Doe Maar - Écht Alles (2007)

Pop / Ska
Label: CNR

1. Sinds 1 Dag of 2 (32 Jaar) (3:18)
  2. Anita (3:29)
  3. Pa (3:35)
  4. Liever Dan Lief (3:13)
  5. Nachtzuster (3:47)
  6. Radeloos (4:04)
  7. Nooit Meer Slapen (4:05)
  8. De Eerste X (2:26)
  9. Bang (3:49)
  10. Repelsteel (1:28)
  11. Regen (3:10)
  12. 1 Nacht Alleen (3:59)
  13. Okee (3:03)
  14. Hé Hé (4:39)
  15. Ruma Saja (4:04)
  16. Wegwerpaansteker (3:04)
  17. Grote Broer (4:40)
  18. Dansen met Alice (2:02)
  19. De Vrolijke Padvinder (3:21)
  20. Smoorverliefd (3:18)
  21. Ik Zou het Willen Doen (3:07)
  22. Nederwiet (6:56)
  23. Nachtmerrie (Op Hol) (3:57)
  24. Als de Morgen Komt (4:26)
  25. Politiekman (2:56)
  26. Alles Gaat Voorbij (3:42)
  27. Walska (1:16)
  28. Je Loopt Je Lul Achterna (4:52)
  29. De Laatste X (4:58)
  30. Wat Ze Doet (3:22)
  31. Mis (2:55)
  32. Whiskey Coke (2:08)
  33. Skunk / Man-o-man (4:18)
  34. Tijd Genoeg (4:05)
  35. Karneval (2:14)
  36. Zoek het Zelf Maar Uit (3:03)
  37. Bella Donna (3:18)
  38. Is Dit Alles (5:21)
  39. Belle Hélene (2:47)
  40. Doe Maar Net Alsof (6:00)
  41. Verdomme, Ik Doe het Wel Alleen (2:04)
  42. Doris Day (3:48)
  43. Lajeninaja (3:26)
  44. Je Liet Me Staan (2:19)
  45. Heroïne (2:57)
  46. Dans met Mij (3:34)
  47. Winnetoe (3:16)
  48. Nix voor Jou (4:08)
  49. Vergeet Me (2:49)
  50. Macho (3:16)
  51. Te Laat (2:01)
  52. Het Leven Gaat door / Er Verandert Niks (3:02)
  53. Wees Niet Bang voor Mijn Lul (2:12)
  54. Situatie (4:22)
  55. De Bom (2:42)
avatar van reptile71
Marty McFly schreef:
Ik heb ook lp's, maar niet van Doe Maar...
Die heb ik ook, heb ook cd's niet van Doe Maar

avatar van dynamo d

dynamo d schreef:
Welke nummers van dit album zijn nog niet eerder uitgebracht? Weet iemand dat?

Allemaal al eens een keer uitgebracht

ik ga hem toch maar kopen,want de doe maar liedjes blijven gewoon geweldig,en voor mij is het ook jeugdsentiment

EVANSHEWSON
Een NOG kompleter overzicht is haast niet mogelijk of je zou ook de nummers van KLAAR moeten bijvoegen maar dan heb je een 4-dubbelaar nodig.
Deze 3 dubbele cd is méér dan volledig.
Ben altijd een fan geweest en ook al had ik bvb Doris Day en 4us, deze verzamelaar zal vaak gedraaid worden hier bij ons !
TOP 5 sterren !

avatar van Wib0__
Leuke vezamelaar.
Ze hebben altijd leuke singles gemaakt!

avatar van psychonaatje
dynamo d schreef:
Welke nummers van dit album zijn nog niet eerder uitgebracht? Weet iemand dat?

Op deze verzamelaar staat alles wat op de albums 'Doe Maar', 'Skunk', 'Doris Day en Andere Stukken' en '4US' staat. Daarbij staan er nog de nummers Wegwerpaansteker, Grote Broer, De Vrolijke Padvinder, Wat Ze Doet, Skunk/Man-o-man, Dans met Mij, Macho en De Bom op. Als ik het wel heb.

avatar van dynamo d
psychonaatje schreef:

Dank voor info!

EVANSHEWSON
Ik herhaal het nog maar eens; wàt was DOE MAAR toch een absolute TOPBAND !
Pure klasse, wat een songs zeg !
Daar kan Clouseau toch een puntje aan zuigen;
Trouwens, je muziek aan reggae ophangen is een goed idee, dat ritme alleen al... YES !
Beste Doe maar verzamelaar ever ! kompleter dan kompleet ! 5 sterren en het mogen er 6 zijn ook !

avatar van MichelDumoulin
Beetje jammer, die titel. Ik mis namelijk toch nog één leuk Doe Maar-nummertje dat ooit op plaat verscheen.

Quiz; weet iemand welk nummer ik bedoel?

