Tuxedo - Tuxedo II (2017)

Soul / Funk
Label: Stones Throw

1. Fux with the Tux (2:46)
  2. 2nd Time Around (3:45)
  3. Take a Picture (3:35)
  4. Rotational (3:28)
  5. Shine (3:42)
  6. Scooter's Groove (1:41)
  7. U Like It (3:42)
  8. Back in Town (3:23)
  9. Special (3:03)
  10. Livin' 4 Your Lovin' (3:13)
  11. July (4:54)
Ik ben dol op Tuxedo en ook van het nieuwe album van deze new funkateers.Getuige hiervan is bv.de fantastische nieuwe single 2nd Time Around,dat zou een nummer van Kool & The Gang in hun hoogdagen kunnen geweest zijn.

avatar van Reijersen
Het duo Mayer Hawthorne en Jake One liften in 2012 al aardig mee op de discorevival en nu die revival al enige tijd aan houdt doen ze het nog eens dunnetjes over met album nummer II. Verwacht geen verrassende hoogstandjes, maar wel allemaal songs die prima wegluisteren en de disco als basis hebben.

avatar van E-Clect-Eddy
Een aangename mix van 70s en 80s Soul / Funk met een zanger die een zeer geschikte stem heeft voor dit genre. Ook maken ze gebruik van een synthesizer met wat geluiden uit die periode, daardoor klinkt het dus aardig Retro.