Drake - More Life (2017)

1. Free Smoke (3:38)
  2. No Long Talk (2:29)
    met Giggs
  3. Passionfruit (4:58)
  4. Jorja Interlude (1:47)
  5. Get It Together (4:10)
    met Black Coffee en Jorja Smith
  6. Madiba Riddim (3:25)
  7. Blem (3:36)
  8. 4422 (3:06)
  9. Gyalchester (3:09)
  10. Skepta Interlude (2:23)
  11. Portland (3:56)
    met Quavo en Travis Scott
  12. Sacrifices (5:07)
    met 2 Chainz en Young Thug
  13. Nothings Into Somethings (2:33)
  14. Teenage Fever (3:39)
  15. KMT (2:42)
    met Giggs
  16. Lose You (5:05)
  17. Can't Have Everything (3:48)
  18. Glow (3:26)
    met Kanye West
  19. Since Way Back (6:08)
    met PARTYNEXTDOOR
  20. Fake Love (3:30)
  21. Ice Melts (4:10)
    met Young Thug
  22. Do Not Disturb (4:43)
32 BERICHTEN 1 MENING
avatar van Silky & Smooth
geplaatst: 19 maart, 13:52 uur [permalink]
Geen credits voor Sampha op 4422?

avatar van Demon.

geplaatst: 19 maart, 15:59 uur [permalink]
Deze had na IYRTITL moeten komen. I like it.

avatar van Jessensei
geplaatst: 19 maart, 16:17 uur [permalink]
Moodymann en Lenny Kravitz hebben blijkbaar ook een guest spot op Passion Fruit.

geplaatst: 19 maart, 16:35 uur [permalink]
Jessensei schreef:

Zoë Kravitz volgens mij.

Maar achtergrondvocalen betekenen natuurlijk nog niet dat ze vermeld moeten worden in de tracklisting. Al zou dat bij Sampha wel vreemd zijn.

avatar van Holla
geplaatst: 19 maart, 19:44 uur [permalink]
Lekkere plaat!

avatar van Metgezel
geplaatst: 19 maart, 20:39 uur [permalink]
Valt niet tegen hoor!

avatar van Metgezel
geplaatst: 19 maart, 20:39 uur [permalink]
Sommige nummers hebben een heerlijke 'Take Care'-vibe die ik erg kan waarderen. Passionfruit gaat een hit worden.

geplaatst: 19 maart, 21:04 uur [permalink]
Goede plaat, met veel lekkere beats!

avatar van Silky & Smooth
geplaatst: 19 maart, 21:21 uur [permalink]
Die beat van Get It Together! Heerlijk nummer. Voor de rest wisselvallige plaat.

avatar van TheBuszz
geplaatst: 19 maart, 23:06 uur [permalink]
Die sample van Hiatus Kaiyote op de openingstrack komt echt uit het niets!

avatar van Appels123
geplaatst: 20 maart, 03:07 uur [permalink]
Zeer wisselvallig album. Zoals wel vaker bij Drake projecten zijn de beats in orde en op sommige nummers zijn deze zelfs geweldig (Get It Together, Sacrifices, en persoonlijk vind ik ook Portland erg tof), maar qua teksten lijkt het per album slechter te worden bij Drake. Hij was nimmer een lyricaal genie, maar het begint nu toch wel erge proporties aan te nemen. En dat is toch jammer, want Drake heeft een toffe stijl en een goede flow (als hij echt probeert). Persoonlijk vind ik zelfs dat de beste verse op dit hele project komt van niemand minder dan Young Thug. En dat zegt denk ik al genoeg.

En daarnaast wil ook nog even zeggen dat ik wel blij ben dat Drake hierop een minder poppy insteek heeft dan op Views. Er staan een paar pure popnummers op (Passionfruit, Fake Love), maar de rap heeft toch iets meer de boventoon.

geplaatst: 20 maart, 12:26 uur [permalink]
Fenomenaal. Diverse plaat die minder pretentieus (niet eens zozeer in de negatieve zin) overkomt dan NWTS en Views. Liedjes komen gewoonweg wat subtieler over.

Features zijn ook uitzonderlijk sterk.

Tot nog toe heb ik échte geen favorieten aangezien de hele plaat echt ijzersterk is. Om toch wat te noemen voor mensen die misschien losse tracks willen checken: Passionfruit, Ice Melts, Gyalchester, Sacrifices

avatar van Holla
geplaatst: 20 maart, 18:01 uur [permalink]
Dit is nou een echt Drake project. Het heeft alles van de duistere keiharde klappers tot aan de eilandse emoties die hij hier op een album gooit. En het mooiste van allemaal: Het hangt gek genoeg allemaal goed samen.