(P.S. ik heb het natuurlijk niet over 'nieuwe' songs die ze opnamen ten tijde van hun reünie in 2000)

avatar van MichelDumoulin
Jammer dat er niemand reageert.
Ik doelde op het nummer 'Blozen'.
Verschenen op de vrij obscure verzamelaar; Uitholling Overdwars

avatar van king_arthur
lebowski schreef:
Ik heb de DM-albums zo vaak gedraaid vroeger dat de volgorde heilig is. Je kent dat wel: in de pauze tussen de nummers zet ik al weer in, irritant als er dan wat anders klinkt. Zodoende heb ik weinig verzamelaars.

Tot zover de Categorie Mini Problemen.

En dat is precies de reden dat ik deze dus ook niet ga aanschaffen.

avatar van pygmydanny
Als je het nummer 'Blozen' nog niet hebt, mag je me altijd contacteren...

avatar van pygmydanny
écht alles dus...En inderdaad, de firma Hoes doet er nog maar eens écht alles aan om nog eens goed aan Doe Maar te verdienen: alweer dezelfde liner notes van Bert Salden (lichtjes aangepast), weeral foto's uit het boek Voor De fens (slechts 1 nieuwe foto die ik nog niet gezien hed, nl. de foto in het midden, genomen in discotheek Fifty-Fifty in Weert), alweer is het einde van Dansen Met Alice zoek (gitaarsolo van Jan H) en nogmaals is de 4-US CD-mix gebruikt ipv de betere en mooiere LP-versies (uitzondering; Lajéninaja vind ik hier beter klinken dan op de LP-versie)...
Jammer dat er toch telkens zo nonchalant met het Doe Maar-materiaal wordt omgesprongen. Waar blijven de extra's voor de échte Doe Maar-fans: de versies van de Is Dit Alles-12', de 4-US LP-versies, het nummer Blozen, of eens een volledige live-opname.
Voor die ene foto ga ik hem écht niet aanschaffen. Ik wacht nog wel een paar jaar, totdat ze bij Hoes met een nieuwe verzamelaar komen. En ben benieuwd wat ze dan weer gaan verzinnen...

avatar van LucM
Echt alles, inderdaad, een completere verzamelaar van Doe Maar, de populairste band die Nederland ooit gekend heeft, is niet mogelijk.
De 3-CD van deze legendarische band die uitstekende teksten aan een reggae-ritme koppelde, is een must voor iedere liefhebber van Nederlandstalige muziek.

Joy
het overgrote deel van doe maar is regelrecht te herleiden naar die muziek uit indonesie, een zeer rake toevoeging van jantz

zonder hem was doe maar gewoon een reggaebandje geweest

als je je verdiept in indonesische muziek vind je uit waar de kracht van doe maar werkelijk vandaan komt en ontdek je dat het veel meer is dan alleen maar reggae

avatar van Darkzone
Ik zag net bij de Single collectie het nummer "Regen" staan, maar die blijkt dus ook op deze verzamelaar te staan.
Ik heb deze verzamelaar nooit gekocht omdat ik "Alles" al had gekocht (vond dit dus overbodig omdat ik alle albums al had en niks nieuws in huis meende te halen).

Is "Regen" overigens de moeite waard?
Man-O-Man vind ik van niet. Klinkt alsof het een left-over is van hun debuut-lp.
Erg jammer dat "Grote Broer" nooit op een regulier album heeft gestaan. Hadden ze best live mogen spelen tijdens hun Kuip-concerten!

Weet iemand overigens waar de nummers "Dans Met Mij" en "Wat Ze Doet" vandaan komen?
Ik kan mij van zo'n 20 jaar geleden uit de wekelijkse papieren uitgave van De Top 40 nog het hoesje van een cd-single herinneren van een nooit eerder uitgebrachte Doe Maar nummer wat toen werd uitgebracht, maar niks deed. Zijn dat deze nummers?

Regen is afkomstig van het titelloze debuut (blijkbaar heb je dus nog niet alle albums in huis ). Ik vrees dat je dus nog achter het eerste album aan moet gaan als je dit nummer niet kent.
Man-O-Man stond samen met Skunk op de b-kant van de single De Bom.
Dans Met Mij was volgens mij een b-kant van het nummer Anita (1979) dat alleen als promo is uitgebracht.
Wat Ze Doet is afkomstig van een 3-track promo uit 1988. Nadat in 1987 de verzamel-cd "De beste van Doe Maar" uitkwam, kwam in 1988 deze CD-single uit met daarop naast Sinds 1 Dag of 2 en Pa dit nieuwe nummer, althans een nummer dat nog niet bekend was. Het was indertijd een moeilijk te verkrijgen nummer omdat het dus afkomstig was van een promo.

avatar van Darkzone
Ik had er dus overheen gekeken Niet een album wat ik vaak gedraaid heb. Thanks btw.

1988 dus. Idd precies 20 jaar geleden. Ik kan mij nieteens herinneren of ik toen (ik was 12 en had niet zoveel zakgeld) naar die cd-single heb gezocht. Ben benieuwd of je die uberhaupt nog ergens voor een schappelijke prijs zult vinden.

