Megadeth - Cryptic Writings (1997)

Label: Capitol

1. Trust (5:12)
  2. Almost Honest (4:03)
  3. Use the Man (4:36)
  4. Mastermind (3:48)
  5. The Disintegrators (2:50)
  6. I'll Get Even (4:24)
  7. Sin (3:06)
  8. A Secret Place (5:29)
  9. Have Cool, Will Travel (3:29)
  10. She-Wolf (3:36)
  11. Vortex (3:38)
  12. FFF (2:40)
  13. One Thing * (4:38)
  14. Trust [Spanish Version] * (5:12)
  15. Evil That's Within * (3:22)
  16. Vortex [Alternate Version] * (3:30)
  17. Bullprick * (2:47)
avatar van james_cameron
Het album begint een beetje als voorganger Youthanasia, met een paar midtempo oké tracks, maar al snel blijkt de band wat verrassingen in petto te hebben voor de nietsvermoedende luisteraar. Mastermind roept herinneringen op aan Countdown To Extinction en het vlotte en felle The Disintegrators laat horen dat Mustaine en co. nog steeds kunnen vlammen. De rest van de plaat is lekker afwisselend en continu onderhoudend. Al met al behoort Cryptic Writings niet tot het betere werk van de band, maar het blijft wel een lekker album.

avatar van scott
De Lp heeft zn glimmende grijze hoes en is ietsjes anders dan de cd hoes.
Vette plaat maar draai eigenlijk alleen de oude platen uit de jaren tachtig.

Al vertelde me ooit iemand mij dat de vinyl versie niet eens bestond. Vreemd toch veel gedraaid.

avatar van frolunda
Goede plaat met enkele erg sterke nummers,ondermeer Trust,Almost honest en Mastermind.Tweede helft vind ik iets minder.

Stijn_Slayer
Een prima Megadeth-plaat, al is er zoals eerder opgemerkt een lichte commerciële knieval te horen. Megadeth blijft echter wel als Megadeth klinken, en dan heb ik er niet zo'n bezwaar tegen. Dat was op Countdown to Extinction immers al zo.

All in all misschien iets beter dan de voorganger, m.n. door 'Trust', 'A Secret Place' en 'She-Wolf'. Hierna raakte de band het spoor een beetje bijster en vind ik eigenlijk alleen Endgame nog echt de moeite waard.

avatar van vielip
Wat mij betreft doe je The system has failed en Dystopia daarmee ernstig te kort!

avatar van Dale Cooper
Voor deze heb ik altijd een zwak gehad, ik denk dat ik 'm iets hoger heb zitten dan de doorsnee Megadeth-fan. De thrash zit ondertussen al wat verder weg, maar in nummers als Trust, A Secret Place en The Disintegrators heb ik altijd wel zin.

avatar van Kondoro0614
Op het eerste gezicht leek de film inderdaad erg op zijn voorganger met erg rustige oké nummers. Na mate 'Matermind' ingeluid word, word het album harder en klinken we weer naar de oude roots van de band. Toch wist Megadeth mij niet te overtuigen op dit album waarvan ik toch meende dat er een groot schommel effect in zat. Het album kent zeker gave riffs, heerlijke zang en samenspel maar het is telkens net niet en lijkt de band na 'Rest in Peace' hun succesalbum, het in het algemeen wat rustiger aan te doen. Toch blijft het Megadeth en klinkt het in het algemeen gewoon erg gaaf, al komt de band niet meer op de piek waar ze op hebben gestaan.

avatar van Lau1986
Megadeth loopt elk album wat meer weg bij de thrash metal. Eigenlijk is dat helemaal niet zo erg, want ze laten horen dat ze dit prima kunnen. Nummers als Trust, A Secret Place en She-Wolf zijn eigenlijk gewoon prima metal nummers. Dit album moet je eigenlijk ook niet vergelijken met een Rust in Peace. Gewoon een goed album.