The Beatles - Love (2006)

Label: Apple

1. Because (2:45)
  2. Get Back (2:05)
  3. Glass Onion (1:21)
  4. Eleanor Rigby / Julia (3:06)
  5. I Am the Walrus (4:28)
  6. I Want to Hold Your Hand (1:22)
  7. Drive My Car / The Word / What You're Doing (1:54)
  8. Gnik Nus (0:55)
  9. Something / Blue Jay Way (3:30)
  10. Being for the Benefit of Mr. Kite! / I Want You (She's So Heavy) / Helter Skelter (3:22)
  11. Help! (2:19)
  12. Blackbird / Yesterday (2:32)
  13. Strawberry Fields Forever (4:32)
  14. Within You Without You / Tomorrow Never Knows (3:08)
  15. Lucy in the Sky with Diamonds (4:11)
  16. Octopus's Garden (3:19)
  17. Lady Madonna (2:57)
  18. Here Comes the Sun / The Inner Light (4:18)
  19. Come Together / Dear Prudence / Cry Baby Cry (4:45)
  20. Revolution (2:15)
  21. Back in the U.S.S.R. (1:54)
  22. While My Guitar Gently Weeps (3:47)
  23. A Day in the Life (5:08)
  24. Hey Jude (3:59)
  25. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band [Reprise] (1:22)
  26. All You Need Is Love (3:39)
  27. The Fool on the Hill * (3:30)
  28. Girl * (2:43)
totale tijdsduur: 1:18:53 (1:25:06)
avatar van CWTAB
net "gepindakaast" via albumbase.....

is zeer de moeite, ik stond eerst twijfelachtig tegenover een "remix" album maar het overstijgt die benaming moeiteloos

avatar van Facedown
Het gehele album nu te beluisteren op de officiele site van The Beatles, en het klinkt fan-tas-tisch

Het album is zelfs al gewoon te koop!
Ik weet het niet, het geluid is prachtig maar af en toe klinkt het toch als vergezocht knip- en plakwerk. Heel goed gedaan, maar ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten.
Misschien moet je het Cirque erbij zien om het op waarde te kunnen schatten.
Nu nog een voorzichtige ***, maar wie weet is het groeiplaatje.

En ik die dacht dat ik nog 3 dagen moest wachten

Je hebt nog een uurtje voordat je cd-boer dichtgaat

Zooow, die is ook binnen Thx to MuadDib

avatar van ChrisX
Voor diegene die het nog niet wist: dit album is overduidelijk bedoeld om in 5.1 te horen. Het is nl. ook zo dat iedere zitplaats bij de Cirque Du Soleil show (die niet alleen muziek gebruikt van The Beatles maar ook beelden live creeert uit bijv. Yellow Submarine) zijn eigen Surround Sound systeem heeft. Man, alleen daar voor zou ik al eens een keer naar Las Vegas willen.

Maar.... ik kan me niet voorstellen dat deze show over een jaar of zo niet opduikt in bijv. London of nog beter... Liverpool

Davez
Hier wist ik niets van. Ben zeer benieuwd!

Hulde aan de beste muziek ooit!

Heb vandaag de cd al drie keer gedraaid. Erg mooi. Vooral de uitvoering van While My Guitar Gently Weeps is erg prachtig.
Geweldig hoe George Martin een bijpassend muziekstuk gearrangeerd heeft.
Ik vind dit nummer beter als het origineel en alle andere versies zoals bij het concert voor Bangladesh en concert for George. Verder klinken de meeste nummers voor mijn gevoel veel helderder dan op de normale cd's. Van mij mogen ze de gehele collectie nog eens oppoetsen.

Al met al een geweldig album en ik verwacht dat dit album dan ook tegen de kerst hoog in alle topnoteringen voorkomt.

*Laura*
Deze ga ik sowieso kopen, ik ben superbenieuwd!

avatar van musicfriek
Ik ben ook wel erg nieuwsgierig geworden naar dit album, ga het zeker eens luisteren!

avatar van ChrisX
Ok, vandaag opgepikt en ben hier heeeel erg over te spreken.

[Even voor de duidelijkheid: ik ben geen Beatles-purist]

Er staan moment van pure schoonheid op dit album. Alleen al hoe track 2 in elkaar zit:

- eerst het openingsakkoord van A Hard Day's Night
- dan de drumsolo uit The End (uit de Abbey Road suite)
- en die solo loopt naadloos over in Get Back
- en dan vervolgens gedurende Get Back hoor je ook nog eens meerdere keren het op hog geslagen orkest uit A Day In A Life

Of wat te denken van het combineren van een stukje gitaarwerk uit Blackbird met Yesterday.

Moet nog ff wat research doen maar ik meen dat Strawberry Fields Forever in het tijdsbestek van een paar minuten je als het ware van de eerste demo-versie naar het uiteindelijke eindresultaat brengt, doorspekt met flarden van allerlei andere nummers aan het slot.

avatar van HiLL
Wat een fantastisch mooie mixen staan er op deze plaat zeg!

Dit is zeker geen overbodige uitgave geworden, in tegendeel er staan hier remixes op die misschien wel mooier zijn dan het origineel. En dan te bedenken dat we dit allemaal op 5.1 geluid kunnen bewonderen!

Neem nu LSD, die onderliggende beat in het begin van het nummer, zoiets simpels geeft dat nummer net even wat extra pit. En dan tegen het einde aan. Heerlijk dat gefreak van Tomorrow Never Knows er tegenaan en dan eindigen met klassieke muziek

Of neem Eleanor Rigby/Julia! Mooi mooi mooi! Mooier geremixt dan het origineel!

Lady Madonna met een mix van Why Don't We Do In The Road en Hey Bulldog -->> gaaf!

