Spiritual Front - Armageddon Gigolo' (2006)

Italiƫ
Folk / Rock
Label: Trisol

1. Slave (4:13)
  2. A Bastard Angel (5:05)
  3. I Walk The (Dead)Line (3:29)
  4. The Shining Circle (3:53)
  5. My Kingdom for a Horse (3:38)
  6. Jesus Died in Las Vegas (5:23)
  7. Cruisin' (4:26)
  8. Love Through Vaseline (4:52)
  9. Ragged Bed (5:19)
  10. No Kisses on the Mouth (3:40)
  11. Redemption Or Myself (2:54)
Voor mij DE revelatie van de laatste jaren.
schitterende band. met deze cd hebben onze favoriete perverselingetjes 100% hun draai gevonden... denk aan een nick cave (tijdens henry's dream) maar dan veeeel extremer. er is geen beginnen aan om de beste nummers aan te duiden. deze plaat is AF.
enige opmerking is misschien het feit dat ik (persoonlijk) de versies van "Ragged Bed" en "No Kisses on the Mouth" nog beter vond op "Nihilist EP".

avatar van freddze
Dit komt dus uit Italië en niet uit Duitsland. Ik heb dit dus even gecorrigeerd, maar ik ben dus wel niet rouwig dat ik dit opgesnord heb, naar aanleiding van berth's top-10.

Hoe het ook mag heten: maffia folk, suicide pop of nihilistische rock 'n' roll... deze muziek bevalt me wel de stem en manier van zingen doen inderdaad soms aan Nick Cave denken (vooral dan op de track 1, dus toen ik de allereerste klanken van dit album tot mij nam, was ik dus al aangenaam verrast!)

In de teksten die (net als de hoes) soms wel heel (homo)erotisch getint zijn (titelsongs als Cruisin' en Love Through Vaseline spreken voor zich), kan ik me dus niet altijd inleven, maar ze zijn zeker niet slecht geschreven.

Enige echte minpuntje ; die laatste track met dat gospelkoor had er voor mij niet hoeven op staan. Toch kom ik nog net uit op een 4*

avatar van orbit
Interessante muziek dit, heeft inderdaad iets van die folkrock van Cave, maar veel lijkt het er niet op moet ik zeggen. Ik zal het zeker nog eens wat luisterbeurtjes geven, maar een aanrader voor iedere muziekliefhebber! Veel interessanter dan allerlei flutbuskerbandjes van tegenwoordig (The Views etc..). 4*

Geen duidelijke lijn op dit album. Nick Cave, Ozzy Osbourne, Kaiser Chiefs. Ik hoor ze er allemaal in terug. Dat laatste nummer had van mij niet gehoeven; voegt niet echt iets toe.
Slave en Ragged Bed zijn duidelijk de betere nummers van dit album.

erg raar dat hier vergeleken wordt met bands als KaiserChiefs ed. (Nick cave, tot daar aan toe)
ze komen uit het milieu van Ordo Rosarius Equilibrio (zie Satyriasys) en Naevus,... maw de donkerste hoeken van de muziek.

Deze plaat rockt idd behoorlijk en ik kijk al in spanning uit welke richting ze verder uitgaan.