The Weeknd - Starboy (2016)

Canada

4. Reminder (3:38)
  5. Rockin’ (3:52)
  6. Secrets (4:25)
  7. True Colors (3:26)
  8. Stargirl [Interlude] (1:51)

met Lana Del Rey

9. Sidewalks (3:51)

met Kendrick Lamar

10. Six Feet Under (3:57)
  11. Love to Lay (3:43)
  12. A Lonely Night (3:40)
  13. Attention (3:17)
  14. Ordinary Life (3:41)
  15. Nothing Without You (3:18)
  16. All I Know (5:21)

met Future

17. Die for You (4:20)
  18. I Feel It Coming (4:29)

met Daft Punk

19. Starboy [Kygo Remix] * (4:04)

met Daft Punk

totale tijdsduur: 1:08:28 (1:12:32)
avatar van Holla
Hier heb ik pas zin in, damn!

avatar van catdog
Die vocals van Daft Punk trouwens op I Feel It Coming in combinatie met die productie. Dat is wat ik nog miste op Random Access Memories. Zo'n track. Heerlijke song

avatar van aminam19
Tot nu toe nog geen 1 slechte single! BBM viel mij zwaar tegen maar wat tot nu toe uit is van starboy is erg sterk! party monster is abel weer terug bij zijn oude sound, heerlijk!

avatar van lennon
I'm a Marco Borsato

Lekker nummer de nieuwe single

avatar van NewYorkCityLight
En dan komt na Rihanna en Ariana ook The Weeknd nog met een album in 2016 zodat al m'n favorieten dit jaar een album uitbrengen. Slim dat hij zo snel na BBTM een nieuw album uitbrengt, zo blijf je tenminste wel in de spotlights. Al vind ik het wel jammer dat hij om die reden uiteindelijk toch niet als opening act op 17 juni in de Amsterdam Arena stond .

Wat we tot nu toe kennen klinkt allemaal zeer goed. Ik had meer features verwacht maar met de paar namen die er wel op staan ben ik erg blij (gelukkig toch geen Lorde). De track met Lana is een interlude maar er staan dus 17 hele tracks op; hopelijk is dat niet teveel. We gaan het zien vrijdag.

avatar van alexander-r
Starboy en party monster vind ik erg matig. False Alarm al redelijk en I feel it coming lijkt er al meer op. Hopelijk weet The Weeknd me te verrassen met dit album.

avatar van aminam19
I feel it coming heeft juist helemaal niks meer met "the weeknd" te maken? zo pop is hij nog nooit geweest

avatar van Melodic Fool
De singles vind ik barweinig aan. Ook de tegenvallende toegevoegde waarde van Daft Punk (maar het "ha ha-ha-ha ha" in Starboy werkt iig op de lachspieren). False Alarm gaat verder, dat vind ik een takkenummer door dat achterlijke refrein.
Nieuwsgierigheid blijft wel want verrassen gaat hij zo te horen doen met dit album .

avatar van alexander-r
aminam19 schreef:

Ik ben zelf groot fan van Trilogy. Ondanks dat feit vind ik I feel it coming gewoon een prima nummer. Het is niet baanbrekend en grensverleggend, maar gewoon lekker. Dat The Weeknd nog nooit zo pop is geweest zal me dan ook een worst wezen, dat verandert niets aan hoe het nummer klinkt.

avatar van aminam19
Ik zag trilogy staan in je top 10 ja vandaar mijn opmerking. Ik vind alle singles tot op heden niet slecht. En ligt een stuk lekkerder in het gehoor dan de geforceerde pop van BBM maar ik vind i feel it coming toch echt te zoet voor een weeknd nummer. Kiss land is voor mij persoonlijk het beste wat hij heeft gemaakt maar iets al trillogy of kiss land hoeven we na zijn grote doorbraak vorig jaar toch niet meer te verwachten...

avatar van aminam19
hij heeft inmiddels een korte film gedropt met daarin 5 snippets van het aankomende album en het klinkt allemaal erg sterk!!!

avatar van aminam19
Reminder voor alsnog de uitschieter van het album!

avatar van lowieke
Geweldig! Er staan een X aantal nummers die als overbodig en vullers aanvoelen maar het grossiert in sterke op zich staande tracks! Hopelijk vallen bij deze nummers de kwartjes nog..

Verder een fenomenale mix tussen zijn oude stijltje (Trilogy), zijn MJ vibe en zijn recentelijk gevonden catchiness. Daarnaast is het simpelweg een fantastisch goede zanger. Op sommige momenten twijfel ik bijna of het nog wel the Weeknd zelf is.

