Spoon - Hot Thoughts (2017)

Label: Matador

1. Hot Thoughts (3:48)
  2. WhisperI'lllistentohearit (4:20)
  3. Do I Have to Talk You Into It (4:20)
  4. First Caress (2:48)
  5. Pink Up (5:57)
  6. Can I Sit Next to You (3:54)
  7. I Ain't the One (3:48)
  8. Tear It Down (4:20)
  9. Shotgun (3:38)
  10. Us (4:59)
avatar van wvv89
Eerste nummer Hot Thoughts hier
Ook te vinden op o.a. Spotify.

avatar van VladTheImpaler
Klinkt goed.

avatar van Zwaagje
Hier kijk ik naar uit; hot thoughts klinkt goed en gedreven.....lelijke hoes trouwens.

Vento Vivimus
Mooie plaat van Britt Daniel cum suis. Titelnummer doet veel verwachten. They still got my soul !!!

avatar van thetinderstick
Benieuwd naar deze. Titeltrack klinkt lekker!

avatar van Zwaagje
Staan inmiddels twee nummers op Spotify; kan bijna niet meer wachten......

avatar van vinylbeleving
Hot thoughts was al goed, maar die synth break halverwege Can I Sit Next To You, phoeeee wat lekker!

avatar van AstroStart
Allebei de nummers klinken goed en ontzettend catchy. Spoon legt de lat weer een stukje hoger, tenminste, als dit niveau blijft.

avatar van Aladdin
Inderdaad, ik vind het echt ongelooflijk knap hoe ze zich nog steeds weten te verbeteren....met een slag om de arm, het zijn de eerste twee nummers, maar toch.... laat deze maar komen.

avatar van wvv89
I Ain't the One live (klik). Wow, deze komt wel binnen hoor!

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Heerlijke sound zeg! Vooral de eerste helft komt meteen binnen. Die riff van Shotgun had trouwens van KISS kunnen zijn.

avatar van oftewel
Oops, dit is schandalig goed zeg! Het klinkt o zo makkelijk, dwangmatig de dansvloer op, maar over elke beat, synth en rifje is nagedacht. Knappe plaat. En heel bijzonder dat een band zichzelf, album na album voor de 9de! keer inmiddels, weet te overtreffen.

oftewel schreef:

Kan ik me helemaal bij aansluiten; wat een fantastische plaat en tot in detail uitgewerkt, zowel qua productie als uitwerking van de muziek. Deze band verdient een echt grote doorbraak.

avatar van vinylbeleving
Wat een plaat! ik durf nog niet te zeggen of ik Hot Thougts beter vind dan They Want My Soul, maar spannender vind ik de plaat wel. Wat een band! Ik gun ze een doorbraak, maar hoop ook ergens dat ze lekker een beetje underground blijven.

avatar van freekowtski
Ik vind hem beter dan "They Want My Soul". Heerlijke schijf!

Erwin72
Ik ben niet bekend met het werk van Spoon. Dit album klinkt in ieder geval prima.

avatar van freekowtski
Erwin72Dan heb jij mazzel. Deze jongens hebben een paar hele leuke schijfjes op hun naam.

Erwin72
Dan zal ik de rest ook maar eens gaan ontdekken freekowtski

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Mijn enthousiasme is toch iets getemperd inmiddels. Een lekker album dat zeker, maar het aantal nummers dat mij echt doet opveren valt toch tegen. Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk

Spoon flikt het 'gewoon' weer: de volgende sterke plaat. En dan moet 'ie waarschijnlijk nog verder groeien.

avatar van Aladdin
Ja, dat is het gevoel dat ik ook heb. Wat ongelooflijk knap dat je telkens weer kwaliteit weet te leveren, weer een nieuwe draai aan je geluid weet te geven, zonder de boel helemaal dicht te plamuren.

Het paarse vinyl kwam net binnen, waardoor ik zelfs nog iets meer kan genieten van de nieuwe Spoon. En dat ging al zo goed, want de heren halen op Hot Thoughts alles uit hun kast. Echt heerlijk pakkende popliedjes met een rocktwist. Uitstekend neergezet met heel wat verschillende instrumenten en de prettige en herkenbare zang van Britt Daniel. Hij heeft ook (aan) alle songs (mee-)geschreven.

Er staat geen minder nummer op. Alles is goed tot erg fijn. Favorieten zijn titelsong Hot Thoughts, het wat langere WhisperI'lllistentohearit, het lekkere Do I Have to Talk You Into It, het fraaie Pink Up & het schitterende I Ain't the One. Ook de productie is weer helemaal top. Van alle goede platen van Spoon van de afgelopen jaren vind ik deze net het beste. En oh ja: wat een mooie hoes!

avatar van Linius
Ja ik vind de nieuwe Spoon ook weer erg overtuigend. Heb net de rode vinyl variant opgepikt bij de lokale platenzaak. En ook maar een kaartje gekocht voor het concert in Keulen, zin in!

Linius schreef:

Ik kan niet wachten.....mijn rode exemplaar 'valt morgen op de mat"

Paars is toch mooier...

west schreef:
Paars is toch mooier...
Ik ga toch voor de groene hoor

vinylbeleving schreef:
Ik ga toch voor de groene hoor
Paars, groen of rood.......het klinkt allemaal even lekker.

(verwijderd)
Ik krijg dit album maar niet uit mijn hoofd. De singles die vooraf gingen wisten de verwachtingen al flink aan te wakkeren, maar Spoon weet deze verwachtingen ook vol in te lossen. Heerlijke dwingende tracks.
Ik wordt alleen constant op het verkeerde been gezet bij Shotgun, daar zitten zoveel verwijzingen naar oude rockriffs (inderdaad oa KISS Mausie)

Heerlijke plaat!

avatar van Edgar18
Helaas ben ik alles behalve enthousiast, het koste me echt moeite deze plaat uit te zitten. Saai en zoutloos zijn de eerste woorden die bij me opkomen. In principe geef ik albums altijd een kans of twee/drie maar ik betwijfel of ik dit nog een keer op ga zetten.

Edgar18 schreef:

Huh, meen je dit nou serieus, hoe kan je dit nou saai en zoutloos noemen? Het kan natuurlijk je muziek niet zijn, of misschien vind je andere Spoon platen beter, maar je kunt toch niet ontkennen dat het knap in elkaar zit allemaal. Wat maakt deze plaat naar jou idee saai dan?