Amanda Marshall - Amanda Marshall (1996)

Canada
Label: Epic

1. Let It Rain (4:32)
  2. Birmingham (5:21)
  3. Fall from Grace (4:20)
  4. Dark Horse (5:38)
  5. Beautiful Goodbye (5:17)
  6. Sitting on Top of the World (4:19)
  7. Last Exit to Eden (5:23)
  8. Trust Me (This Is Love) (4:58)
  9. Let's Get Lost (4:13)
  10. Promises (5:22)
Beautiful Goodbye vind ik toch wel een van de mooiste nummers ooit.

avatar van Madonna
"Beautiful Goodbye" is een kippevel nummer, zo verdomd goed gezongen! Die emotie, die uithalen, heel erg mooi. Het album is ook goed. "Last exit to Eden" vind ik ook een beauty.

-4-

avatar van rusty nail
Madonna schreef:

-4-
idd dat nummer staat me nog goed bij.
hit najaar 96 mooie stem ook

Goed album! Elk nummer vind ik sterk. Jammer dat de andere 2 albums niet dit niveau hebben, want ze heeft een goeie stem.

avatar van FunkStar
Beautiful Goodbye is 1 van mijn favoriete songs allertijden!

avatar van Lamontagne
Ten tijde van dit album uit nieuwsgierigheid naar het concert in Vredenburg geweest.

Ik kon geen nummer maar wat een concert was dat, meteen het album gekocht en draai hem nog steeds met plezier.

Beautiful Goodbye kreeg een nog diepere lading toen ik dit nummer in de auto draaide kreeg ik te horen dat m'n opa (m'n beste vriend)
was overleden.

De plaat in het geheel is gewoon prachtig met een schitterende Dark Horse

avatar van Bulldozer
Een mooie herkenbare stem heeft ze zeker.
"Birmingham" vind ik één van de uitschieters en natuurlijk "Beautiful Goodbye en Promises".

avatar van Paap_Floyd
Ik ken alleen Beautiful Goodbye. Heb ik altijd een prachtig nummer gevonden. Nog steeds eigenlijk..

avatar van Bulldozer
Ik zou zeker de hele cd beluisteren.

Joy
waar is deze dame gebleven?

kan ook alleen beautiful goodby, kippevel wel

avatar van Gert P
De hele cd is prachtig en ben hem net aan het beluisteren, draai hem niet al te vaak maar als ik zo boven bij mijn pc zit zet ik hem regelmatig op mijn audio die daar staat.

avatar van Snakeskin
Mooie kop, prachtig haar, zelfverzekerd en met "Beautiful Goodbye" een klassieker. De pluspunten stapelen zich op. Ten tijde van dit debuut zou ik ook zeker omkijken als ik haar in de stad, of waar dan ook, tegen het lijf zou lopen. Toen wel.

cambal
Als Beautiful Goodbye de toon zet voor deze cd dan ben ik om .

Erg goed album!

Ik weet nog goed toen die net uit was. Ik werkte bij Van Leest en was die dag vrij geweest, de volgende dag even de nieuwbak doorgespit en daar stond die in. Op basis van de voorkant en het niet op dat moment kennende van naam in de winkel even opgezet.
Verbazingwekkend goed, vooral Let it rain, Birmingham en Beautiful goodbye.
Jammer dat ze niet is doorgebroken... Trouwens ze is - las ik later- ontdekt door Jeff Healy.

Uitstekend debuut, met als hoogtepunten "Beautiful Goodbye", "Dark Horse" en "Promises". Absoluut 5 sterren waard!

avatar van MusicFreak
Beautiful Goodbye is een erg mooi nummer, mooie stem en prachtige opbouw in het nummer!

avatar van Madjack71
Beautiful Goodbye .
De rest van het album kan ik mij niet meer herinneren.

avatar van Bulldozer
Ik zou de moeite nemen om de rest ook te beluisteren.

