The Good, the Bad & the Queen - The Good, the Bad & The Queen (2007)

Label: EMI

1. History Song (3:05)
  2. 80's Life (3:28)
  3. Northern Whale (3:54)
  4. Kingdom of Doom (2:42)
  5. Herculean (3:59)

met The Sixteen

6. Behind the Sun (2:38)
  7. The Bunting Song (3:47)
  8. Nature Springs (3:10)
  9. A Soldier's Tale (2:30)
  10. Three Changes (4:15)
  11. Green Fields (2:26)
  12. The Good, the Bad & The Queen (7:00)
Mojo Pin
Als het er nou in het Chinees had gestaan... nee, ik vind dit prima te volgen hoor.

avatar van MJ_DA_MAN
Ok . Maar in ieder geval, erg leuke plaat. Danger Mouse levert veel puik werk op deze plaat, en bewijst daarmee dat projecten met hem vaak een muzikaal succes worden. Dit geeft me echt een soort Gorillaz-gevoel, dat natuurlijk positief is . 4 verdiende sterren.

Fantastisch album.. Echt ongelofelijk hoe muzikaal die gasten zijn.. vaak stellen "superbands" (bands gevormd uit zich reeds allang bewezen en geniaal verklaarde muzikanten) erg teleur, maar dit is echt een fantastisch album geworden. Staat al een kleine week op repeat, en het zal denk ik net zoals Demon Days 1 van mijn favo albums van de afgelopen jaren worden. 4,5 ster (als ik er over een maand nog zo over denk worden het er 5 )

avatar van luc011190
Toch wel grappig, en wordt gerept over een superband, zanger van Blur, bassist van The Clash...
Maar wat maakt het album op het eerste gehoor de cd zo bijzonder? Juist, de productie

avatar van levenvergeten
Verdomd, hij wordt steeds beter. Deze week maar even naar de platenboer hollen.

Woutt
Wat een identiteitsloos album. Echt nietszeggende nummers die maar een beetje voortkabbelen zonder dat er ook maar iets van een climax komt.

Woutt schreef:
Wat een identiteitsloos album.

Bedoel je hiermee dat de nummers geen gezamenlijke sfeer hebben, dat het zich niet onderscheid als album.

Oftewel, kun je dit toelichten?

Woutt schreef:

Ik snap je punt, ben het er in een zekere zin ook mee eens(ik vind dat de aparte geluidjes en muzikale keuzes samen met de sfeer dit album zo goed maken) alleen durf je werkelijk te beweren dat het laatste nummer geen climax kent?

levenvergeten schreef:

Oftewel, kun je dit toelichten?

Wat betreft het laaste nummer geef ik je gelijk en moet ik mijn mening iets bijstellen. Er is dus wel degelijk een climax in dat laatste nummer. Maar bij de rest van de nummers ontgaat me de spanning, 'Northern Whale' is zo'n beetje het toppunt; van die irritante elektrogeluidjes gemengd met een stem die me niet bevalt.

Wat betreft het identiteitsloze: ik krijg bij platen die ik mooi vind een beeld voor me; het geeft me dus een visuele prikkeling en doet me dus ergens aan denken. Bij dit album krijg ik geen kippevel, geen blij gevoel of wat dan ook. Ik vind het daarom ook nergens echt boeiend worden.

fastpulseboy
ik blijf het ook proberen....
ik wil het eigenlijk graag leuk vinden...

fastpulseboy
en nee......
nog een luisterbeurt later.....
het boeit me voor geen meter, ik sluit me precies aan bij het commentaar van woutt.
waar zijn alex, graham en dave.

Ik denk dat je het album echt even de tijd moet geven.. en zowieso is dit muziek die je naar mijn mening gewoon lekker keihard op je Ipod moet luisteren met goede oordopjes in je luie stoel... als ik dit luister tijdens mn werk of als achtergrond muziek opzet, ontgaat de helft me en blijft er idd een album over waarin je niet of nauwelijks een eigen identiteit of climax hoort.. dat ben ik ook met jullie eens.. Maar zodra ik er echt voor ga zitten is vrijwel elk nummer een heel avontuur te noemen

avatar van Justinx
Oef, zat ik een beetje tussen de platenbakken te rommelen bij Free Record Shop viel mijn oog op dit album. Ik had al een deel van het album beluisterd - wel allemaal de livetracks - met mijn persoonlijke hoogtepunt Herculean. Maar goed, mijn aandacht trok het stickertje op de voorkant van het album;

Limited Edition CD & DVD. DVD features live tracks, rehearsal footage And an interview with the band.