En zo gaan we nog even door, ik laat het betere recensiewerk over aan anderen

avatar van Toon1
Leuk plaatje, maar ook niet meer dan dat. Ik vind remixen van Beatlesnummers sowieso al erg overbodig. Sommige versies zijn misschien wel leuker dan de originelen, maar ja het zijn the Beatles niet meer natuurlijk, het is gewoon George Martin die veertig jaar na datum de nummers remixt. De plaat is erg mooi geproduceerd dat wel, en al de nummers zijn natuurlijk prachtig, maar de keuze van sommige nummers (Octopus's Garden of Yesterday) vind ik niet zo goed en het klinkt soms zo 'gemaakt' (al is dat misschien de bedoeling) en gewoon veel te veel '2006' (= on-beatlesachtig).
Kortom: mooie plaat, leuke remixen, af en toe wel eens mooier dan het origineel, maar uiteindelijk is het allemaal overbodig.
3.5*

avatar van HiLL
Eens met je wat betreft Octopus's Garden, maar ik vind het zeker geen overbodige plaat.

Je hebt ook een versie met een dvd erbij, weet iemand wat daar op staat ?

dezelfde muziek als op de cd ?

En wat voor beelden zie je als je de dvd afspeelt ?

avatar van Peter88
Ik he hem gisteren gedownload (natuurlijk ga ik wel het orginele exemplaar kopen, want het zijn The Beatles) en ik vind hem geweldig. Het is eigenlijk gewoon een hele trip van Beatlesongs die opnieuw geremixt zijn. Hoogtepunt vind ik Whie My Guitar Gently Weeps, waarbij bij de prachtige akoestische versie strijkers zijn toegevoegd. Ook de mixt van 2 andere songs van George Harrison: Here Comes The Sun en The Inner Light, is prachtig. Ook hoe je bij Glass Onion aan het einde al de vocalen uit Eleanor Rigby hoort, en vervolgens ook over gaat in Eleanor Rigby, is gaaf. En het intro van deze versie van Get Back, waar je dus eerst het intro van A Hard Day´s Night hoort, daarna de drum/ en gitaarsolo van The End en volgens stukken uit A Day In The Life, geniaal. Ik zou er zelf niet opgekomen zijn om Get Back te mixen met A Day In The Life. Of de mix van Mr. Kite, I Want You (She´s So Heavy) en Helter Skelter vind ik erg goed.

De nieuwe medley van Drive My Car, The Word en What You´re Doing vind ik een beetje Stars On 45 lijken, en Octopus´s Garden vind ik ook wat minder, maar verder is het een topalbum. Inderdaad zeker geen overbodige plaat.

avatar van ChrisX
En hier zie je al de scheiding van geesten: mensen die moeite hebben met het stoeien met de nalatenschap van The Beatles en mensen die daar misschien wat meer voor openstaan. Vraag me af of het ook een generatiekloof is

Even ter verduidelijking: het album is ontstaan uit een wisselwerking tussen Cirque Du Soleil en de Beatles (de overgebleven 2 heren en de erven van de reeds gestorven 2 heren) en George + Giles Martin. Ook is er (met uitzondering van de strijkers op While My Guitar...) niets toegevoegd dat niet door The Beatles is gespeeld c.q. voor hen is opgenomen. Veel overgangen zijn op een Beatles-achtige manier in elkaar gezet met achterwaartse opnames, flarden muziek uit andere nummers enz.

En over Octopus's Garden: de manier hoe dat stuk nu begint roept bij mij een ontzettend melancholisch gevoel op. Het doet nu ook heel erg filmisch aan en ik kreeg beelden van een Fred Astaire / Gene Kelly die door een onderzeese tuin liepen in mijn hoofd.

Oh ja, ter verduidelijking: de dvd bevat volgens het doosje "Audio content only" en wel het album in PCM Stereo, DTS 5.1 en Dolby Digital 5.1
Binnenkort bij een vriend van mij langs om dat eens ff te checken hoe dat klinkt.

DTS ook!?

Veel te modern.

Mojo Pin
Pop muziek is ook beter naar te luisteren als dat jongere muziek. Rock is nog beter.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
@ Peter88: Misschien is dit dan toch een goede reden om deze muziek te sponsoren en dit album alsnog te kopen

Davez
Het is echt geslaagd. Ik heb jaren niet meer naar The Beatles geluisterd maar nu heb ik er weer zin in.

Het leuke is dat alle geluiden bekend voorkomen maar ik weet niet meer welke nummers er allemaal doorheen gedraaid zijn.
Sommige stukken lijken toch compleet hetzelfde als op de reguliere albumversies? Nu ja er zal ergens wel iets nieuws zitten, zal de platen nog eens moeten beluisteren.

4.5*

Toon1 schreef:
Veel te modern.

@ Mojo: wat zeg jij?

avatar van Toon1
Ik hou niet van al dat DTS gedoe, the beatles zijn jaren '60 en moeten klinken zoals toen.

avatar van HiLL
Ok ok maar op de cd''s na 1965 vind ik de authentieke sound op een cd ook niet echt meer te horen, qua geluidskwaliteit. Daarvoor was het nog mono. Dan lijkt mij het wel heerlijk om eens Day in a life in DTS te beluisteren

record.ed
Muziek is voor mij kunst , zoals schilderen. In een kunstwerk knippen en er dan iets aan veranderen is voor mij "geen kunst" afblijven dus.

avatar van HiLL
Wat een onzin. Muziek vergelijken met schilderen. kom zeg. En dan 1* geven.

Mojo Pin
HiLL schreef:

@ Mojo: wat zeg jij?

Bob-quote

Davez
Het hangt ervanaf wie er aan begint te prutsen. Martin mag dat.