Kasabian - For Crying Out Loud (2017)

Label: RCA

1. Ill Ray (The King) (3:39)
  2. You're in Love with a Psycho (3:35)
  3. Twentyfourseven (3:01)
  4. Good Fight (3:50)
  5. Wasted (4:07)
  6. Comeback Kid (4:20)
  7. The Party Never Ends (3:52)
  8. Are You Looking for Action? (8:22)
  9. All Through the Night (3:31)
  10. Sixteen Blocks (4:20)
  11. Bless This Acid House (3:45)
  12. Put Your Life on It (4:35)
  13. Underdog [Live] * (6:08)
  14. Bumblebee [Live] * (4:33)
  15. Shoot the Runner [Live] * (3:50)
  16. Eez-eh [Live] * (4:18)
  17. Fast Fuse [Live] * (4:56)
  18. Days Are Forgotten [Live] * (4:56)
  19. I.D. [Live] * (5:55)
  20. British Legion [Live] * (3:24)
  21. Doberman / Take Aim [Live] * (6:55)
  22. Put Your Life on It [Live] * (4:39)
  23. Stuntman [Live] * (5:47)
  24. L.S.F. [Live] * (7:03)
  25. Stevie [Live] * (6:08)
  26. Vlad the Impaler [Live] * (5:56)
  27. Fire [Live] * (4:29)
avatar van coldwarkids
1,5
aERodynamIC schreef:
Vooruit, van mooie albumhoezen maken hebben ze geen kaas gegeten,

Ik neem aan dat ze dat juist voor de gein doen en het totaal niet serieus nemen. Waarom zouden wij dat wel doen. Ik vind de hoes daarom juist leuk.

Ik heb niks met geinige hoezen. Ik vind ze mooi of niet. Van Kasabian vind ik ze lelijk. Prince heeft ook altijd van die lelijke hoezen. Een mooie hoes doet bij mij al veel goed, maar heeft verder geen invloed op het gebodene hoor

Het is wel zo dat als ik een mooie hoes zie van een band of artiest die ik niet ken dat wel kan trekken het te beluisteren. Dus op dat vlak heeft het dan weer wel invloed. Het is toch een soort reclamebord.

avatar van starsailor
Hoes is foeilelijk, punt. Dit album blaast me nu ook bepaald niet van mijn stoel. Het vorige album was ruk (en ook een lelijke hoes). Jammer hoor Kasabian maar jullie zijn mij langzamerhand aan het verliezen.

avatar van VladTheImpaler
Eerste luisterbeurt maakte mij juist heel blij. Het plezier - na het toch wel redelijk serieuze 48:13 - lijkt weer terug te zijn.

Ik vond 48:13 dan toch echt leuker en beter. Dit beklijft niet zo best tot nu toe.

avatar van OscarWilde
Jammer. Ik vrees dat ik finaal ga afhaken. Ik vond 48:13 al zwak, maar dit is van eenzelfde inspiratieloosheid.

avatar van blur8
DikHout geZaagde Planken Rock. Kan direct naar de uitverkoop-bak. m.i.

48:13 vond ik de eerste plaat van Kasabian die net wat minder was. Gelukkig vinden ze hun vorm weer enigszins terug op For Crying Out Loud. Ooit begonnen ze met heerlijke (dance-) beats gecombineerd met rock op hun sterke gelijknamige debuut. Later volgde hun beste plaat West Ryder Pauper Lunatic Asylum, die soms wat subtieler was. Dit For Crying Out Loud combineert het geluid van beide platen en dat klinkt helemaal niet slecht. Er is een soort retro sausje overheen gegooid, wat ook het retro artwork met de vermelding van het jaartal en volume 6 verklaard.

De songs zijn niet helemaal van hetzelfde niveau als hun beste nummers, maar dat kan je ook nauwelijks verwachten. Toch is het niveau ervan vrij hoog, ook over de hele plaat heen. Favoriete nummers zijn de 3 openingssongs Ill Ray (The King), You're in Love with a Psycho, Twentyfourseven, Comeback Kid, het lange Are You Looking For Action en slotsong Put Your Life On It. De plaat luistert ook lekker door, het is een mooi geheel. Dus voor iedereen die aarzelt: zeker aanzetten dit For Crying Out Loud.

vos
Goed album als geheel. Waar ik eerst niet gek was van single You're In Love With A Psycho, werkt het nummer wel in de flow van het album. Opener I'll Ray (The King) is een heerlijk opzwepende opener.
Verder staat er geen Club Foot of Underdog op, maar het album luistert wel lekker weg. Na enkele luisterbeurten raak je er verslaafd aan, goeie soundtrack voor de zomer!

avatar van JoaMuse
Door You're in Love With a Psycho heb ik toch wel zin gekregen in dit album, heerlijk nummer en die clip is ook leuk.

Ik vind dit wel een lekker album. Vanaf opener "Ill ray (the king) zit de stemming er gelijk goed in. Heerlijk album.

Dim
Teleurstellend, tam album. De openingstrack is erg lekker, maar die lijn wordt niet voortgezet, sterker nog: het wordt steeds minder. Goed, Come Back Kid kan er nog mee door, maar The Party Never Ends - ik vraag me af welk feestje ze bedoelen. En Are You Looking For Action? daarna kan beter omgedraaid worden - acht minuten ongeïnspireerde muziek. De heerlijke beats die op het vorige album nog veelvuldig de kop opstaken, worden hier node gemist.

avatar van Rick T
Sinds Comeback Kid als opener in FIFA zat, was ik al benieuwd wanneer ie eindelijk ging uitkomen. Vond dat een erg catchy nummer dat gelijk in je hoofd blijft zitten. Ik was dan ook blij toen Spotify me meldde dat het nieuwe album uit was.

De eerste paar luisterbeurten was ik not impressed. Comeback Kid werkte zelfs na een paar keer draaien al uit. Toch iets te simpel.

Tijdje laten liggen, en laatst weer eens opgehad, en ik moet zeggen dat hij me nu een stuk beter bevalt. Na een paar nieuwe luisterbeurten ga ik toch voor 3,5.