Perfume Genius - No Shape (2017)

Label: Matador

9. Die 4 You (3:32)
  10. Sides (4:52)

met Weyes Blood

11. Braid (2:58)
  12. Run Me Through (4:44)
  13. Alan (2:46)
avatar van Pinsnider
Groeiertje!
Na de juichende verhalen hierboven te hebben gelezen dacht ik: "die MOET ik hebben", Want bij woorden als "kitsch", "creativiteit" en "bombast" ren ik veur gek en onwies naar de platenzaak!
De eerste luisterbeurt stelde me een beetje teleur. Misschien verwachtte ik een Adam Lambert-actig iets en dit is toch heel wat andere, breekbaardere, koek. Maar na een aantal luisterbeurten openbaart de rijkdom en gelaagdheid zich. Wat een bijzondere plaat! Ook mijn dank voor jullie enthousiasme!!

Pinsnider schreef:
Ook mijn dank voor jullie enthousiasme!!

Geen dank

Was je al bekend met Perfume Genius?

avatar van Pinsnider
Nee! En het bevalt wel. Zo'n Anthony is me too much, maar dit valt precies tussen mijn smaakgrenzen. Leuk.

avatar van vinylbeleving
Toevallig kwam ik het clipje van Die 4 You tegen op YouTube. Ik heb met open mond zitten kijken naar de clip, maar vooral de muziek van dit nummer is werkelijk wonderschoon. Mooi ook die invloeden van Rhye en Sade. Ben benieuwd naar de rest van de plaat. Snel maar eens in deze artiest duiken!

avatar van Rufus
Vreemd genoeg lag de nieuwe cd van Perfume Genius niet op de tafel naast Roger Waters of Alt-J maar
moest ik deze uit de bak vissen, terwijl Mike Hadreas toch een groter publiek verdiend.

Ik was er op voorbereid maar toch was het even schrikken. De sound van het nummer Queen van zijn vorige plaat wordt hier doorgetrokken, geen op de plaats rust maar volop in beweging.
Langzamerhand dringen de prachtige nummers bij mij binnen.
Hoewel ik nog steeds de langzamere/rustigere nummers het mooiste vind zoals
Otherside
Just Like Love
Every Night
Braid
Alan.

Dit album zal nog wel verder groeien.
I see the sun come up, I see the sun come down. Prachtig.

avatar van niels94
Ik "vreesde" dat Perfume Genius na zijn zielopenrijtende (en bijzonder lo-fi) debuut weliswaar uitstekende popmuziek zou blijven maken, maar dat hij de intensiteit van die eerste plaat nooit meer zou benaderen. Dat de vollere arrangementen en strakkere productie de verloren gegane breekbaarheid en ellende nooit konden compenseren.

Nu zal ik niet zeggen dat No Shape net zo goed is als Learning, maar het komt zowaar een heel eind. Dit is voor mij een van de beste albums van dit jaar tot nu toe. Perfume Genius bewijst echt dat hij een van de grootste liedjesschrijvers van dit moment is.

En ik ga hem in november live zien!

Hoe goed is dit wel niet. Meer ga ik even niet zeggen.

ohmusica schreef:
Het schijnt dat hij, Mike dus, Talk Talk's Spirit of Eden als toetsteen voor dit album heeft genomen, aldus the Guardian. Toe maar! Het is of je je tanden in een reep chocola zet en je je er door laat overmeesteren en gaandeweg in een lauw warm bad bent beland vol stropig golvende choco. Weldadig! Hemels! ?

Terwijl ik naar "Braid" en "Run Me Through" luisterde ging ik meteen op zoek of Talk Talk hier al vermeld was en daar stonden ze dan. Wat een plaat.

avatar van popstranger
Gebeurt af en toe dat op de smartphone bij de rating mijn vinger uitschuift of dat ik te vroeg los. Zo staat er bij dit album dat ik 1,5 geef terwijl dat dus 4 dikke sterren moeten zijn. Nog geen slecht album tegengekomen van deze Perfume Genius.