Ik vraag mij trouwens af of er nogmeer onuitgebrachte DM-nummers in de archieven opgeslagen liggen die hun albums niet hebben gehaald. En of nieuwe nummers waar DM mee bezig was (als opvolger van 4us) toen ze besloten er mee te stoppen nog bewaard zijn gebleven.
Zou erg tof zijn die te horen.

Ik zat gisteren nog te lezen over het nummer Blozen uit 1979. Wie helpt mij hieraan?????

EVANSHEWSON schreef:
Ik herhaal het nog maar eens; wàt was DOE MAAR toch een absolute TOPBAND !
Pure klasse, wat een songs zeg !
Daar kan Clouseau toch een puntje aan zuigen;

Ik zal mijn eigen oude ik maar eens quoteren, da's handig... natuurlijk is dit ECHT ALLES, behalve dan de plaat KLAAR natuurlijk, die mag U er nog bij in huis halen als je echt alles wilt.

Kan hier echt minder dan ***** voor gegeven worden, Onmogelijk volgens mij!

avatar van rudiger
Wat `n lovende woorden voor dit puber bandje Father , so what , ieder zijn meug toch , ik kan tot op vandaag nog niet begrijpen waarom er duizenden gillende girls ( in de leeftijd van 7-15 ) naar dit stelletje naapers staan te kijken , de opzet vind ik duidelijk een beetje afgekeken van The Police , jawel die groep met die reggae sound onder leiding van de heer Sting .
Alleen werd alles in moerstaal gedaan , en nog weten de heren niet van ophouden , je verwacht toch niet heer Vrienten dat er nog steeds anno 2008 gillende girls naar jouw komen kijken , maar zoals ik al zei ieder zijn meug , maar ik kan er niks mee .

avatar van LucM
Doe Maar werd ten onrechte afgedaan als een puberbandje vanwege de gillende meiden (the Beatles en the Stones werden om die reden in de jaren '60 ook puberaal genoemd) die vooral interesse hadden voor de aanstekelijke reggae-ritmes en de jongens (die toen de 30 nochtans gepasseerd waren). Maar de teksten zijn niet bepaald puberaal te noemen, integendeel, ze hebben toch veel meer diepgang. Nummers als "Nederwiet", "Heroïne" en "Je Loopt Je Lul Achterna" bv. zijn toch niet bepaald geschikt voor kinderen.
Door die Doe Maar-mania voelde de band zich misbegrepen en besloot ze te stoppen.

avatar van Oldfart
The Police en Doe Maar waren niet de einigen die reggea, of in Doe Maar's geval liever Ska, gebruikten als muzikaal vehikel.
Op een vergelijkbare ongenuanceerde manier kun je ook zeggen dat the Police dat gejat zouden hebben van een Clash, Joe Jackson of Costello.
Reggea en ska waren in die tijd gewoon muziekgenre's die een frisse wind toevoegden aan het muzikaal pallet van vele rockbands.
Een tijd die wellicht wat minder krampachtig in hokjes dacht.

rudiger schreef:
Ik geef 2 sterren voor Doe Maar en dan ben ik nog mals.

Muzikaal schurkt zich dit wel wat tegen The Police aan, witte reggae, ok, maar dit bandje is natuurlijk véél meer; hun teksten waren echt niet debiel, en hun muziek is NOOIT bedoeld geweest voor pubers of jonge mensen.
Het is héél volwassen muziek, en hun muziek is gelukkig altijd onder zogenaamde "serieuze" artiesten enorm gewaardeerd geworden. Luister dan tenminste naar hun teksten en misschien zal er dan een lampje gaan branden.
Doe Maar is gewoon top, enorm TOP en er zijn geen superlatieven genoeg voor, wie dit niet snapt.... nou jà, zoals je zegt ieder zijn meug, dat spreekt!

LucM heeft het tenminste begrepen en Oldfart denkt ook minder in hokjes, iets wat ik van Rudiger niet echt verwacht...

Ik ben niet vaak erg jaloers op Nederlanders, maar in het geval van Doe Maar wou ik soms dat ik Nederlander was, deze teksten zijn vaak van het niveau van bijvoorbeeld Lennaert Nijgh en dat is niet niks.

avatar van Oldfart
goed gesproken eerwaarde

avatar van Marty McFly
rudiger schreef:

avatar van dix
dix
Heeft Sting de Reggae uitgevonden ?

Father McKenzie
De Raggae niet en ik denk zelfs de reggae ook niet...

avatar van dix
dix
Father McKenzie schreef:
De Raggae niet en ik denk zelfs de reggae ook niet...

been there done that
ik zat maar te puzzelen ae of ea blijkt het probleem elders te liggen

avatar van Marty McFly
dix schreef:
Heeft Sting de Reggae uitgevonden ?

Nee, J.J. Cale heeft het Dire Straits-geluid uitgevonden.
Maar daar hoor je dhr. Rudiger Knopfler niet over.