Jethro Tull - Nothing Is Easy: Live at the Isle of Wight 1970 (2004)

Label: Eagle

1. My Sunday Feeling (5:20)
  2. My God (7:30)
  3. With You There to Help Me (9:58)
  4. To Cry You a Song (5:40)
  5. Bourée (4:34)
  6. Dharma for One (10:10)
  7. Nothing Is Easy (5:36)
  8. Medley: We Used to Know / for a Thousand Mothers (10:38)
Schitterende live-registratie van nummers uit de 4 eerste Jethro Tull platen.
De meeste nummers zijn hier nog beter dan op de gewone studio-albums; vooral With You There to Help Me is fenomenaal.

5 sterren

keigaaf live album, klinkt echt zoveel beter dan studio versies van bijna alle nummers. 5*

avatar van hadiederk
Ronkende bluesrock van een band die aan de vooravond stond van de twee beste albums uit hun oeuvre en da's jammer want daarna ging het snel bergafwaarts mede door de egotripperij van Ian Anderson. Live bleef Tull tot eind jaren zeventig een waar fenomeen.

Kingsnake
Waanzinnige liveplaat uit wat mij betreft de topdagen van de band.

Klassiek, rock, blues, jazz, folk, alles komt voorbij.

Het concert is nog voor Aqualung, maar My God staat hier wel al op.
De toevoeging van John Evans op een aantal nummers is de eerste stap van de band richting symfonische rock.

avatar van BeatHoven
Wat kan ik hier over zeggen? Geniale liveplaat, uitstekend geregistreerd. Het zijn niet mijn favoriete nummers, maar de uitvoering maakt dat ruimschoots goed. Vooral "My God" is heerlijk, met die fluitsolo's en Andersons sneren naar georganiseerde religie. De hele band geeft het beste van zichzelf. Ik vind dat dit de beste bezetting is, Clive Bunker was sowieso hun beste drummer en met Evan op piano gingen ze een gouden periode tegemoet.

avatar van glenn53
BeatHoven schreef:

Ben ik niet met je eens, Barriemore Barlow is echt de beste drummer van Tull ooit. Luister eens naar Bursting Out.

avatar van BeatHoven
Bursting Out staat op de verlanglijst, dus ik zie wel wat dat geeft. Maar Bunker is echt zo'n halvegare...

avatar van Tupelo
Schitterende vertolkingen uit de tijd dat Jethro Tull nog heel lekkere muziek maakte. Er staat geen enkel minder nummer op. De DVD is ook zeer de moeite waard.

avatar van Brutus
Pracht plaat van Tull. Vooral gecharmeerd van Dharma for One.

avatar van Mssr Renard
Fantastische zinderende rockplaat van Tull. Zoals bij alle platen uit deze periode, is Tull echt meer een harde bluesrock band dan een progrockband.

De meeste nummers worden lekker uitgerekt en je zou met een beetje valsspelen Tull hier een jamband kunnen noemen.

John Evans is hier gewoon lid van de band intussen, waarbij deze plaat verschilt van eerdere liveplaten waar de band een kwartet is.

Als Tull deze muziek was blijven maken, dan waren ze zeker weten genoemd als van één van de grote britse bluesrockbands uit die tijd. Maar intussen is Tull voornamelijk bekend als progrockband, terwijl ze dat zelf niet eens willen.

Ik heb deze op heerlijk rood vinyl/dubbel lp.

avatar van Kronos
Ooit op cd gekocht maar aan mijn stem te zien was ik niet erg onder de indruk. Ben over het algemeen geen fan van live albums: slechtere productie, nummers die verpest worden door drumsolo's of verstoord worden door lawaai van het publiek. Een zanger die de hoge noot niet haalt zoals op de studioversie is nog het ergste. Maar ik ga Tull hier toch nog eens een kans geven.

avatar van Mssr Renard
Kronos schreef:

Kijk uit voor de drumsolo. Sla anders Dharma for One maar over, daar gaat Clive Bunker helemaal los.