120 Days - 120 Days (2006)

Noorwegen
Rock / Electronic
Label: Smalltown Supersound

1. Come Out, Come Down, Fade Out, Be Gone (8:50)
  2. Be Mine (4:14)
  3. C-Musik (7:22)
  4. Sleepwalking (3:28)
  5. Get Away (4:40)
  6. Keep on Smiling (5:30)
  7. Lazy Eyes (4:40)
  8. Sleepless Nights #3 (3:03)
  9. I've Lost My Vision (11:25)
  10. Sleepwalking [120 Days Remix] * (8:00)
  11. Come Out, Come Down, Fade Out, Be Gone [T.A.KAUKOLAMPI Remix] * (9:33)
  12. Come Out, Come Down, Fade Out, Be Gone (Reconstructed by Secret Machines) * (6:07)
  13. Come Out, Come Down, Fade Out, Be Gone [Mental Overdrive Remix] * (9:14)
Fijne plaat he ?
Deed me wel wat aan Swervedriver denken.

Toon1 schreef:
raad eens.

Ja?

dix schreef:
Fijne plaat he ?
Deed me wel wat aan Swervedriver denken.

Dat is toch niet zo krautrockachtig? Kan het niet zo goed voor me halen...

Vind het een erg overtuigend album. Zo'n band moet toch opgevangen worden door een major zou je zeggen, maar ja misschien is de muzieksoort niet zo populair ofzo.
Ik heb geen idee wat populair is haha... leef nogal in mijn eigen wereldje.

dix
is idd meer gitaar maar met eenzelfde drive.
muziek voor verkeersovertredingen.

avatar van reptile71
Volgens mij kan dit album een vrij breed publiek bereiken met die sound. Zeker als je dit live neer kan zetten, dan wordt het in no time Wembley.

Nou, ik mag hopen van niet.

Live zijn ze erg goed, maar laat die stadiontaferelen alsjeblieft achterwege.

avatar van reptile71
Zit ik ook niet op te wachten, maar zo gaan die dingen nou eenmaal als je goed gevonden wordt door een groot publiek.

avatar van azra
Ik ga mij ook eens wagen aan deze cd

edit : anderhalf uur later
Wel een mooie cd zo op het eerste gehoor. Het zal denk ik nooit een topper worden voor mij maar het klinkt zeker niet slecht. Alleen heb ik het gevoel dat de cd wat op gang moet komen, na de eerst 2 nummers begint het pas voor mij. Het eerste nummer kan mij ook nog niet bekoren, nu vind ik het zelfs een van de minste nummers van de cd (misschien dat er nog verandering in komt )
Maar zeker een aardig cd'tje

Zou nog maar 's wat vaker luisteren, het eerste nummer knalt er toch behoorlijk in als je het mij vraagt. Beter hebben ze niet gemaakt.

avatar van luc011190
Klinkt allemaal behoorlijk aardig dit (fijn geproduceerd, leuke melodie-en), maar over alles zit zo'n laag pretentie. Ik weet niet wat het is; die stem, dat stadiongeluid... Het is gewoon allemaal te veel.

luc011190 schreef:
Ik weet niet wat het is; die stem, dat stadiongeluid... .

gewoon harder zetten

avatar van luc011190
Ik heb het geprobeerd, maar ik hoor die stem en die vervelende productie nog steeds. Harder zelfs

luc011190 schreef:

Ik denk dat dat ook hetgene is waar ik een beetje tegenaan loop. Het is allemaal wat veel, een heel album lang. Toch vind ik het erg goed hoor, maar niet om een heel album achter elkaar te draaien denk ik. Meer af en toe een paar van die lekkere nummers keihard en dan weer even wat anders.

avatar van luc011190
Hoogtepunt vind ik ook het kortste nummer.

dix
Vorige zomer heb ik alleen in de auto met deze plaat snoeihard op de speakers een haarspeldbochtenweg vanuit de Jotunheimen het dal in uitgereden.

Noorser kan het niet.

Lost Highway
luc011190 schreef:

Ik kan dit niet echt plaatsen hoor, pretentieuze muziek denk ik meteen aan 50 cent of pussycat dolls, wat die term bij 120 Days komt doen snap ik helemaal niet.
Ook het stadiongeluid hoor ik niet echt, ik hoor meer een vuile Noorse underground sound met invloeden van Bowie, Suicide, Kraftwerk en Joy Division dan een stadionband.

Ik heb dan ook meer en meer een zwak voor Scandinavische bandjes, als er één band is waarvan ik al maanden op een opvolger wacht, dan is het wel 120 Days. Alleen is het zo akelig stil rond deze band.

Voor de liefhebber :
[mod-knip]

Hun allereerste ep, geen hoogvlieger hoor, maar zo hoor je wel de evolutie van de band. En ja, ik weet dat downloadlinks niet mogen, maar dit kan je zowiezo nergens kopen en is enkel in 2004 in slechts beperkte oplage van de band gerold.

Sorry geen downloadlinks...

Wat het pretentieuze betreft: dit klinkt af en toe wel behoorlijk als Bono, wellicht dat dat het is. Maar goed, we mochten willen dat U2 anno de 21ste eeuw nog 's een plaat als deze opnam.

En ja, een opvolger zou zéér welkom zijn.

reptile71 schreef:

Grappig, dit is een van de weinige platen die ik de laatste jaren tijdenlang op repeat heb gehad. Samen met de laatste LCD Soundsystem waar dit ook wel ietsjes van wegheeft (het openingsnummer dan), maar dat komt ook omdat die platen zo'n beetje in dezelfde week uitkwamen.

avatar van reptile71
Sowieso moet ik hem nog wat keren draaien. Ik ben ook niet altijd in de mood voor muziek die zo knalt als dit album. Misschien is daarom bij mij het idee blijven hangen dat het wat veel was, maar ik word ook al een dagje ouder.

avatar van Tha)Sven
Sleepless Nights #3 is echt een prachtig nummer.

avatar van robbizzel
Op het eerste gehoor echt geweldig. C-Musik, oei wat een nummer zeg, muzikaal gezien echt briljant en de vergelijking met U2 snap ik dan ook niet echt. Zoals eerder hier al werd gezegt, een collage van geluid, prachtige gitaarpartijen en melodieën met groovende beats/drums in een erg trippend jasje. Sound en sfeer heeft veel weg van The Verve - A Storm in Heaven, hoewel dit wel meer up-tempo is.

avatar van robbizzel
Get Away is toch ook wel best indrukwekkend goed..

avatar van Juul1998B
Mooie plaat. De stem van Bono (zo klinkt het) en de muziek van Joy Division. Wereld ontdekking!