Oef, toch wel een stroef om dit album te laten liggen in die conditie! Dus ik ben zojuist de trotse eigenaar geworden van deze limited editie van The Good, The Bad & The Queen. De dvd moet ik nog bekijken en het album ben ik nu aan het beluisteren. Klinkt allemaal veel belovend, maar ik moet het zeker nog wat tijdgeven voor een breder oordeel en een sterrenbeoordeling. Maar het klinkt allemaal super! Hoogtepunten vanaf dit moment wederom Herculean en Kindom Of Doom. Die springen er voor nu het meest uit. Beetje Blur-esk ook

Woutt schreef:

Ik heb dat juist wel dat ik hier iets 'visueels' bij zie. Maar dit is ook en plaat die in alle rust moet luisteren vind ik, dan hoor je pas voor het eerst de schoonheid die je eerst helemaal niet opviel.

Woutt
OK, zal het nog eens rustig luisteren.

avatar van levenvergeten
Want de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik er de eerste paar keren ook niet veel aan vond.

avatar van Justinx
Mijn vraag; komt dit album van The Good, The Bad & The Queen het dichtste bij de sound van een mogelijk nieuw Blur-album? Is dit naar jouw mening dé tijdelijke vervanging van een nieuw Blur-album?

Ik persoonlijk denk dat deze sound het best kan overeenkomen met een mogelijk nieuwe Blur. Of het echter vervangbaar is, is voor mij in dit prille begin nog een vraag. Waarschijnlijk kan ik na meer luisterbeurten volmondig ja roepen!

avatar van siepie
Muziek is ongrijpbaar. Dat blijkt maar weer bij dit album. Waar sommigen de vibe niet kunnen vinden, de spanning niet kunnen voelen heb ik het wel gevonden. Na 3 luisterbeurten gaat 'ie al naar 4.5*. Ik zie er iets 'relax' in. iets loom. Ik zie een eigenlijk een grote joint voor me. Ik vrees dat als ik nog een joint draai op 7* uit kom!

Ik vond er ook niet veel aan. Herculean is dan wel aardig en het slotnummer kan er ook wel mee door, maar dit is geen blijvertje, denk ik. Al zal ik het nog wel eens proberen.

siepie schreef:
Ik vrees dat als ik nog een joint draai op 7* uit kom!

De opener, Herculean en de aflsuiter vind ik eigenlijk best geweldig. De rest doet me weinig tot niets. Ik blijf het proberen met deze plaat. Maar veel van de nummers blijf ik saai vinden.

avatar van miak
Ik begin met een 3*. De zang irriteert me, en de muziek doet me verder niet veel. Maar de afsluiter is inderdaad erg goed!

Pauper
Ook even het orgineel gekocht, ik hou het op een 4.

vondeich
Het eerste wat bij mij opkomt is Gorillaz wat natuurlijk HELEMAAL top is. Maar van de andere kant kan het mij nog niet helemaal niet bekoren. Hoop dat daar de komende paar luisterbeurten verandering in komt!!

Desalnietemin een (voorlopige) 3,5 *

vondeich schreef:

Desalnietemin een (voorlopige) 3,5 *

Nee, het eerste wat in mij opkwam was Blur. Zoals ik al eerder zei, denk ik dat een plaatje als deze aardig dicht in de buurt kan komen qua de sound van een mogelijk nieuw Blur album.

avatar van platedraaier
Het eerste dat ik herkende bij het eerste nummer was The Clash. OK, Te gek dacht ik........
Nou, daarna werd het toch drastisch snel minder.
Ja, bij nummer 5 weer een beetje dat Clash gevoel.
Verder kan het mij nog niet bekoren. Misschien als ik hem vaker draai, dat ik in de andere songs ook iets ontdek.

Dat laatste nummer mag er wat mij betreft af. Veels te onrustig gejengel. Ik word er nerveus van.

Voorlopig kom ik niet verder dan 2,5*, Maar ik ga hem zeker nog een kans geven.

avatar van Raspoetin
Briljante cover...

Een erg leuk en goed plaatje, dat is het gevoel dat overheerst na 3 keer draaien. Niet alles is even goed, maar er staan een paar zeer sterke nummers op. Vooral het laatste nummer is prachtig, heerlijk pianospel en dat 7 minuten lang! De nummers doen me vooral aan Blur denken, hoewel het toch wel wat anders is.
Op dit moment gooi ik er een krappe 4 tegenaan...

Kid A(cid)
Ik geef een *4,5. Prachtig album.

vondeich
Justinx schreef:

Ja dat zag ik ja dat je dat zei, daarom zei ik wat ik vind.

Kid A(cid)
Is dit een conceptalbum, by the way? Ik hoorde er iets over op de DVD en de lyrics hebben hetzelfde thema.