Favorieten: Madiba Riddim, Passionfruit, KMT, Ice Melts (Thugger, wat een held), Gyalchester, Teenage Fever, Blem en 4422 (Sampha, wat blijft die man goed)

geplaatst: 20 maart, 18:01 uur [permalink]
Ik vind dit zijn beste plaat tot nu toe. Eerst schrok ik van alweer zoveel nummers, maar het grootste deel is (meer dan) de moeite waard. En hebben ook een mooie samenhang, terwijl er ook genoeg afwisseling in zit. De sfeer is wat donker, de beats zijn vaak lekker droog net als de raps. De productie vind ik echt fantastisch, vooral de diepe bassen. Hoogtepunten zijn ondermeer Fake Love, Gyalchester, KMT, Can't Have Everything & Do Not Disturb. En zelfs de Interludes zijn erg goed.

geplaatst: 20 maart, 21:58 uur [permalink]
Die Jennifer Lopez referentie. Goud

geplaatst: 23 maart, 19:15 uur [permalink]
Betere plaat dan Views, denk ik.

geplaatst: 23 maart, 20:25 uur [permalink]
lowieke schreef:
Die Jennifer Lopez referentie. Goud

Bedoel je "I drunk text J.Lo / Old number so it bounce back" of de If You Had My Love-interpolatie in Teenage Fever?

geplaatst: 23 maart, 20:55 uur [permalink]
Teenage Fever inderdaad. Trek ik supergoed... Had Frank Ocean kunnen wezen

avatar van Kos
Kos
geplaatst: 24 maart, 10:53 uur [permalink]
Geen idee waarom hier hiphop als genre staat, maar goed. Verder geen onaardige deuntjes.

geplaatst: 24 maart, 10:59 uur [permalink]
Kos schreef:

Omdat een groot deel van het album gewoon hiphop is? Free Smoke, No Long Talk, Portland, Sacrifices, Skepta Interlude, KMT, etc? Hoe is dat geen hiphop?

Je zou er wel hiphop / pop van kunnen maken, maar hiphop lijkt me overduidelijk een zeer aanwezig genre op het album.

geplaatst: 24 maart, 11:00 uur [permalink]
Je bent verder wel extreem positief over een moderne hiphoprelease, Kos.

avatar van Kos
Kos
geplaatst: 24 maart, 11:04 uur [permalink]
Ik vind het meer R&B

geplaatst: 24 maart, 19:44 uur [permalink]
Kos schreef:
Ik vind het meer R&B

Er staan een paar R&B nummers op. De meeste nummers zijn hiphop. En bij Drake loopt het soms ook wat door elkaar.

avatar van Dikkop
geplaatst: 24 maart, 21:38 uur [permalink]
Is Passionfruit niet wat vreemd gemixed?
Het wordt zo af en toe plots stiller.

geplaatst: 28 maart, 19:32 uur [permalink]
Passionfruit had zo op Random Acces Memories kunnen staan en dat bedoel ik als groot compliment.

Over dat mixen. Is dat misschien om meer in hetzelfde straatje als Moodymann te belanden...

avatar van vinylbeleving

geplaatst: 28 maart, 22:08 uur [permalink]
Een stuk beter dan Views, waarbij vooral de eerste helft stiekem best wel genietbaar is, tenzij met mate. Een heel Drake album vind ik teveel van het goede, maar zo af en toe een nummer is genieten.

avatar van Dikkop
geplaatst: 29 maart, 18:55 uur [permalink]
De tweede helft is een stuk zwakker dan de eerste.
Drake had beter hier en daar ergens een nummer weggelaten.

geplaatst: 29 maart, 21:25 uur [permalink]
Ik vind juist Teenage fever, Sacrifices, ice melts en Fake love bijzonder goed.

Maar is misschien niet helemaal eerlijk want ik vind, afgezien van KMT, de hele plaat uitzonderlijk goed.

avatar van Perpetual

geplaatst: 21 april, 15:11 uur [permalink]
'Get it Together' is een heerlijk nummer, doet mij erg veel denken aan 'Spoons' van Rudimental - alleen vind ik die nog net wat beter.
'Passionfruit' is ook mooi. Buiten die twee nummers om vind ik deze release niet bijsterinteressant, vandaar ook geen cijfer.

geplaatst: 29 april, 00:30 uur [permalink]
Perpetual schreef:

Je slaat de spijker op de kop, zo denk ik er ook over.

avatar van thgryda

geplaatst: 1 mei, 15:50 uur [permalink]
Ik ga me ook eens aan Drake wagen, destijds zijn eerste projecten beluisterd en ik vond het enorm zwakke muziek. Dat zeemzoete gezang en zijn nasale, inspiratieloze flow en matige teksten deden het niet voor mij.

avatar van patenpac

geplaatst: 6 augustus, 19:36 uur [permalink]
Heeft iemand een idee hoe het eigenlijk zit met de fysieke release van dit album? Hij is namelijk al gedurende lange tijd uit op spotify en Itunes, maar de cd-versie lijkt nergens beschikbaar te zijn.
Alvast bedankt!