Anthrax - We've Come for You All (2003)

Label: Nuclear Blast

1. Contact (1:15)
  2. What Doesn't Die (4:09)
  3. Superhero (4:03)
  4. Refuse to Be Denied (3:20)
  5. Safe Home (5:10)
  6. Any Place But Here (5:49)
  7. Nobody Knows Anything (2:57)
  8. Strap It On (3:31)
  9. Black Dahlia (2:38)
  10. Cadillac Rock Box (3:41)
  11. Taking the Music Back (3:10)
  12. Crash (0:57)
  13. Think About an End (5:09)
  14. We've Come for You All (4:11)
  15. Safe Home [Acoustic] * (5:54)
  16. We're a Happy Family * (5:08)
avatar van Kronos
Precies. Ik was Volume 8 overigens helemaal vergeten. Zit niet in mijn collectie.

avatar van milesdavisjr
Er volgden eerst nog Music of Mass Destruction en The Greater of Two Evils beide in 2004.

Dat klopt maar dit zijn compilaties met outtakes en heropnames ingezongen door Bush, echter geen regulier nieuw album. We've Come For You All is wat mij betreft toch echt de opvolger van Volume 8, maar je kan dat anders zien.

John Bush is tevens formeel nooit vertrokken bij Armored Saint. Revelation verscheen nog tussen Volume 8 en We've Come For You All.

Ik kan mij herinneren dat in een interview met Aardschok/Metal Hammer of Watt Magazine in 1993 Bush zei dat Armored Saint wel degelijk einde oefening was. De koek was op en na al een keer gevraagd te zijn om bij Metallica te komen (maar dit afwees vanwege de loyaliteit naar zijn broodmakkers) en al een keer gepolst te zijn door Anthrax deze kans echt niet kon laten lopen. De heren Sandoval hebben het nog geprobeerd met andere zangers maar dit werd geen succes en de band werd ontbonden.
Dat Bush weer terugkeerde bij zijn oude strijdmakkers zal ook te maken hebben met botte pech; Label Electra heeft het album Stomp 442 totaal niet in de markt gezet en hierna tekende Anthrax bij het onafhankelijke label Ignition, echter deze firma ging failliet. Het heroprichten van The Saints zal denk ik destijds dan ook de meest logische optie zijn geweest.

avatar van Kronos
milesdavisjr schreef:

Maar je schreef 'laatste album' en niet 'laatste regulier nieuw album'.

Wat Bush bij Armored Saint betreft spreken de feiten voor zich:

Anthrax - Volume 8: The Threat Is Real (1998)
Armored Saint - Revelation (2000)
Anthrax - We've Come for You All (2003)

Het was Bush zelf die samen met Joey Vera in 1999 besloot om Armored Saint weer op de been te brengen. Dat hij zich niet exclusief wilde binden aan Anthrax was zelfs de reden dat die uiteindelijk voor Belladonna kozen.

avatar van Edwynn
In de jaren 80 leefde bij hem de gedachte dat Armored Saint groot zou kunnen worden. Een decennium later verdient Bush dikke boterhammen met het inspreken van commercials. Muziek is dan meer een hobby geworden.

avatar van milesdavisjr

En wat een vreemd onrecht viel deze band dan toch ten deel als je kijkt naar de kwaliteit van de albums van de heren. Een uitstekende zanger, een prima gitarist en stuk voor stuk sterke songs.

avatar van Edwynn
Tja. Doorzettingsvermogen en het juiste netwerk. Da's niet iedereen gegeven.