Ann Wilson van Heart is wat mij betreft de koningin van de rockzangeressen, Amanda Marshall de troonopvolgster. Jammer dat we niks meer van haar horen: dit is hoe je moet zingen! Een lekker doorleefd donkerbruin stemgeluid, en waar nodig kippenvel veroorzakende uithalen. Wat een powerhouse!

avatar van Raymond S
Eens in de zoveel tijd wordt je zwaar getroffen door je eigen emotie bij het beluisten van een muziekstuk.
Het behoudt zijn impact als je het jaren later weer terughoort met de zelfde neerslaande kracht. Als dit gevoel dan blijft en wordt een deel van je, dan spreek je over een klassieker.
Deze cd heeft de impact van een klassieker.
Elk nummer van deze cd heeft zijn eigen klasse en impact, waarbij beautiful goodbye natuurlijk een inslag van een meteoriet heeft.
Nummers "let it rain", "fall from grace" en "promises" zijn echte juwelen.
Het is een gebalanseerde cd die eigenlijk niet in een pop/rock verzameling mag en kan ontbreken...

Ik heb deze cd altijd vergeleken met Growing pains van Billie Myers...of? ...

Om af te sluiten met de woorden van Amanda: Trust me (this is love). Wat een heerlijke cd!

4,5-ster waardig!

avatar van koel
Blijft haar beste album. Jammer dat we niks meer van haar horen, maar het schijnt dat ze dit jaar (2010) de studio induikt voor een nieuw album

IJsbergsla
Onbegrijpelijk dat deze dame nooit echt is doorgebroken. Heb haar een keer live gezien in Vredenburg Utrecht en was toen erg onder de indruk van haar stem.
Dit debuutalbum staat nog steeds als een huis.

avatar van Heer Hendrik
Wat een fantastisch album is dit toch . Nummers als let it rain, dark Horse, Beautiful goodbye en Last exit to eden zijn van erg hoog niveau. Beautiful goodbye hoort in mijn ogen trouwens ook hoog huis in de top 2000, maar helaas .....Het is eigenlijk een vergeten nummer geworden, terwijl het alles in zich heeft om een moderne klassieker te zijn.
Amanda marshall is trouwens toch een vergeten zangeres geworden, want we horen er niet veel meer van, Jammer

avatar van koel
Nieuw materiaal komt begin 2013! Houd amandamarshall.ca in de gaten.
In een interview van juli dit jaar, praat ze over het aanstaande album (Interview met Amanda Marsha...)

Beautiful Goodbye rockt wel lekker, maar er staan ook een aantal rustigere nummers op die meer in de lijn liggen van Ilse Delange.

avatar van Heer Hendrik
Dan liggen de nummers van Mevrouw de Lange meer in de lijn van Amanda marshall. Die was allang bezig voordat Ilse bekend werd. Dit even ter zijde, want ik hoor de overeenkomst met Ilse de Lange dus niet. Ben benieuwd over welke songs je het hebt Deric.

Overigens vind ik Beautiful Goodbye juist niet lekker rocken. Het is een powerballad die heel rustig begint en toewerkt naar een climax van hoog niveau

Sitting on top of the world dat rockt dan eventueel wel lekker.

avatar van Twinpeaks
Fijne plaat,gevonden voor weinig.Ik had vaag wel eens iets gehoord van de dame in kwestie,maar me er nooit zo in verdiept.Lekkere pittige stem en goede composities.Ook de band die meespeelt met oa Leland Sklar(bas) en Kenny Aronoff(drums) drukken hun stempel in subtiel maar uiterst effectief spel.Aangename verassing deze cd.Ik start op 4 sterren met groeikansen.

avatar van loneranger
Heel aardige debuutplaat. 'Let it rain', 'Beautiful goodbye' en 'Last exit to Eden' zijn mijn favorieten.

avatar van Parlotones
G_Frey schreef:

Ik heb destijds begrepen dat er 8 singles zijn uitgekomen van dit album.