Judgment Night (1993)

Metal / Hip-Hop
Label: Epic

1. Helmet en House of Pain - Just Another Victim (4:24)
  2. Teenage Fanclub en De La Soul - Fallin' (4:28)
  3. Living Colour en Run-D.M.C. - Me, Myself & My Microphone (3:08)
  4. Biohazard en Onyx - Judgment Night (4:36)
  5. Slayer en Ice-T - Disorder (4:59)
  6. Faith No More en Boo-Yaa T.R.I.B.E. - Another Body Murdered (4:25)
  7. Sonic Youth en Cypress Hill - I Love You Mary Jane (3:52)
  8. Mudhoney en Sir Mix-a-Lot - Freak Momma (4:01)
  9. Dinosaur Jr en Del the Funky Homosapien - Missing Link (3:59)
  10. Therapy? en Fatal - Come and Die (4:26)
  11. Pearl Jam en Cypress Hill - Real Thing (3:30)
avatar van HammerHead
Een mij zeer aansprekende soundtrack, omdat ik elk nummer wel iets vind hebben. Van het rustige Fallin' tot de wonderwel gelukte samenwerking tussen Slayer en Ice-T. Meestal zijn soundtracks te divers om mij in het geheel aan te spreken, de films zijn vaak beter.

Hier is dat overigens omgedraaid, de film is maar matig.

avatar van andré
Freak Momma van Mudhoney en Sir Mix A Lott vindt ik het beste nummer van dit album, samen met Helmet/House Of Pain. Tegenvallers: Sonic Youth/Cypress Hill, Biohazard/Onyx, Pearl Jam/Cypress Hill

avatar van Madecineman
De samenwerkingen op het album zijn met wisselend succes vind ik. Er zitten een paar hele mooie bij maar ook zeker wel wat mindere. Toch staan er wel 2 "klassiekers" op; Slayer / Ice-T en Helmet / House of Pain. Leuke soundtrack.

avatar van MichelDumoulin
HammerHead schreef:

Die track van Slayer en Ice-T is een medley van 3 nummers van The Exploited, te weten;

-War
-UK 82
-Disorder

Allen afkomstig van het album; 'Troops Of Tomorrow'

avatar van HammerHead
Troops of Tomorrow, toen punk nog punk was.

Zeer geslaagd album, later met de Spawn soundtrack is ook zoiets geprobeerd, maar dat resultaat was een heel stuk slechter.

avatar van Fresch
een van mijn favoriete soundtracks ->
leukste nummers volgens mij :
Helmet & House of Pain - Just Another Victim
Faith No More & Boo Yaa T.R.I.B.E. - Another Body Murdered
Biohazard & Onyx - Judgment Night
Therapy? & Fatal - Come and Die
Sonic Youth & Cypress Hill - I Love You Mary Jane

Echt slechte nummers staan er zelfs niet op ,

Kingsnake
Spetterende soundtrack van een van de slechtste films, die ik ooit heb gezien.

De comi van metal en rap werkt voor bijna elke track.
Sommige combi's zien er raar uit, maar het werk allemaal wonderwel.

avatar van Shelter
Net bij Spawn gestemd en door Kingsnake werd ik herinnerd aan dit album. Ik vind het een gedurfd en zeer geslaagd experiment.
En een experiment was het die tijd zeker (1993).

Mijn absoluut favoriete nummer is Dinosaur Jr & del...wat een lekkere funky gitaren en met Del kan het nooit mis gaan. Op 2 staat Biohazard en Onyx, 2 groepen uit totaal verschillende stromingen, maar kwa karakter toch veel overeenkomsten. Ik denk dat het daarom ook werkt.
Teenage fanclub & dela doet het ook goed, beetje laidback rustig nummertje.
Helmet & house of pain vind ik wat minder omdat ik de raps niet krachtig vind, die komen een beetje zwak over. Maar het nummer is niet slecht.
Vergeet ik me myself and my microphone aan te halen...wat een vet nummer zeg. Op zich een combinatie die je veel eerder zou verwachten, past goed bij elkaar. Het is gewoon een soort van Walk this way pt 2, kwa concept. Beide nummers met Cypress ook erg nice...die met sonic youth verrassend maar nice.
Enige nummers die ik minder vind zijn; Come and die en Disorder.
Freak momma, doet me trouwens denken aan smokin suckaz wit logic...kwa stem en zo. --> 4,5*

avatar van Psycholamp
Leuke soundtrack van een belabberde film. Stuk voor stuk zijn de nummers minstens aanhoorbaar. Jammer dat in Come and die de zanger van Therapy? moet meezingen, dat werkt wel met Faith no more, maar die gast van Therapy? vind ik hier niet zo'n geschikte stem voor hebben. Verder wel een vet nummer en het enige nummer wat ik ken van Fatal. Ik ken die hele gast verder ook niet...
Later is er nog een cd uitgekomen (Loud rocks), waar ook geprobeerd is een combi tussen metal en hiphop te maken. Dit is echter jammerlijk mislukt.

