Sun Ra - Lanquidity (1978)

Jazz / Funk
Label: Evidence

1. Lanquidity (8:21)
  2. Where Pathways Meet (6:32)
  3. That's How I Feel (8:05)
  4. Twin Stars of Thence (9:34)
  5. There Are Other Worlds (They Have Not Told You Of) (10:57)
Misterfool
Sun Ra is tot nu toe wat hit en miss voor mij. Hij is op zijn best als hij jazz samenvoegt met benevelde klanken die je futuristisch danwel psychedelisch kan noemen. Deze amerikaan kan echter soms te ver doorschieten in zijn gefröbel. Op deze plaat is daar geenszins sprake van. Veel funky baslijntjes(met name That's how I feel ) Deze plaat doet verder wat denken aan de Mwandischi-fase van Herbie Hancock. Een toegankelijke instapper in de wereld van deze excentrieke jazzer.

avatar van Johnny Marr
Opvallend weinig berichten bij deze spookachtig mooie plaat hé, aerobag?

avatar van Ataloona
Deze plaat is inmiddels lekker opgepoetst door de lui van Strut (en daar was ie ook wel aan toe). Dit, in het kader van hun lopende Sun Ra project met periodiek nieuwe (her)uitgaven.

Lanquidity (Definitive Edition) | Sun Ra | Sun Ra Arkestra - sunrastrut.bandcamp.com
Een remaster + een eerder - in zeer beperkte oplage - verschenen versie van het album met alternatieve mix.

In september verschijnt een heruitgave van Angels and Demons at Play!

avatar van Johnny Marr
Ataloona schreef:

Ik heb 'm, Dave. Kunnen scoren voor het spotprijsje van maar liefst 56 euro. Dit juweeltje vond ik dat wel waard.

avatar van AOVV
Johnny Marr schreef:

Wat geef je dan uit aan een plaat die je 5 sterren waard vindt?

avatar van Ataloona
AOVV schreef:

Wat geef je dan uit aan een plaat die je 5 sterren waard vindt?

Ik hoop maar dat ie al z'n organen nog heeft...

avatar van waxs
Een van de meer toegankelijke platen van deze kosmische excentriekeling.