Ride - Weather Diaries (2017)

Label: Wichita

1. Lannoy Point (5:57)
  2. Charm Assault (4:12)
  3. All I Want (3:57)
  4. Home Is a Feeling (3:19)
  5. Weather Diaries (7:00)
  6. Rocket Silver Symphony (5:24)
  7. Lateral Alice (2:55)
  8. Cali (6:29)
  9. Integration Tape (2:26)
  10. Impermanence (4:24)
  11. White Sands (6:09)
avatar van Razoreater
De uitgebrachte singles zijn niet echt overtuigend. Hopelijk is de gehele plaat beter.

avatar van orbit
Singles meervoud? Dan lijkt de plaat me niet overtuigend, aangezien er maar 9 nummers op staan. Maar even goed ben ik toch benieuwd. Was een erg vette band dit.

avatar van evil23
Er komen toch echt 11 tracks op het nieuwe Ride album te staan. Track 5 is het titelnummer Weather Diaries en nr 10 is getiteld Impermanence. Volgens zanger/ gitarist Andy Bell is de muzikale stijl op de binnenkort te verschijnen plaat een kruising tussen : William Basinski en Motörhead! De 2 vrijgegeven previews de rocker Charm Assault en het psychedelische Home Is A Feeling smaken wat deze Ride fanaat betreft in ieder geval naar meer. Can't wait!

avatar van hpdewin
Klinkt nog best prima

avatar van linxde1
Zeer benieuwd hier naar. Hopelijk een album in de lijn van Nowhere en Going Blank Again.

Wie heeft er al gestemd eigenlijk? Het is nog niet eens uit.

avatar van MartinoBasso
linxde1 schreef:

Wie heeft er al gestemd eigenlijk? Het is nog niet eens uit.

Als recensent voor Indiestyle krijgen we wel eens albums goed op voorhand toegestuurd

avatar van Outlaw104
Albumopener vrijgegeven: Lannoy Point
Ik zeg: Ja lekker hoor!

avatar van Denniz78
na de eerste liedjes verwachte ik er niet heel veel van maar het is toch wel een hele aardige plaat geworden.Minder shoegaze dan ik gewend was van ze, er staan zelfs wat catchy britpop achtige liedjes op.

avatar van Anthony72
Na de nieuwe van Slowdive weer een reunie die me absoluut niet teleurstelt. Op het eerste gehoor geen zwak nummer, vooral Cali vind ik erg lekker. Vanavond nog maar weer eens een paar keer opleggen.

avatar van crosskip
Niet al te veel shoegaze inderdaad, maar Ride is dan ook vanaf Going Blank Again geen echte shoegaze-band meer geweest. Na de singles was ik wat huiverig, maar ik vind het wel een sterk album eigenlijk. Nu nog niet echt nummers die erbovenuit steken, maar denk dat dat met nog wat luisterbeurten wel goed komt.

avatar van luigifort
Benieuwd naar deze nieuwe van The Ride

avatar van starsailor
Ik ben helaas wat minder enthousiast. Waar Slowdive na 22 jaar ijzersterk terugkomt gaat Ride, na 21 jaar verder, met de middelmaat van hun laatste 2 albums.

avatar van Denniz78
de plaat beklijft niet echt ofzo, bepaalde liedjes gaan me zelfs al wat irriteren

Oh, wat is "Cali" lekker. Enthousiasme van iemand die niet kan vergelijken met ouder materiaal.

avatar van Slowgaze
'Home is a Feeling' heeft best wel wat weg van Donovans 'Atlantis'.

Herintredende schoenstaarders nummer zoveel met een volkomen acceptabel album voor den liefhebber, nummer zoveel. Klonk aanvankelijk wat saai, maar gestaag blijft ie klimmen. De periodieke bliepjes en hier en daar mooi galmende vergezichten doen mij besluiten om dit album officieel uit te roepen tot een goede plaat ©. Neem opener Lannoy Point, heeft m.i. veel weg van Leave Them All Behind, maar door de vleugjes elektriek is het toch bijzonder fris.

avatar van likeahurricane
Live in Utrecht
[url=https://youtu.be/Xs6hWNEuetE]Ride - Lannoy Point @ Tivolivredenburg
[url=https://youtu.be/XoJ8OK36qv0]Ride Lateral Alice @ Tivolivredenburg

avatar van linxde1
Ik vindt het gewoon een goed album. Kan me niet schelen dat ie wat minder beoordeeld wordt.
De nieuwere nummers stonden als een huis gisteren in Utrecht. Het is gewoon een hele goede band!

Dim
Meer dan uitstekende openingstrack, maar langzaamaan verzandt deze plaat in niet onaangenaam gebrom voor op de achtergrond.

Nee i.t.t. Lush en Slowdive die beiden noemenswaardig reïncarneerden - zijn het Lush voor de duur van een korte toer + e.p. - mag deze wederopstanding niet een vergelijkbare naam hebben. Al hoopte ik anders ...

Draai dit album zonder te weten welke band het is - en wat de (voor)geschiedenis is - en je hoort een getalenteerde band die sterk doet denken aan verpopte shoegaze, een band waarvan je benieuwd bent wat ze nog meer gaan maken in de toekomst, kortom een band met belofte. Totdat je beseft dat "the best is no longer to come, but already has been there: Nowhere.

Het is al eerder gezegd en het viel op toen ik dit album spotifietste: ik zat te werken en zonder het in de gaten te hebben was Spotify gewoon doorgegaan met Tarantula - een album dat ik normaal zelden draai. Dit album ging naadloos over in het nogal fletse Tarantula, daarmee zichzelve ook al doemend. Nee dit is een fikse tegenvaller.

Op Spotify staat Nowhere in een extended versie, 15 tracks (ik heb de oorspronkelijke versie, 10 tracks) en daaraan zou ik eerder mijn zilverlingen besteden dan aan dit album.