The End - Elementary (2007)

Canada
Label: Relapse

1. Dangerous (5:07)
  2. The Never Ever Aftermath (3:57)
  3. Animals (2:52)
  4. The Moth and I (4:34)
  5. Throwing Stones (2:54)
  6. My Abyss (4:01)
avatar van Exfrozen
Beste 2007 release tot nu toe

Hier kijk ook naar uit!

Musicguru
Ben helemaal geen metal liefhebber. Maar dit vind ik wel sterk zeg... de beste plaat van 2007 tot nu toe? Nou, hij dingt absoluut mee.

anathema
Inderdaad een erg lekkere afwisselende plaat; er zit wat van The Mars Volta in, maar dan zonder het gefreak (niet dat dit een probleem zou zijn), een beetje Mastodon, beetje emocore....dit laatste is niet perse een aanbeveling, maar hier stoort het wat mij betreft helemaal niet. Emobandjes hebben nogal snel de neiging om in platitudes te vervallen (op At The Drive-in na), maar daar gaat The End mooi om heen. 4*

avatar van mathias
Ik ga mee in de positieve kritieken tot hiertoe. Nog niet intensief beluisterd, maar de eerste tien luisterbeurten verraden alvast veel goeds. Erg afwisselend ook trouwens, zonder in clichés te verzanden.

avatar van Snappy
Dit album heeft mij zeer positief verrast. Direct ingezet op 4,5*. Dit album gaat de binnenkant van mijn cd-laatje nog veel zien.

avatar van lxflx
Inderdaad wel een gave plaat. Het maakt niet zo'n indruk op me als de invloeden die veel genoemd worden (Tool, The Mars Volta, Dillinger Escape Plan, Isis, Psyopus, etc.) maar das misschien ook omdat ik daar inmiddels erg aan gehecht ben geraakt. Ik zal hem in ieder geval nog regelmatig draaien de komende tijd.

avatar van Agony
snap de heisa rondom deze plaat niet helemaal. Kan op geen enkel moment ook maar aan één van de genoemde invloeden tippen. Bovendien een rommelig geheel, welke na meerdere luisterbeurten niet op zijn plek valt... 2 sterren.

Antagoon
Ben het bij nader inzien wel met je eens. Vond dit in eerste instantie wel 4* waard, maar m.n. een aantal harde nummers, die ik in het begin prima vond, raken kant nog wal. De melodieuzere nummers vind ik ok.
van 4* naar 3*

avatar van Flammazine

Een nummer als 'Animal' gaat er wel in,iets als 'The Moth and I' laat ik met plezier aan mij voorbijgaan. Zoals al gezegd missen de heren wat richting,maar ze hebben potentieel(ook al zijn ze al tien jaar bezig). De zanger is ook wat te 'licht', en mist kracht op de momenten dat het nodig is.'Throwing Stones' bijv. zou met een meer gelaagd stemgeluid veel beter tot zijn recht komen.

Iemand ze al live gezien?

avatar van bver
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze een beetje teveel hun best proberen te doen. Niet dat er iets mis is met je best doen, maar het mag ook weer niet te geforceerd worden. Het album is in mijn ogen van alle markten thuis (zie bovengenoemde invloeden), wat tegelijk ook hun zwakte is. Ik mis een beetje een eigen stempel of een eigen stijl als ik het zo mag verwoorden.

avatar van itbites
Wat een nummer, dat "The Never Ever Epitaph"!
Ook het mysterieuze middenstuk van Dangerous kan me bekoren.

Nog een paar keer draaien voor ik mijn oordeel kan vellen. Het is ook weer geen licht verteerbare CD, vind ik.

een goede 4

avatar van Aghora
Toen ik dit voor het eerst hoorde was ik er helemaal weg van. Nu doet het me niet zo heel veel meer maar het blijft een leuk album wat ik nog af en toe opzet.

Ik heb ze trouwens ook live aan het werk gezien in 2007. Dat was helaas erg matig te noemen, vooral de zang was belachelijk slecht.

avatar van itbites
itbites schreef:
Wat een nummer, dat "The Never Ever Epitaph"!
Ook het mysterieuze middenstuk van Dangerous kan me bekoren.

The Never Ever Aftermath, natuurlijk.

Ik blijf het toch een aardige CD vinden. Het afwisselende bevalt me juist wel.

weet iemand of er een keer nieuw werk van ze aankomt?? Het is alweer 3 jaar geleden ondertussen....

avatar van Alarum
@MePropane: Ze zijn momenteel in een rustperiode. Niet officieel uit elkaar, maar de gitarist is weg. En ze zijn met andere projecten bezig.

avatar van jeltel
Een lekker metal album zo op zijn tijd. Geen klassieker, maar er goed te pruimen