Drake - More Life (2017)

1. Free Smoke (3:38)
  2. No Long Talk (2:29)

met Giggs

3. Passionfruit (4:58)
  4. Jorja Interlude (1:47)
  5. Get It Together (4:10)

met Black Coffee en Jorja Smith

6. Madiba Riddim (3:25)
  7. Blem (3:36)
  8. 4422 (3:06)
  9. Gyalchester (3:09)
  10. Skepta Interlude (2:23)
  11. Portland (3:56)

met Quavo en Travis Scott

12. Sacrifices (5:07)

met 2 Chainz en Young Thug

13. Nothings Into Somethings (2:33)
  14. Teenage Fever (3:39)
  15. KMT (2:42)

met Giggs

16. Lose You (5:05)
  17. Can't Have Everything (3:48)
  18. Glow (3:26)

met Kanye West

19. Since Way Back (6:08)

met PARTYNEXTDOOR

20. Fake Love (3:30)
  21. Ice Melts (4:10)

met Young Thug

22. Do Not Disturb (4:43)
avatar van thgryda
Ik ga me ook eens aan Drake wagen, destijds zijn eerste projecten beluisterd en ik vond het enorm zwakke muziek. Dat zeemzoete gezang en zijn nasale, inspiratieloze flow en matige teksten deden het niet voor mij.

Heeft iemand een idee hoe het eigenlijk zit met de fysieke release van dit album? Hij is namelijk al gedurende lange tijd uit op spotify en Itunes, maar de cd-versie lijkt nergens beschikbaar te zijn.
Alvast bedankt!

avatar van lowieke
Ongelooflijk. De hele winter links laten liggen en nu bij de eerste zonnestralen ben ik weer waar ik was gebleven: verslingerd aan More Life.

avatar van Yestsida
Dit is een project waar ik nog veel naar teruggrijp.

Drake heeft dit bewust gepromoot als playlist in plaats van (retail) mixtape lijkt me. Er komen vrij veel verschillende stijlen aan bod op More Life en er is geen duidelijke lijn in te trekken. Dat feit is geen probleem voor mij aangezien hij ze allen goed uitvoert naar mijn mening.

Free Smoke rapt hij helemaal kapot. No Long Talk, Gyalchester en KMT zijn heerlijke interpretaties van UK rap, nummers die me over het algemeen beter liggen dan die van UK-rappers zelf. Die drie nummers vind ik persoonlijk ook veel beter dan de solotrack van Skepta hierop.
Sacrifices, Nothings Into Somethings, Fake Love, Ice Melts en Do Not Disturb zijn ook tracks in het Hip Hop/R&B-straatje waar ik nog veel naar teruggrijp. Maar zelfs die tracks staan in het niets bij Teenage Fever... verdorie wat geniet ik al jaren van dat lied! Alles klopt wat mij betreft aan die compositie en die Jennifer Lopez-sample is goddelijk.

More Life telt ook een aantal dancehall/afrobeats-achtige nummers (denk aan One Dance). Voornamelijk in de zomer komen deze geweldig tot hun recht maar Passionfruit en Blem kan ik altijd wel opzetten.

Verder zorgt Sampha met zijn solotrack 4422 hier ook voor een duidelijk hoogtepunt.
De retail playlist bevat jammer genoeg één smet, Glow. Schandalig dat artiesten van het niveau van Drake en Kanye West met zo'n wangedrocht durven komen.