R. Kelly - R. (1998)

met Keith Murray

2. Spendin' Money (4:54)
  3. If I'm Wit You (4:31)
  4. Half on a Baby (4:55)
  5. When a Woman's Fed Up (4:38)
  6. Get Up on a Room (4:10)
  7. One Man (4:57)
  8. We Ride (4:49)

met Cam'ron, Jay-Z, Noreaga en Vegas Cats

9. The Opera (1:25)
  10. The Interview (1:33)
  11. Only the Loot Can Make Me Happy (4:56)

met Tone

12. Don't Put Me Out (5:22)
  13. Suicide (5:19)
  14. Etcetera (4:13)
  15. If I Could Turn Back the Hands of Time (6:18)
  16. What I Feel / Issues (4:44)
  17. I Believe I Can Fly (5:21)
  18. The Chase (2:46)
  19. V.I.P. (4:16)
  20. Did You Ever Think? (4:32)

met Tone

21. Dollar Bill (4:23)

met Foxy Brown

22. Reality (4:44)
  23. 2nd Kelly (5:02)
  24. Ghetto Queen (4:20)

met Crucial Conflict

25. Down Low Double Life (5:00)
  26. Looking for Love (4:36)
  27. Dancing with a Rich Man (3:28)
  28. I'm Your Angel (5:20)

met Celine Dion

29. Money Makes the World Go Round (4:09)

met Nas

30. Gotham City (4:55)
  31. Did You Ever Think [Remix] * (4:03)

met Nas

totale tijdsduur: 2:14:35 (2:18:38)
avatar van Reijersen
Het album met de bekende hits van R. Kelly. Een dubbel-cd duurt vaak veel te lang, maar bij deze is dat niet zo. Op een paar nummers na (hier eerder aangegeven) is het gewoon de top of the bill in R&B land.

avatar van UmindC
Dit album vind ik toch echt veel te lang duren, er staan enorm veel goede nummers op, maar door de enorme hoeveelheid tracks ook enorm veel fillers. Nummers als If I Could Turn Back The Hands In Time, Gotham City, I Believe I Can Fly en I'm Your Angel (Met Celine Dion) zijn natuurlijk eeuwige klassiekers, maar nummers als Money Makes the World Go Round hadden van mij niet gehoeven.
Toch is dit natuurlijk een alleraardigst album.

jelmer19 schreef:
maar deze plaat verdient in ieder geval een hogere beoordeling dan de schamele 3.13 sterren waar hij nu op staat.
Dit is zijn best verkochte album ooit met meer dan 8 miljoen copies. En dat is wat mij betreft terecht. Een fantastische dubbelaar die ik nog vele keren op zal zetten tot het moment dat hij weer kapot is gedraaid en ik wederom naar de winkel zal moeten.

Helemaal en volledig mee eens, ik doe er gelijk een schepje bij. Cd2 blijft altijd wat minder beluisterd en herbeluistering l;aat me ook weer weten waarom. Toch minder. Een boude stelling maar heeft R op dit album (of eigenlijk op zn vorige al met downlow) niet gewoon de Neo CLassic SOul uitgevonden die tot op de dag van de dag bestaat en veel Salonfahiger is als zijn bevuilde

Tot slot moet ik zeggen dat R Kelly ook live echt als een huis blijft staan, zowel als zanger als performer!