Jedi Mind Tricks - Visions of Gandhi (2003)

Label: Babygrande

1. Intro (1:06)
  2. Tibetan Black Magicians (4:50)

met Canibus

3. Blood in Blood Out (4:06)
  4. The Rage of Angels (3:22)

met Crypt the Warchild

5. Demonwomb (Interlude) (0:37)
  6. Animal Rap (3:39)

met Kool G Rap

7. Nada Cambia (4:58)
  8. A Storm of Swords (4:00)

met Planetary

9. Boondock Saints (Interlude) (0:37)
  10. The Wolf (3:45)

met Ill Bill en Sabac Red

11. Walk with Me (3:26)

met Percee P

12. Rise of the Machines (2:50)

met Ras Kass

13. Pity of War (Interlude) (1:14)
  14. Kublai Khan (3:37)

met Tragedy Khadafi en Gore Elohim

15. What's Really Good (3:22)

met Rockie Reyes

16. The Heart of Darkness (Interlude) (0:52)
  17. Raw Is War 2003 (17:04)
Social_Mask
Niek schreef:
En I Against I is niet eens officieel van deze plaat... Beste JMT nummer naar mijn mening overigens.

Machtig nr is dat. Maar ik kan niet 1 beste nr van JMT noemen. Maar....Razorblade Salvation en Black Winter Day van hun laatste album vind ik zelf erg sterk. Vind de ietwat ''softe'' nrs (weet niet hoe ik het anders moet noemen) veel interessanter dan de agressieve nrs van JMT. Eigenlijk vind ik Uncommon Valor hun beste...maar das meer een R.A. Rugged Man track.

avatar van Sjaakspeare
Is dit nu een heel experimenteel album of niet?

Social_Mask
Heb het album niet echt meer opgezet, maar ik herinner me 't vooral als een saai album. Vooral omdat Vinnie steeds op dezelfde manier rapte en de beats niet pasten bij de raps. Maar zoals ik al zei, heb ik het album in tijden niet meer beluisterd. Op 3 nrs na, vond ik het album niet zo sterk. 3,5* lijkt me nu ook wat aan de hoge kant nu ik erover nadenk...

Sjaakspeare schreef:
Is dit nu een heel experimenteel album of niet?
Niet echt als je het mij vraagt. Een paar beats die je niet verwacht bij JMT (enkele met een blij Lationo-gehalte), maar het blijven duidelijk Stoupe-beats.

avatar van Reijersen
Nadat ik 'Violent by Design' positief heb beluisterd ging ik me verder verdiepen in JMT. Dit album viel me toen als 2e erg tegen. Het klinkt allemaal iets teveel op de automatische piloot. Jammer.

3 sterren.

avatar van hiphopmaster
Het minste album van JMT naar mijn mening. Veel producties vind ik echt veel te soft. Neem nou het nummer met Canibus (Tibetan Black Magicians), twee rauwe rappers en dan zo'n softe begeleiding. Dat nummer moet je boxen uit pompen! Niet dit halfslachtige gedoe. Ook Blood In Blood Out vind ik te soft, niet dat het onwijs slecht is, maar ik verwacht gewoon beter van JMT. Zo vind ik Rage of the Angels gelukkig al een stuk beter.
Maar zeker als oldie Kool G. Rap zijn bijdrage komt leveren schiet het nivo behoorlijk omhoog. Één van de hoogtepunten op de cd, samen met The Wolf en het dreigende Kublai Khan met een sublieme Goretex.
Gelukkig gaat na dit album het nivo weer omhoog, ik hou het op een krappen voldoende. 3*

avatar van MJ_DA_MAN
Is dat echt Planetary op A Storm of Swords? Wat is er daar in hemelsnaam met zijn stem aan de hand?

avatar van Apathie
Zeker ook weer een vet album..!Stoupe is echt geniaal en Vinnie Paz ook weer zeer sterk..toch baal ik van het feit dat Jus Allah er niet bij zit dit keer al is het niet ten kosten van het album gegaan wat ik ook al redelijk knap vind,maar dat komt enkel en alleen door de masterlijke producer Stoupe en de goddelijke teksten van Vinnie Paz .Ik vind ze met zijn drieeen toch nog een stuk beter en gast artiesten zoals Army of Tha Pharaohs zijn wat mij betreft ook altijd welkom!

Relax
Ik vind Blood In Blood Out echt melig, alsof Stoupe hiermee zegt van, fuck jullie, jullie rappen maar op wat ik maak anders pech gehad.

avatar van discipline
Ik vind blood in blood out echt geweldig maar toch aan de andere kant ben ik toch meer van het wat donkere werk van stoupe maar toch een geweldige track

avatar van discipline
Ik begin deze plaat steeds meer en meer te waarderen vind 'm zelfs veel beter dan legacy of blood en servants in heaven kings in hell prachtig kan zeker nog een plek krijgen in me top 10 vinnie paz is trouwens hier ook echt geweldig op animal rap vind ik 'm net zo goed als kool g rap

avatar van dilladawg
the rage of angels is eg een fantastisch nummer, voor de rest geen slechte tracks maar ook geen goede.
Beetje matig dus.

raffael77
Minste album van JMT tot nu toe.

