Slayer - Hell Awaits (1985)

Label: Metal Blade

1. Hell Awaits (6:15)
  2. Kill Again (4:56)
  3. At Dawn They Sleep (6:16)
  4. Praise of Death (5:20)
  5. Necrophiliac (3:45)
  6. Crypts of Eternity (6:38)
  7. Hardening the Arteries (3:59)
  8. Haunting the Chapel * (3:59)
  9. Captor of Sin * (3:31)
  10. Evil Has No Boundaries [Live] * (2:58)
  11. Show No Mercy [Live] * (3:03)
  12. Aggressive Perfector [Live] * (2:32)
  13. Chemical Warfare * (6:05)
avatar van HammerHead
Misschien wel de beste Slayer plaat op Reign in Blood na. Enorm rauw, duister en smerig. Af en toe is het net of Tom Araya z'n ingewanden naar buiten probeert te rochelen.

Net als z'n opvolger ligt het tempo van begin tot eind moordend hoog. Bij het afspelen van deze plaat heb ik altijd het gevoel keihard bij de strot gegrepen te worden en da's in dit geval maar al te lekker. Een tikje masochistisch wellicht? Welja, het zij zo.

avatar van Lau1986
De Combat tour als in: Venom, Slayer en Exodus heb jij gezien? Lucky bastard

Maar over het album. Ik vind dit toch een van Slayers beste albums. Tegenwoordig komen ze hier helaas niet meer bij in de buurt. Geweldige sfeer en composities, ook de productie past hier perfect bij.

avatar van Kondoro0614
Hoewel deze plaat wat minder klinkt als hun debuut album zet Slayer hier wel weer een werkje op de kaart waar je u tegen mag zeggen. Hij duurt niet lang, maar met een gemiddelde van vijf minuten per nummer (sommige wat korter) kun je wel zeggen dat hij lekker door raast met inderdaad een Araya in bloedvorm en dat is te merken. Er zijn aardig wat fijne riffs in deze plaat terug te vinden en de solo's pakken ook goed uit. Hoewel ik hem dan wat minder pakkend vond dan het debuut album van Slayer kun je niet zeggen dat dit werkje slecht is, sterker nog, hij komt wel aardig dicht in de buurt van het debuut album alleen is het nog net niet. Agressie genoeg en dat brengt toch weer een knallende plaat naar buiten.

01. Show No Mercy
02. Hell Awaits

avatar van RuudC
Ik vind Show No Mercy ook verreweg beter.

Voor mijn gevoel rammelt Hell Awaits nog wat harder en dat tegen het punt aan dat het storend wordt. Ik heb de indruk dat de verder heel toffe titeltrack daardoor niet uit de verf komt. Kill Again is echt middelmatig. At Dawn They Sleep is weer wat melodieuzer en tegen het einde wordt het gaspedaal nog even goed ingetrapt. Praise Of Death is gewoon een recycling van Die By The Sword. Crypts Of Eternity overtuigt me dan wel weer. Lekker fel nummer. Je hoort goed dat Slayer de stap van speed naar thrash metal maakt. De riffs worden iets beter, maar de solo's gaan erop achteruit.

avatar van lennert
Nou, hier gaat voor mij al fout. Waar ik het eerste album tegen verwachting in echt goed vind, zit ik hier vooral te wachten tot het klaar is. Oh wat is het allemaal hard, maar ook oersaai. Araya die slechts op een manier kan schreeuwen, solo's die echt baggerlelijk zijn en op het moment dat de snelheid erin gaat lijken echt alle nummers op elkaar. Het drumwerk is goed en ja, het is hard. Ik vind het echter enorm, maar dan ook enorm saai.

Tussenstand.

avatar van andnino
lennert schreef:

Tussenstand.
2. Hell Awaits

Nu we toch bezig zijn met Slayer luisteren doe ik lekker mee. Maar voor waarschijnlijk minst favoriete Slayer-album ga ik gewoon even dit stukje tekst kopiëren, want ik ben het hier volmondig mee eens. Sterker nog, ik gooi mijn score nog een halfje naar beneden want dit album is zelfs voor Slayer, een band die al niet te veel aan variatie doet, eentonig.