kappeuter schreef:
Ik heb precies hetzelfde. Ik was eerst behoorlijk teleurgesteld. Ik hoorde geen samenhang in de nummers, en vond ze overgeproduceerd.
Na 5x luisteren begon ik ineens allemaal pareltjes te ontdekken. Nu luister ik het album dagelijks meerdere malen.
Favorieten: Little Motel, People as Places as People, Missed the Boat, Dashboard. Maar ook Florida en Invisible zijn inmiddels doorgedrongen en worden almaar beter.
4,5*
I'll second that!
Ik was eerst ook een beetje in een so-so stemming aangezien ik "Good News For People Who Love Bad News" (wereldplaat!!) gewend was. Maarrrrrrr... ook bij mij begint deze "We Were Dead Before The Ship Even Sank" me naar een 5-tal draaibeurten steeds meer en meer te boeien.
Jozef, hoe komen ze steeds bij zo'n pakkende cd-titel
. Is het om aandacht te trekken? Het werk wel
. Bij het eerste nummer denk ik merkwaardig genoeg aan de eerste 13 seconden van het oppompen van de fietsband, om vervolgens -Hahaha- uitgelachen te worden omdat ik de band heb laten ontploffen. -Cry, cry, cry-.
. Zo kan iedereen weer wat interpreteren he?
F(l)avouriten toch wel: "March Into The Sea" (weliswaar met een klapband), "Dashboard" (swingend hoor in de line van "Float On"), "Fire It up" (misschien idee als "The Roof, The Roof is on fire" inmiddels geblust is om met dit nummer een vervolg te geven. Ja dit nummer blijft lekker tussen de oren doorspelen.) en... "Splitting Venom" (lekker zeurend muzikaal uiteinde, wat bij mij geenzins irriteert!). Moeilijke beoordeling, toch een 4,5+!!!