Ook de features perfect. Minimaal en ijzersterk uitgekozen.

Tot slot van deze loftrompet: Sidewalks is misschien wel 1 van de beste (commerciele) nummers die ik ken. Goede moderne soul sfeer.

avatar van lowieke
Toch wel bijzonder. Ik had deze man hoog zitten maar na zijn vorige plaat was ik bang dat het nooit meer goed zou komen en dan ineens dit.. Geweldig!

avatar van vinylbeleving

Inclusief de overbodige autotune

aminam19 schreef:
hoe kan een nummer van the weeknd nou niks met the weeknd te maken hebben?

avatar van lowieke
I feel it coming is bijna 1 op 1 Michael Jackson en envl vind ik daarom eigenlijk al juist typerend voor the Weeknd

avatar van Holla
'Cause too many people think they made me, well if they made me then replace me'

Lekkere plaat hoor, is weer eens wat anders!

True colors

avatar van vinylbeleving
Krappe voldoende. De plaat kent een aantal sterke momenten, waaronder de twee nummers met Daft Punk. Daar tegenover staat het slechtste nummer van het jaar wat mij betreft. False Alarm is zo'n wanstaltig gedrocht, dat ik in eerste instantie dacht dat het een grap was ofzo. Ik weet niet wat de Weeknd dacht tijdens het maken van deze track, maar het moet haast wel dat hij in een soort waan leefde. Hoe kan een artiest die toch vrij consistent werk afleverd, zulke pulp maken, het is mij een raadsel.
Het zou dan ook voor iedereen beter zijn als False Alarm in een kluis werd opgeborgen zodat niemand er ooit meer aan blootgesteld hoeft te worden. Dat scheelt de nodige gehoorbeschadigingen

avatar van lowieke
Ik vind False Alarm een heel tof nummer. Geen muzikale hoogstand maar als het op de radio komt ben ik gelukkig dat het langs komt ipv alle andere crap die boventoon voert op ether radio.

avatar van coldwarkids
Wat is False Alarm toch een bazentrack

avatar van Silky & Smooth
Als ik Starboy niet 1000x op de radio had gehoord was het het album echt geweldig van start gegaan. Het nummer is perfect als intro, maar het verrassingseffect is er wat vanaf.

avatar van hidalgo
heerlijke cd normaal is dit niet mijn ding .maar hoor veel toevoegingen van andere artiesten
in bepaalde tracks

avatar van Kos
Kos
Suf gebeuren.

avatar van andnino
4* voor de gastartiesten.
3* voor The Weeknd
1* voor de producer die dacht dat al die autotune een goed idee was (en het album 68 minuten liet duren).

De paar leuke nummers die erop staan zijn degelijke herinterpretaties van Michael Jackson-werk.

avatar van aminam19
the weeknd staat zelf als executive producer dus die 68minuten zijn ze eigen idee

aminam19 schreef:

Dan, even rekenen, een 2 voor The Weeknd.

avatar van Sound
Lekkere plaat hoor! Voldoet aan alle verwachtingen wmb. The Weeknd is een beetje mijn guilty pleasure als het om pop/RnB gaat. Denk zelfs dat het de enige artiest is waarbij ik mij (bijna) niet stoor aan de autotune. Klagen over dat een album te lang is heb ik echt nog nooit begrepen. Vroeger voelde ik mij juist genaaid als een artiest de 74 minuten van een veel te kostbare cd niet eens wist vol te krijgen, maar ik zal wel oud worden ofzo.

PS
Dit is echt een album dat je door hele goede speakers of in ears (in mijn geval) moet luisteren, want anders gaat echt alle glans er meteen vanaf. En ik weet dat dat voor bijna elke plaat wel gezegd zou kunnen worden, maar hier meen ik het echt serieus. Beetje hetzelfde als bij The Hills van het vorige album: als je daar de bass niet van kon voelen trillen in je buik, dan zullen meerdere tracks van dit album ook nietszeggend overkomen imho

Sound schreef:

"Vroeger" had je natuurlijk lp's, en die duurden meestal niet meer dan drie kwartier. Over het algemeen vind ik dat een mooie lengte. Niet omdat ik niet meer van de artiest wil horen, maar omdat het naar mijn mening maar weinig artiesten lukt een langere speelduur vol te maken met kwalitatief materiaal. Liever kort en krachtig, dan dat het goed begint en daarna als een nachtkaars uitgaat, zeg maar...