Aloe Blacc - Shine Through (2006)

Soul
Label: Stones Throw

1. Whole World (3:57)
  2. Long Time Coming (4:04)
  3. Are You Ready (3:29)
  4. Busking (2:11)
  5. Bailar (4:12)
  6. Nascimento (Birth) (4:31)
  7. Dance for Life (4:10)
  8. Patria Mia (4:28)
  9. Shine Through (1:04)
  10. Caged Birdsong (3:31)
  11. Arrive (3:30)
  12. Want Me (3:34)
  13. One Inna (3:48)
  14. I'm Beautiful (3:51)
  15. Gente Ordinária * (5:22)
  16. Severa * (5:09)
Melle K
Heb hem gisteren in Paradiso gezien en hij is echt een getalenteerd artiest.
Moet dit album nog maar eens goed gaan luisteren.

avatar van Osiris Apis
Dit is niet mijn stijl van muziek.

Was Peanut Butter ook dope? Die wilde ik ook wel zien, maar hij was al klaar toen Masta Ace begon.

Aloe Blacc heeft talent idd. Zingen, rappen, beatboxen, alles.

Peanut Butter was ook dope. Hij draaide in 10 minuten echt de vetste shit aan elkaar.

avatar van BoordAppel
Vrij originele plaat, maar de nummers blijven iets te vaak hangen in de refreintjes. Jammer, want Aloe heeft een mooie stem en muzikaal is het verder wel genieten. Vooral de eerste twee nummers vind ik erg sterk, daarna zakt het iets in met een enkele uitschieter. Slecht wordt het echter nooit. Ook de Spaanstalige latin cover van Ordinary People van John Legend vond ik erg geslaagd.

Shine Trough is een erg leuke mix van soul, hiphop, reggae, latin en nog een zooi genre's. Hier en daar moet er echter nog aan geschaafd worden, potentie heeft Aloe Blacc in ieder geval zeker. Voor de avontuurlijke muziekliefhebber.

Melle K
Osiris Apis schreef:
Dit is niet mijn stijl van muziek.

Peanut draaide had voor het optreden van Aloe wat beatjuggling en experimentelere set, na het optreden van Aloe had hij nog een Dilla tribute set.
Daarna naar Masta Ace met z'n allen, was een leuke avond

Pauper
Melle K schreef:
Heb hem gisteren in Paradiso gezien en hij is echt een getalenteerd artiest.

Het talent is er zeker maar het spreekt me de ene keer echter meer aan als op het daarop volgende nummer, zo vond ik hem op de Chrome Children weer erg sterk en zitten hier mindere tracks op na mijn mening, slecht is anders want de potentie is er zeker, ben echter van mening dat Aloe zich nog wat meer kan/mag ontwikkelen om het niveau iets hoger te leggen. 3,5*

avatar van Reijersen
Erg coole en verrassende plaat van Aloe Blacc. Zijn talent en muzikaliteit druipt ervan af in een bonte verzameling van soul, hiphop, jazz en funk. Vindt het wel aangenaam.

Het talent druipt er idd vanaf. Toch is het voor mij geen classic doordat het niet voelt als een geheel. Ook hadden die spaanse nummers van mij niet gehoeven..en vooral die mix van ordinary people niet. Doordat overige nummesr op zich zelf wel super goed zijn: 4*

avatar van Chuck Taylor
Ik ben een groot van de stem van Aloe Blacc, ik hoop alleen dat hij er meer mee gaat doen. Op dit album schieten de nummers waarop hij zingt en waarop er verder weinig gemixed wordt, er voor mij toch uit. Busking, Shine Through en I'm Beautiful zijn dat. De rest van de nummers mogen er ook zijn, vaak goed geproduceerd en luisteren lekker weg, maar deze profileren zich verder niet echt.

avatar van Chuck Taylor
Ben het niet helemaal meer eens met mijn mening hierboven . Er staan een aantal zeer goede producties en zeer goede nummers op, heel gevarieerd album. top.

Rene1979
Goeie plaat van deze man. Had hem misschien wel iets meer willen horen rappen...

avatar van o0.
o0.
Er komt in de herfst een briljant album aan van deze man, Good Things Wordt misschien wel één vd de beste platen van 2010

avatar van spark galore
o0. schreef:

En inmiddels is de single van het jaar al aan het grote publiek verspreid. Alles heeft deze track in zich om ook over enkele jaren nog in de lijstjes terecht te komen.

Heerlijke beat, goed refrein, en niet geheel onbelangrijk juiste rap. Heerlijke zang wat alle kanten op gaat en het nummer gigantisch toegankelijk maakt. Goed begin halve werk? Ik hoop het.

Rizz
Ik ga deze snel luisteren
I need a dollar vind ik namelijk erg lekker, ken voor de rest niks denk ik.

avatar van o0.
o0.
spark galore schreef:

op welke single doel je?
Op thisisrealmusic.com kun je al drie singles downloaden, legaal.
kijk

avatar van Soulistic
"Whole World"

avatar van Flipm0de
Je hoort nog dat Aloe hier nog niet echt zijn stijl heeft gevonden. Aantal dope tracks, maar ook een paar minder geslaagde. Overall toch een leuk album, maar het minste wat ik van Aloe gehoord heb. 3,0

avatar van Silky & Smooth
Good Things heb ik met een 5* en een plaats in mijn top-10 beloond, maar ik was niet zo te spreken over de voorganger: Shine Through. Nu toch maar weer eens opgezet en ik ben positief verrast. Zo slecht was deze plaat helemaal niet. Eigenlijk vind ik Shine Through ook een geweldige plaat. Aloe Blacc is hier inderdaad nog op zoek naar de stijl die hij op Good Things heeft gevonden. Doet dit af aan de kwaliteit? Nee, eigenlijk niet. Zijn zoektocht zorgt juist voor veel variatie in stijlen, sferen en genres. Hoewel hij hier nog niet de stem heeft die hij op Good Things voornamelijk gebruikt, is zijn hogere, vrolijkere zang ook erg aangenaam om te horen. Heel af en toe laat hij even zijn rapkunsten doorschemeren. Ook de producties zijn hier vaak vrolijk en zonnig. Het heeft een beetje een Spaans tintje (misschien doordat hij af en toe Spaans zingt) en daar houdt ik wel van. Toch even een leuke verrassing op een maandagavond!