BSound
raffael77 schreef:
Minste album van JMT tot nu toe.

Beste Vetste producties, alhoewel de flow van Paz echt eens moet veranderen (lees, varieren)

haveman
Kan iemand mij vertellen of Raw Is War echt zolang duurt. Ik vind alleen een korte versie.

avatar van MJ_DA_MAN
De tijd klopt idd. Maar let op: dit is Raw is War 2003. De originele versie (zonder 2003 erachter) zwerft ook rond op het Internet en heeft een totaal andere beat dan deze (wel zelfde tekst). Maar de reden van de lange speeltijd van RiW 2003 is dat er na dat nummer nog drie hidden tracks komen (I Against I, Animal Rap Remix en The Army).

haveman
Dus als ik Raw is War 2003 heb van 3.13 is dit waarschijnlijk deze versie, maar dan zonder bonustracks.

avatar van MJ_DA_MAN
Gezien het origineel ongeveer zolang duurt is dat waarschijnlijk niet deze versie. Maar waarom pindakaas je niet gewoon de gehele plaat in één keer i.p.v. per nummer?

haveman
Omdat ik een mongool ben op het gebied van computers en nog met limewire zit.

avatar van MJ_DA_MAN
Dat is gewoon onacceptabel; PM volgt.

haveman
Tweede album dat ik beluister van JMT en na Violent By Design toch wel een tegenvaller.

Vinnie Paz krijgt hier te veel ruimte naar mijn smaak.

avatar van dilladawg
best wel maf dat dit album zo'n laag gemiddelde heeft, ik vind dit het beste album van JMT.
Maarja smaken verschillen.

avatar van dusso
Dat 3e nummer van Raw to war is wel erg tof!

avatar van Kill_illuminati
De titel van dit album lijkt mij nogal erg hypocriet. Ghandi was een Indiaas politicus. Zoals de geschiedenis ons leert probeerde hij geheel geweldloos een revolutie te ontkennen. Zo maakte hij India onafhankelijk van de Britten. Anders dan hem heeft Vinnie Paz wel gewelddadige ideeën. Niet alleen voor het schok effect. Zo had hij het idee om de paus te vermoorden op het vorig album. Hoe dan ook dit maakt het album niet slechter noch beter. En een expressie van een extreme ideologie binnen nummer doet mij niet zo veel. Maar ik vond dat ik het even moest zeggen.

avatar van Outblasty
Ach dat is JMT he, ofja dat is Vinnie Paz. Maar de titel van het album is misschien niet heel goed gekozen gezien die teksten van Vinnie.

Ik denk dat je de teksten met een korreltje zout moet nemen, ik vind de teksten in ieder geval erg vet ondanks dat ik ze niet helemaal serieus neem,

avatar van Elohim
netjes gedaan eigenlijk, in Nada Cambia zegt vinnie: it's like the calm before the storms now, en daarna komt storm of swords. in storm of swords kan je in het refrein horen hoe vinnie paz geniet van het doen van dat refrein. het is lang geleden dat ik dit heb gehoord, nee wacht, heb ik nooit gehoord. Vinnie rockt het gewoon echt, je voelt zijn passie.

de beats klinken over het algemeen wat luchtiger wat echt heerlijk contrasteert met de rauwe raps van Vinnie en gastartiesten.

met Blood in blood out als uitschieter en into the arms of angels als enigszins emotionele track, of naja... beter gezegd een persoonlijke track, ook een uitschieter voor mij. heerlijk album dit. verdient op zijn minst een 4* ik ga misschien nog even een uitgebreidere review doen als ik het album officieel binnen heb

avatar van Manchild
Heerlijk album. Af en toe krijg ik zelf een glimlach iets dat bij andere JMT albums niet het geval is. Vooral als ik een blije (Jay-z achtige) beat hoor en Vinnie met rhynes komt als: your a maggot/ I kick you in the face faggot. Het contrast maakt het vettig. Beats zijn van zeer hoog niveau.

Hoorde de schitterende song The Rage of Angels op een begrafenis van een vriend, waardoor dit album sowieso iets speciaals heeft.

avatar van Robbie Keane
De beste JMT, met fijne beats die heerlijk kapot gemaakt worden door een Vinnie Paz in topvorm.
Alle gasten voegen iets toe behalve die Rockie Reyes, enige min puntje.
Ook de voice-samples van o.a. U-God en KRS-One zijn om van te smullen.
En dan het heerlijke Raw is War (incl. hidden tracks) als toetje

avatar van equalsthree
Blood in blood out, Nada cambia, A storm of swords en Raw is raw zijn toch wel heel gaaf Voor de rest een aantal gave tracks zoals Kublai kahn en Tibetian black magicians. 4

avatar van Harderwiek
Die beat van Kublai Khan blijft ongelofelijk hard Paz maakt het nog eens af door die beat helemaal te verscheuren met zijn eerste lines. Te hard!

avatar van Silky & Smooth
Hard album! Niks op aan te merken. Af en toe zit er een apart nummer tussen, maar het blijft binnen de sound van Stoupe. The Wolf is één van die nummers en dat vind ik een geweldig nummer!