Future Islands - The Far Field (2017)

Electronic / Rock
Label: 4AD

1. Aladdin (4:13)
  2. Time on Her Side (3:38)
  3. Ran (3:25)
  4. Beauty of the Road (4:09)
  5. Cave (3:51)
  6. Through the Roses (3:14)
  7. North Star (3:35)
  8. Ancient Water (3:55)
  9. Candles (3:56)
  10. Day Glow Fire (3:49)
  11. Shadows (4:05)

met Debbie Harry

12. Black Rose (3:24)
avatar van wvv89
Ran klik klinkt vertrouwd.

Een nieuwe Future Islands

Ze hebben de lastige taak om de fenomenale voorganger (die in mijn top 10 staat) te evenaren. Ran klinkt inderdaad al vertrouwd. Ben ook benieuwd naar de samenwerking met Debbie Harry.

avatar van coldwarkids
Ik dacht altijd dat Future Islands een one hit bandje zou blijven maar natuurlijk niet meer aan gedacht ze voor Singles nog een album hadden uitgebracht

avatar van MartinoBasso
coldwarkids schreef:

Meer dan één zelfs... Zowel 'On the water' als 'In evening air' staan bij mij hoger aangeschreven dan 'Singles'. Die platen zijn nog wat minder gepolijst!

avatar van sj0n88
Cave is wat mij betreft Future Islands op hun best. Genieton.

Cave is idd erg fijn. Zou stylistisch zo tussen Lighthouse en Like the Moon op Singles kunnen.

Nog een paar dagen en dan mogen we

avatar van Rvdz
Vind zeker de eerste helft heel erg mooi, maar na Ancient Water verslapt mijn aandacht toch wel redelijk.

avatar van Remmetje
Future Islands: eindelijk weer ns n band met een echte charismatische frontman. Vreemd dat deze tot nu toe een stuk lager scoort dan voorganger Singles. Deze heeft wat meer luisterbeurten nodig denk ik. Hun vijfde topplaat wat mij betreft.

avatar van blur8
Fijn om Blondie even te horen in Duet. Maar het blijven voor mijn oren toch eendimentionale popliedjes die niet boven het maaiveld uit komen. Nix mis mee.

avatar van Dave82
Verslavend lekker plaatje...

Dim
Frisse plaat, maar niet zo fijnzinnig als Singles. De zang van Herring maakt veel goed, maar bij de nummers wordt wel erg vaak op nagenoeg hetzelfde basloopje geteerd.

Guitar 444
Ik ben er nog niet helemaal uit met dit plaatje. Vind het nummer cave het beste nummer.

De rest moet ik nog iets vaker horen denk ik vandaar dat ik hem voorlopig 3,5 geef.

avatar van sj0n88
Op zich een prima plaat, maar (1) ik mis de ruwe uitspattingen van Herring (bijv. grunts) die op het vorige album nog wel aanwezig waren en (2) de nummers lijken erg veel op elkaar en zijn daardoor moeilijk van elkaar te onderscheiden. En ik denk dat deze twee punten voor een groot deel ook met elkaar samenhangen. Future Islands kan veel spannender dan dit. Omdat er toch meer dan genoeg kwaliteit aanwezig is 3,5*. Prijsnummer: Cave.

avatar van Tav74
Goed album, Time on her side en Cave zijn mijn favorieten. Geheel is alleen net te eenvormig om echt naar vier sterren of meer te gaan.

avatar van Mctijn
Als album is het magertjes, maar Ran is toch wel een memorabel nummer.

avatar van blur8
Ik ben heel positief over Black Rose . Geweldige zanger heeft F.I.
Je zou hopen dat hij een goede songwriter in de buurt heeft, die er meer uithaalt wat er in zit.