The Beatles - Yellow Submarine Songtrack (1999)

Label: Apple

1. Yellow Submarine (2:39)
  2. Hey Bulldog (3:11)
  3. Eleanor Rigby (2:05)
  4. Love You To (2:58)
  5. All Together Now (2:10)
  6. Lucy in the Sky with Diamonds (3:28)
  7. Think for Yourself (2:18)
  8. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (2:01)
  9. With a Little Help from My Friends (2:45)
  10. Baby You're a Rich Man (3:00)
  11. Only a Northern Song (3:24)
  12. All You Need Is Love (3:46)
  13. When I'm Sixty Four (2:39)
  14. Nowhere Man (2:42)
  15. It's All Too Much (6:26)
Jack in the Box
15 Beatles Classics! maar ik mis hier die gezellige wachtkamermuziekjes van George Martin en zijn orkest.

avatar van Ampivinni
als ik me niet vergis samen met de originele soundtrack het enige album waar mijn favoriete Beatles nummer opstaat: ''It's All Too Much''

Begin 2000 ben ik lid geworden van het muziekblad ALOHA, dat toen weer nieuw leven ingeblazen was. Als welkomstgeschenk heb ik toen deze herziene versie van Yellow Submarine uitgekozen.
Ik had alle nummers al op andere Beatles-CD's staan, maar ik vond toch dat hij in mijn collectie thuishoorde.
Bij de eerste draaibeurt viel mij meteen de verbeterde geluidskwaliteit op.
De originele album-versie draai ik af en toe op shuffle play, zodat de Beatles-songs de muziekjes van The George Martin Orchestra elkaar afwisselen.
Op het origineel is Hey Bulldog mijn meest favoriete nummer, maar op deze 1999-versie zou ik ook voor Eleanor Rigby, Lucy in the Sky with Diamonds en Nowhere Man kunnen kiezen.

avatar van goldendream
Staan hier nummers (of versies van nummers) op die nieuw of anders zijn dan die van de reguliere albums?
Ik kan 'Baby you're a rich man' en 'Love you to' niet meteen toewijzen aan een ander album.

goldendream schreef:

Die twee nummers zijn achtereenvolgens van de Magical-Mystery-tour LP en Revolver. Wat aan dit album anders is dat het allemaal remixen zijn van de bestaande tracks (en de paar nieuwe zoals Hey Bulldog, All Together Now en It's All Too Much) en dat het geluid wat dat betreft wat minder gedateerd is vergeleken met de originele stereo-mixen.

avatar van devel-hunt
'Baby you're a rich man' is oorspronkelijk de B kant van de single ' All you need is love' .

Binnenkort komt de 'Yellow Submarine Songtrack' uit. Er is op dit moment niet veel bekend over deze nieuwe uitgave. De vraag is dus in hoeverre de remaster afwijkt van wat op de 1999 versie te beluisteren valt. Omdat ik zowel de reguliere soundtrack als de songtrack versie niet heb, wil ik één van beiden in bezit hebben.

Belangrijke reden om dit album (of de sountrack) in bezit te hebben, is de aanwezigheid van 4 (in mijn oren) prachtige nummers; 'Hey Bulldog', 'It's All Too Much', 'All Together Now' en 'Only A Northern Song'. Deze staan ook op de soundtrack, die in 2009 nieuw geremastered is uitgebracht. De versies van de ost (2009) en de songtrack (1999) wijken nogal af. De genoemde liedjes klinken in mijn oren mínder op dit album. Andere nummers zoals 'Eleanor Rigby' en 'Love You To' komen weer heel goed uit de verf. Voorlopig laat ik de beslissing wachten tot na de release in juni.

Marjet schreef:

Da's goed nieuws! Als ze net zo zorgvuldig te werk gaan als bij de overige recente remasters wordt dit vast een mooie heruitgave!

avatar van goldendream
Na een immens Beatlesbad dat startte in april en nu eindigt, heb ik de volgende zaken leren kennen:

- alle albums uit de remastered box
- Past Masters 1 & 2
- Anthology 1, 2 & 3
- The Early Years (met Tony Sheridan)
- Hard Day's Night en Help, US-versie met instrumentale tracks (via YouTube)
- Live At The BBC
- Naked
- Love
Deze soundtrack waarbij ik dit schrijf, ken ik niet. Erg?

Ontbreken nog essentiële zaken?

Dank aan allen die meehielpen in de ontdekkingstocht.

avatar van SilverGun
De nummers hierop zijn, net als die op Love, geremixt en niet enkel geremasterd. Dat betekent dat op deze songtrack de best klinkende versies van alle aanwezige nummers staan. Om die reden dus alleen al de moeite waard om op te pikken.

Berichten weer teruggehaald.

avatar van pmac
Wat ze met de Yellow submarine hebben gedaan hadden ze ook moeten doen met de remasters. Namelijk een moderne stereomix. Dat zou pas wat zijn. Maar het is kennelijk vloeken in de kerk binnen Apple.

pmac schreef:

Niet alleen binnen Apple...vooral de Beatle-fans van het eerste uur vinden het bijna heiligschennis om iets te doen aan de originele mixen (hoe raar ze ook zijn). Er was al veel gemopper toen op de stereo-remasters de mixen uit de jaren '80 zijn gebruikt op "Help" en "Rubber Soul". Voor de albums van Rubber Soul tot en met Sgt. Pepper's (en eigenlijk ook de witte dubbelaar) zijn de mono-versies beter door het gekke stereogeluid.
Ik denk dat de stereo-remixen ooit wel verschijnen, maar men maakt er geen haast mee, aangezien elk Beatles-product (ook met een raar stereo-geluid) als zoete broodjes over de toonbank gaat.....