Sparks - Angst in My Pants (1982)

Label: Atlantic

1. Angst in My Pants (3:25)
  2. I Predict (2:50)
  3. Sextown U.S.A. (2:56)
  4. Sherlock Holmes (3:34)
  5. Nicotina (3:26)
  6. Mickey Mouse (3:16)
  7. Moustache (3:28)
  8. Instant Weight Loss (3:27)
  9. Tarzan and Jane (3:18)
  10. The Decline and Fall of Me (2:53)
  11. Eaten by the Monster of Love (2:58)
  12. Modesty Plays [Short Version] * (3:07)
  13. I Predict [Club Version] * (6:19)
  14. Modesty Plays [Extended Version] * (5:15)
avatar van Reint
I Predict en Mickey Mouse zijn beiden uitgevoerd op SNL, aanraders al dan niet voor de muziek dan wel voor de performances!

Fantastisch.

avatar van Reint
Dit is trouwens de beste plaat sinds hun eerste Moroderplaat uit 1979, No. 1 In Heaven, en zou dat ook blijven tot 1994, met het uitkomen van Gratuitous Sax & Senseless Violins. De muziek hangt wat tussen synthpop (inclusief drumcomputer) ondersteund door (Ramonesstijl-)punk en hardrockgitaren. De muziek is hier niet dromerig zoals de synthpop van 'My Other Voice' of 'No. 1 In Heaven' van eerdergenoemde plaat, eerder nerveus en als gevolg daarvan klinkt Sparks hier erg vaak als een 80s versie van de begin jaren 70 Sparks.
Daarnaast zijn er op deze plaat meerdere keren nummers die vrij futuristisch aandoen voor een plaat uit 1982, zoals op 'Angst in My Pants', 'Instant Weight Loss' en 'Sherlock Holmes'. De band hangt weer lekker tussen pastiche en vooruitdenkend in, waardoor de band weer uniek klinkt.
Bovenal klinken de gebroeders Mael op deze plaat alsof ze in goede geest zijn en er zin in hebben. Erg aangenaam.