM . vele bands oa Gun`s N roses,Metallica en andere topbands noemden FNM als grote voorbeeld voor hun muziek.

avatar van james_cameron
Typische Faith No More-humor, die albumtitel... Zeker niet het beste werk van de band, maar er staat een reeks ijzersterke songs op, afgewisseld door een paar mindere goden. Vooral tegen het einde van de plaat komt de klad er een beetje in. Qua stijl grijpt de band sporadisch terug op de bombast van Angel Dust, al wordt dat niveau nergens gehaald. Songs als Stripsearch, Last Cup Of Sorrow en Ashes To Ashes blijven echter wel erg fijn.

avatar van kaztor
Ankrhim schreef:
Geweldige plaat na het teleurstellende King For A Day. Hierop tenminste weer wat meer ragwerk en ook de "nieuwe" gitarist is een stuk beter dan die van KFAD. Mijn nummer 2 plaat na Angel Dust.
Tenminste wat meer ragwerk? Dan zou ik toch King For A Day maar weer eens gaan beluisteren...

Recentelijk weer aangeschaft (Original Album Classics) en ik heb er een halfje bij gedaan (4,5). Plaat heeft nog niks van z'n kracht verloren.

avatar van milesdavisjr
Het laatste album voor de comeback en de heren klinken/klonken hier en daar wat uitgeblust. Weg is de frisheid van The Real Thing, het uitgebalanceerde Angel Dust of de hysterische en "gecontroleerde gekte' van King for a Day. De koek was min of meer op, Collision is een vlotte maar wat simpele opener, Stripsearch is stemmig en kent een mooie sfeer maar beklijft ook niet helemaal. Last Cup of Sorrow doet het al wat beter maar is ook geen klassieker. Zo staan er wel meer tracks op die het predikaat aardig hebben maar nooit uitgroeien tot nummers van formaat. Alleen het kamerbrede Ashes to Ashes pakt mij volledig in, maar daar zijn al enkele songs aan vooraf gegaan die weinig indruk maken. Jammer dat Sol Invictus 18 jaar later niet de plaat bleek waarmee Faith No More zijn troon weer 'opeiste' Desalniettemin blijven de eerste 3 platen met Patton mij veel plezier bezorgen.

avatar van trebremmit
Ashes to Ashes is inderdaad erg goed, maar Collision hakt er ook wel in moet ik zeggen, goeie opener, en Stripsearch is een beetje de Evidence van Album of the Year. Al met al iets minder dan King for a Day, maar er staat nog genoeg op om van te genieten, alleen naar het einde toe kakt het iets in.