Drake - More Life (2017)

1. Free Smoke (3:38)
  2. No Long Talk (2:29)
    met Giggs
  3. Passionfruit (4:58)
  4. Jorja Interlude (1:47)
  5. Get It Together (4:10)
    met Black Coffee en Jorja Smith
  6. Madiba Riddim (3:25)
  7. Blem (3:36)
  8. 4422 (3:06)
  9. Gyalchester (3:09)
  10. Skepta Interlude (2:23)
  11. Portland (3:56)
    met Quavo en Travis Scott
  12. Sacrifices (5:07)
    met 2 Chainz en Young Thug
  13. Nothings Into Somethings (2:33)
  14. Teenage Fever (3:39)
  15. KMT (2:42)
    met Giggs
  16. Lose You (5:05)
  17. Can't Have Everything (3:48)
  18. Glow (3:26)
    met Kanye West
  19. Since Way Back (6:08)
    met PARTYNEXTDOOR
  20. Fake Love (3:30)
  21. Ice Melts (4:10)
    met Young Thug
  22. Do Not Disturb (4:43)
24 BERICHTEN 1 MENING
avatar van Silky & Smooth
geplaatst: 19 maart, 13:52 uur [permalink]
Geen credits voor Sampha op 4422?

avatar van Demon.

geplaatst: 19 maart, 15:59 uur [permalink]
Deze had na IYRTITL moeten komen. I like it.

avatar van Jessensei
geplaatst: 19 maart, 16:17 uur [permalink]
Moodymann en Lenny Kravitz hebben blijkbaar ook een guest spot op Passion Fruit.

geplaatst: 19 maart, 16:35 uur [permalink]
Jessensei schreef:

Zoë Kravitz volgens mij.

Maar achtergrondvocalen betekenen natuurlijk nog niet dat ze vermeld moeten worden in de tracklisting. Al zou dat bij Sampha wel vreemd zijn.

avatar van Holla
geplaatst: 19 maart, 19:44 uur [permalink]
Lekkere plaat!

avatar van Metgezel
geplaatst: 19 maart, 20:39 uur [permalink]
Valt niet tegen hoor!

avatar van Metgezel
geplaatst: 19 maart, 20:39 uur [permalink]
Sommige nummers hebben een heerlijke 'Take Care'-vibe die ik erg kan waarderen. Passionfruit gaat een hit worden.

geplaatst: 19 maart, 21:04 uur [permalink]
Goede plaat, met veel lekkere beats!

avatar van Silky & Smooth
geplaatst: 19 maart, 21:21 uur [permalink]
Die beat van Get It Together! Heerlijk nummer. Voor de rest wisselvallige plaat.

avatar van TheBuszz
geplaatst: 19 maart, 23:06 uur [permalink]
Die sample van Hiatus Kaiyote op de openingstrack komt echt uit het niets!

geplaatst: afgelopen maandag om 03:07 uur [permalink]
Zeer wisselvallig album. Zoals wel vaker bij Drake projecten zijn de beats in orde en op sommige nummers zijn deze zelfs geweldig (Get It Together, Sacrifices, en persoonlijk vind ik ook Portland erg tof), maar qua teksten lijkt het per album slechter te worden bij Drake. Hij was nimmer een lyricaal genie, maar het begint nu toch wel erge proporties aan te nemen. En dat is toch jammer, want Drake heeft een toffe stijl en een goede flow (als hij echt probeert). Persoonlijk vind ik zelfs dat de beste verse op dit hele project komt van niemand minder dan Young Thug. En dat zegt denk ik al genoeg.

En daarnaast wil ook nog even zeggen dat ik wel blij ben dat Drake hierop een minder poppy insteek heeft dan op Views. Er staan een paar pure popnummers op (Passionfruit, Fake Love), maar de rap heeft toch iets meer de boventoon.

geplaatst: afgelopen maandag om 12:26 uur [permalink]
Fenomenaal. Diverse plaat die minder pretentieus (niet eens zozeer in de negatieve zin) overkomt dan NWTS en Views. Liedjes komen gewoonweg wat subtieler over.

Features zijn ook uitzonderlijk sterk.

Tot nog toe heb ik échte geen favorieten aangezien de hele plaat echt ijzersterk is. Om toch wat te noemen voor mensen die misschien losse tracks willen checken: Passionfruit, Ice Melts, Gyalchester, Sacrifices

avatar van Holla
geplaatst: afgelopen maandag om 18:01 uur [permalink]
Dit is nou een echt Drake project. Het heeft alles van de duistere keiharde klappers tot aan de eilandse emoties die hij hier op een album gooit. En het mooiste van allemaal: Het hangt gek genoeg allemaal goed samen.

Favorieten: Madiba Riddim, Passionfruit, KMT, Ice Melts (Thugger, wat een held), Gyalchester, Teenage Fever, Blem en 4422 (Sampha, wat blijft die man goed)

geplaatst: afgelopen maandag om 18:01 uur [permalink]
Ik vind dit zijn beste plaat tot nu toe. Eerst schrok ik van alweer zoveel nummers, maar het grootste deel is (meer dan) de moeite waard. En hebben ook een mooie samenhang, terwijl er ook genoeg afwisseling in zit. De sfeer is wat donker, de beats zijn vaak lekker droog net als de raps. De productie vind ik echt fantastisch, vooral de diepe bassen. Hoogtepunten zijn ondermeer Fake Love, Gyalchester, KMT, Can't Have Everything & Do Not Disturb. En zelfs de Interludes zijn erg goed.

geplaatst: afgelopen maandag om 21:58 uur [permalink]
Die Jennifer Lopez referentie. Goud 🙂

geplaatst: afgelopen donderdag om 19:15 uur [permalink]
Betere plaat dan Views, denk ik.

geplaatst: afgelopen donderdag om 20:25 uur [permalink]
lowieke schreef:
Die Jennifer Lopez referentie. Goud 🙂

Bedoel je "I drunk text J.Lo / Old number so it bounce back" of de If You Had My Love-interpolatie in Teenage Fever? 😉

geplaatst: afgelopen donderdag om 20:55 uur [permalink]
Teenage Fever inderdaad. Trek ik supergoed... Had Frank Ocean kunnen wezen 🙂

avatar van Kos
Kos
geplaatst: afgelopen vrijdag om 10:53 uur [permalink]
Geen idee waarom hier hiphop als genre staat, maar goed. Verder geen onaardige deuntjes.

geplaatst: afgelopen vrijdag om 10:59 uur [permalink]
Kos schreef:

Omdat een groot deel van het album gewoon hiphop is? Free Smoke, No Long Talk, Portland, Sacrifices, Skepta Interlude, KMT, etc? Hoe is dat geen hiphop?

Je zou er wel hiphop / pop van kunnen maken, maar hiphop lijkt me overduidelijk een zeer aanwezig genre op het album.

geplaatst: afgelopen vrijdag om 11:00 uur [permalink]
Je bent verder wel extreem positief over een moderne hiphoprelease, Kos. 😎

avatar van Kos
Kos
geplaatst: afgelopen vrijdag om 11:04 uur [permalink]
Ik vind het meer R&B

geplaatst: afgelopen vrijdag om 19:44 uur [permalink]
Kos schreef:
Ik vind het meer R&B

Er staan een paar R&B nummers op. De meeste nummers zijn hiphop. En bij Drake loopt het soms ook wat door elkaar.

avatar van Dikkop

geplaatst: afgelopen vrijdag om 21:38 uur [permalink]
Is Passionfruit niet wat vreemd gemixed?
Het wordt zo af en toe plots stiller.