Black Sun Empire - The Wrong Room (2017)

Dance

13. Crash Dive (4:52)
  14. I Saw You (4:25)

met Sarah Hezen

avatar van orbit
Damn, wat een vette plaat is dit zeg! De vorige vond ik al erg vet, maar deze is zo nodig nog beter! Perfecte balans tussen dance, idm, dubstep en strakke DnB met af en toe vleugje hiphop. Wat dat betreft de ingrediënten van de vorige plaat, alhoewel dit allemaal nog wat aanstekelijker is allemaal. Grote knaller is meteen al track 2 Swarm, hele olietankers energie en drive krijg je tegen je hoofd gebeukt! Typisch voorbeeld van een track die door zijn eenvoud eigenlijk duizendmaal meer doet dan allerlei electronic nummertjes met tierlantijntjes en onverwachtste breaks of flurriemurrie. Zo'n track is Scarf ook trouwens, hopeloos aanstekelijk, onmogelijk stil te zitten hierbij. Stranger is ook een hoogvlieger met een sterke vocale inbreng die het nummer meer opzweept dan zonder. En de afsluiter is ook een track met sterke vocals die doet denken aan het werk van Portishead of Massive Attack.