Stijn_Slayer
Slayer en Ice-T - Disorder

avatar van donmarko22
Booyaa tribe.... Vind ik serieus een van de beste nummers ooit gemaakt.

avatar van Psycholamp
Psycholamp schreef:

Voor de volledigheid heb ik Loud Rocks even toegevoegd op de site.

De geslaagde combinatie tussen hiphop en metal.
Wat is die break bij Just Another Victim heerlijk.
Everlast die het eventjes een nivo hoger tilt.

Stijn_Slayer schreef:
Slayer en Ice-T - Disorder

Goed gelukte samenwerking, paar nummertjes van the Exploited aan elkaar geplakt en gaan...

Leuk om dit album bij de updates te zien staan. Gelijk weer eens gedraaid en blijft wel een lekker album ja. Ik zit dan ook een halfje te laag.

avatar van Joy4ever
Geweldige soundtrack! Another Body Murdered is echt een fantastisch nummer! Heerlijk. Verdere favoriete tracks: Judgment Night, Come and Die en Real Thing uiteraard .

avatar van discipline
Staan idd een paar vette nummers op vooral die van Biohazard en Onyx wat een bruut nummer

avatar van Deren Bliksem
Freak Momma is mijn favoriet.

avatar van Kill_illuminati
Missing Link met de heldere stem van Del the Funky Homosapien en een heerlijk groovende Dinosaur Jr is echt geweldig.

avatar van Feiraco
Cypress Hill samen met Pearl Jam
Jammer dat de samenwerking zonder Eddie Vedder was.

avatar van Edwynn
Mwa, ik zou niets verwachten van een duet tussen de ingetogen Vedder en de sarcastische toontjes van B-Real en Sen Dog.

Zelf vind ik de samenwerking tussen Helmet en House Of Pain nog de meest originele. Niet de gebruikelijke rock/rap-mix maar eerst de betonnen Helmet fulminatie en daarna de gesamplede hip-hop conclusie. Twee gescheiden werelden in één coherent nummer.

Verder is dit album helemaal jaren '90. Tot in de diepste vezels. Als het een decennium eerder was gemaakt had iedereen over elkaar heen gestruikeld om het gedateerd te noemen.

avatar van Poeha
Heerlijke soundtrack met behoorlijk verrassende samenwerkingen. Het meest sublieme nummer is toch die van Therapy? en Fatal. Beestachtige track.

avatar van milesdavisjr
Als je (met name destijds) toch zo'n waslijst kan samenstellen met dergelijke grote namen worden bepaalde verwachtingen gewekt en ten dele worden die ook ingelost. Just Another Victim is een venijnige song waarin beide bands precies datgene doen waar ze bekend om staan. Dat geldt eigenlijk wel voor de meeste samenwerkingsverbanden. Hoewel rap niet mijn genre is vormde deze vorm van crossover destijds wel mijn kopje thee. De zo geroemde samenwerking tussen Cypress Hill en Pearl Jam vind ik eigenlijk nog 1 van de zwakste songs op de schijf, het refrein getuigt wel van enige creatieve armoede hoewel de dreigende sfeer het nummer nog wel wat extra's geeft. De beste song van het plaatje; Another Body Murdered van Faith No More en Boo-Yaa T.R.I.B.E. waarin Faith No More met name verantwoordelijk is voor de mysterieuze ondersteuning en fraaie arrangementen. Het is jammer dat Cypress Hill (destijds booming) met die vreselijk verveelde en nasale raps de songs ontsieren. Dan hoor ik liever Ice-T zijn woorden letterlijk de woonkamer in schreeuwen, als de film de boodschap en inhoud niet overbrengt dan zal de meest spraakmakende samenwerking van dit schijfje daar wel voor zorgen.

avatar van linxde1
Helmet met House of Pain!