Spinvis - Omnibus (2017)

Label: Excelsior

1. Hallo Maandag (4:27)
  2. Kom Terug (3:50)
  3. Ik Wil Alleen Maar Zwemmen (4:01)
  4. Bagagedrager (6:14)
  5. Aan de Oevers van de Tijd (5:19)
  6. Smalfilm (4:02)
  7. Voor Ik Vergeet (4:25)
  8. Oostende (6:04)
  9. Wespen op de Appeltaart (4:30)
  10. Dag 1 (3:50)
  11. We Vieren het Toch (5:40)
  12. Het Voordeel van Video (3:44)
  13. Astronaut (4:15)
avatar van Jeronimus
Heerlijk verzameling, met als eerste nummer vast een voorproefje van de komende echte nieuwe CD

avatar van Lura
Jammer, ouwe meuk.

avatar van Chameleon Day
Overbodig. Zeker.....Maar We Vieren de Komst van het Nieuwe Album Toch! Toch?

Vandaag kaartje gekocht voor zijn nieuwe tour. Ben toch wel weer benieuwd. Hallo Maandag is verrassend.

avatar van spoiler
Hallo Maandag moet bij mij nog even landen. Ben niet direct heel enthousiast.
Maar ik kijk wel erg uit naar de nieuwe plaat

avatar van johan de witt
Prachtige compilatie

avatar van JelmerHolwerda
Wat is die eerste track heerlijk zeg, lekkere solo ook! Als dit een voorbode is wordt ik blij.

avatar van Johnny Marr
Waarom maar een uurtje though? Kan toch meer op?

avatar van ArthurDZ
Johnny Marr schreef:
Waarom maar een uurtje though? Kan toch meer op?

De beide Ronnies, bijvoorbeeld. Of Club Insomnia. Toch wel Spinvis-essentials. Net als Lotus Europa, maar van dat nummer versta ik dat het hier niet te vinden is

ArthurDZ schreef:

Ja, nu je het zegt, Ronnie Gaat Naar Huis en Club Insomnia staan hier gewoon NIET op. Hahahahaha, wat een flutrelease.

avatar van luigifort
Ik had ook liever Ronnie gezien dan Astronaut..

avatar van JelmerHolwerda
Ach ja, iedereen heeft zo zijn voorkeuren denk ik. Met zo'n album als dit kun je nooit iedereen tevreden stellen.

Ik zie dit soort dingen altijd als een soort kennismakingsalbums, want je wordt in principe als Spinvis-fan niet warm of koud van dit soort releases toch?

JelmerHolwerda schreef:

Precies.

avatar van luigifort
Binnenkort begin ik aan mn 4e plaat..o nee die is al af

avatar van Gretz
ArthurDZ schreef:

Johnny Marr schreef:

Mee eens. Maar het deert niet echt gezien ik niet zo fan ben van verzamelcd's. Bij voorkeur draai ik digitaal ook gewoon de originele albums.

Vanaf 30 juni organiseer ik z'n greatest hits, dan kunnen we mooi zelf bepalen wat zijn essentials zijn.

avatar van dynamo d
Een te vroeg verzamelalbum naar mijn mening. Verder vind ik Goochelaars & Geesten één van zijn beste nummers, die had ook op Omnibus genomen.

avatar van Ceasar
Een Kindje van God had hier toch ook wel op moeten staan, vind ik...

avatar van johan de witt
Prima release toch, voor de niet-ingewijden staan hier wel zijn grootste essentials op.
Gretz schreef:

Dan verwacht ik toch zeker 10-11 van deze 13 in de finale. Wel leuk om te zien dan hoe zijn nieuwe werk zich tot het oude werk verhoudt. Hallo, Maandag valt hier alvast helemaal niet uit de toon

avatar van Johnny Marr
Lees ik dat nou goed, Limonadeglazen Wodka staat hier gewoon NIET op?! Wat een onvergeeflijke misser.

avatar van Rudi S
Johnny Marr schreef:

Valt mee, deze uitgave is alcoholvrij, Erik is de laatste tijd ook vaker de BOB.

avatar van pejo
Wat een oeuvre toch. Ik geniet van alle nummers en natuurlijk niet compleet, maar wel erg fijn om deze nummers op een rijtje te hebben.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Niet de single mix van "Kom Terug"? Wat een gemiste kans .