Ryan Adams - Prisoner (2017)

3,87

Label: Pax-Am

1. Do You Still Love Me? (3:59)
  2. Prisoner (3:11)
  3. Doomsday (3:01)
  4. Haunted House (2:42)
  5. Shiver and Shake (3:05)
  6. To Be Without You (3:21)
  7. Anything I Say to You Now (4:50)
  8. Breakdown (4:00)
  • vanaf vrijdag 17 februari te koop
  • nummer 29 in de rotatielijst
22 BERICHTEN

geplaatst: 7 december 2016, 16:57 uur [permalink]
Oeh, nieuw album van Ryan Adams! Dacht dat deze nog dit jaar zou uitkomen maar in 2017 pas dus...

Anyway, benieuwd of dit in het verlengde ligt van Ryan Adams of diens voorganger. Of is het weer een cover album? 😛

geplaatst: 7 december 2016, 17:45 uur [permalink]
Hoop net zo goed als de voorganger! Kippenvel!

avatar van TEQUILA SUNRISE

geplaatst: 7 december 2016, 18:58 uur [permalink]
Tja, dat wordt weer een gangetje richting platenzaak.
De beste man heeft mij nog nooit teleurgesteld

geplaatst: 8 december 2016, 19:32 uur [permalink]
Do you still love me staat inmiddels op Spotify en YouTube. Klinkt niet slecht; in het verlengde van Ryan Adams.

Laat het nummer nu even aan me voorbij gaan totdat het album uitkomt, anders ken ik dat nummer al te goed ten opzichte van de rest van het album. Nog twee maanden! 🙁

geplaatst: 9 december 2016, 18:30 uur [permalink]
Do you still love me klinkt lekker hoor.....jammer dat het zo lang moet duren. 😢

avatar van Wickerman

geplaatst: 9 december 2016, 22:48 uur [permalink]
Ik verwacht een voortzetting van zijn laatste album. De nieuwe single klinkt al goed en maakt me benieuwd!

avatar van wvv89

geplaatst: 23 december 2016, 01:19 uur [permalink]
Verrassing, gelekt!

geplaatst: 23 december 2016, 12:08 uur [permalink]
Inderdaad. Ga hopelijk met bewondering luisteren net als z'n vorige plaat.

avatar van Slowgaze

geplaatst: 23 december 2016, 16:23 uur [permalink]
Adams heeft wel heel wat goed te maken na die mislukte coverplaat.

avatar van Rudi S

geplaatst: 23 december 2016, 16:34 uur [permalink]
Slowgaze schreef:
mislukte coverplaat.

Komt door de slechte liedjes.

avatar van Slowgaze

geplaatst: 23 december 2016, 19:54 uur [permalink]
Rudi S schreef:
Komt door de slechte liedjes.

😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠

geplaatst: 3 januari, 12:46 uur [permalink]
Ryan gaat nu z'n lijn doorzetten van het vorig album alleen met minder goed uitgewerkte songs helaas. Grijpt me niet zo gelijk als bij z'n vorige plaat.

geplaatst: 4 januari, 12:09 uur [permalink]
coldwarkids schreef:

Dat is een snelle conclusie voor een plaat die nog uit moet komen. De nummers die op spotify staan vind ik erg goed en afwisselend. Is de rest zo slecht of is het je smaak niet? Daarnaast vind ik persoonlijk "to be with you" helemaal niet in de lijn van zijn vorige plaat; lekker nummer!

geplaatst: 4 januari, 13:42 uur [permalink]
Hij is al gelekt... internet tegenwoordig! 👍🏼Maar of deze net als zn vorige plaat in Mn collectie platenkast komt weet ik nog niet.

geplaatst: 5 januari, 15:34 uur [permalink]
coldwarkids schreef:

Ik wacht netjes af tot het album op spotify staat; andere (internet) mogelijkheden laat ik aan me voorbijgaan sinds ik een redelijk bedrag kan betalen voor een legale versie. Voelt beter moet ik zeggen. Als het album me via spotify bevalt koop ik het album fysiek op vinyl of cd.

geplaatst: 5 januari, 16:12 uur [permalink]
Top! Ook zeker een goede reden!

geplaatst: 5 januari, 22:22 uur [permalink]
Zwaagje schreef:

Same here. All voel ik met spotify minder de drang om fysieke cd's te kopen (al heb ik er vandaag wel 7 gekocht die ik veel heb gedraaid afgelopen jaar).

Ik wacht wel gewoon tot februari. Losse nummers luister ik ook niet, dan ken ik die al te goed waardoor ik moeilijker de rest kan leren kennen.

geplaatst: 8 januari, 15:23 uur [permalink]
Moeilijk om hier meteen, na de eerste luisterbeurt, een goed oordeel over te geven. De plaat ligt in het verlengde van zijn voorganger, maar is iets minder statisch. Redelijke liedjes met een paar uitschieters.

geplaatst: 10 januari, 14:03 uur [permalink]
Na een aantal luisterbeurten moet ik toch zeggen dat ik dit weer een sterke plaat vind, sterker dan zijn voorgang. Het is veel meer in balans. De meeste liedjes hebben wel een aantal luisterbeurten nodig. In eerste instantie lijkt alles een beetje gezapig, te gemakkelijk misschien. Maar, zoals zo vaak, laten de meeste liedjes bij de eerste luisterbeurt niet meteen hun ware gezicht zien. Er zit nogal wat emotie in.

To Be Without You is misschien wel het mooiste nummer. Het past bij de beste liedjes die hij heeft geschreven. Zo breekbaar, zo mooi. Haunted House en Shiver and Shake vind ik erg mooi en doen me erg denken aan Springsteen's Tunnel of Love album. Ook Tightrope doet aan Springsteen denken, al was het alleen maar vanwege de korte sax-solo richting het einde. Verder vind ik Outbound Train en We Disappear erg mooi. Broken Anyway deed me in eerste instantie niet zoveel, maar begint nu ook mijn aandacht op te eisen.

Ik geef het album voorlopig 4*. Misschien komt er ooit een halfje bij.

avatar van spoiler

geplaatst: 10 januari, 17:17 uur [permalink]
Het artwork lijkt wel van Herman Brood 😄

geplaatst: 14 januari, 13:59 uur [permalink]
Halfje erbij na zoveelste luisterbeurt deze week. Groeiplaatje.

geplaatst: gisteren om 19:07 uur [permalink]
Er staan inmiddels 3 nummers op spotify en die bevallen heel goed. Afwisselend "oude en nieuwe sound"; dat gaat waarschijnlijk wel een lptje worden voor mij....... 😇