Kate Bush - This Woman's Work (1990)

Alternatieve titel: Anthology 1978 - 1990

Label: EMI

1. Moving (3:02)
  2. The Saxophone Song (3:53)
  3. Strange Phenomena (2:59)
  4. Kite (2:57)
  5. The Man with the Child in His Eyes (2:41)
  6. Wuthering Heights (4:29)
  7. James and the Cold Gun (3:37)
  8. Feel It (3:03)
  9. Oh to Be in Love (3:18)
  10. L'Amour Looks Something Like You (2:29)
  11. Them Heavy People (3:05)
  12. Room for the Life (4:06)
  13. The Kick Inside (3:35)
  14. Symphony in Blue (3:37)
  15. In Search of Peter Pan (3:47)
  16. Wow (4:01)
  17. Don't Push Your Foot on the Heartbrak (3:16)
  18. Oh England My Lionheart (3:12)
  19. Fullhouse (3:14)
  20. In the Warm Room (3:35)
  21. Kashka from Baghdad (3:56)
  22. Coffee Homeground (3:39)
  23. Hammer Horror (4:39)
  24. Babooshka (3:21)
  25. Delius (2:52)
  26. Blow Away (3:35)
  27. All We Ever Look For (3:49)
  28. Egypt (4:12)
  29. The Wedding List (4:16)
  30. Violin (3:16)
  31. The Infant Kiss (2:50)
  32. Night Scented Stock (0:52)
  33. Army Dreamers (2:59)
  34. Breathing (5:30)
  35. Sat in Your Lap (3:30)
  36. There Goes a Tenner (3:25)
  37. Pull Out the Pin (5:27)
  38. Suspended in Gaffa (3:55)
  39. Leave It Open (3:20)
  40. The Dreaming (4:42)
  41. Night of the Swallow (5:23)
  42. All the Love (4:30)
  43. Houdini (3:50)
  44. Get Out of My House (5:25)
  45. Running Up That Hill (5:04)
  46. Hounds of Love (3:03)
  47. The Big Sky (4:41)
  48. Mother Stands for Comfort (3:08)
  49. Cloudbusting (5:10)
  50. And Dream of Sheep (2:46)
  51. Under Ice (2:22)
  52. Waking the Witch (4:19)
  53. Watching You Without Me (4:07)
  54. Jig of Life (4:04)
  55. Hello Earth (6:13)
  56. The Morning Fog (2:35)
  57. The Sensual World (3:58)
  58. Love and Anger (4:42)
  59. The Fog (5:07)
  60. Reaching Out (3:12)
  61. Heads We're Dancing (5:21)
  62. Deeper Understanding (4:46)
  63. Between a Man and a Woman (3:30)
  64. Never Be Mine (3:45)
  65. Rocket's Tail (4:07)
  66. This Woman's Work (3:39)
  67. Walk Straight Down the Middle (3:49)
  68. The Empty Bullring (2:17)
  69. Ran Tan Waltz (2:41)
  70. Passing Through Air (2:05)
  71. December Will Be Magic Again (4:52)
  72. Warm and Soothing (2:44)
  73. Lord of the Reedy River (2:43)
  74. Ne T'En Fui Pas (2:34)
  75. Un Baiser D'Enfant (3:02)
  76. Under the Ivy (2:10)
  77. Burning Bridge (4:42)
  78. My Lagan Love (2:30)
  79. The Handsome Cabin Boy (3:13)
  80. Not This Time (3:40)
  81. Walk Straight Down the Middle (3:51)
  82. Be Kind to My Mistakes (3:03)
  83. I'm Still Waiting (4:29)
  84. Ken (3:50)
  85. One Last Look Around the House Before We Go... (1:04)
  86. Wuthering Heights [New Vocal] (4:59)
  87. Experiment IV (4:22)
  88. Them Heavy People [Live] (4:08)
  89. Don't Push Your Foot on the Heartbrake [Live] (3:40)
  90. James and the Cold Gun [Live] (6:25)
  91. L'Amour Looks Something Like You [Live] (2:45)
  92. Running Up That Hill [Maxi] (5:47)
  93. Cloudbusting [The Organon Mix] (6:33)
  94. Hounds of Love [Alternative] (3:49)
  95. The Big Sky [Meteorological Mix] (7:46)
  96. Experiment IV [12" Mix] (6:38)
Mensen die de eerste 6 albums van Kate Bush nog niet hebben gekocht zouden misschien deze box-set wel eens kunnen overwegen. Er zitten namelijk 2 extra cd's bij met daarop prachtige nummers als Burning Bridge, Experiment IV of de kersthit December Will Be Magic Again.
Helaas zijn deze 2 nooit apart op cd verschenen.

Omayyad
Inderdaad, maar juist die twee extra cd's maken deze box ook zeer interessant voor de fans, die wel deze zes platen van haar in huis hebben...

Dan kan je die oude cd's weggeven aan mensen die niet bekend zijn met het werk van deze dame.

Dan vind ik jou toch erg zuinig met 3,5*.

Omayyad
Als je kijkt naar mijn andere stemmen, vind ik dat best meevallen.

Het valt op, omdat deze box juist alleen maar door grote liefhebbers aangeschaft zal worden. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die hun 6 albums wegdoen om deze box aan te schaffen, alleen als je echt een groot liefhebber bent. Zelf ken ik de 2 extra cd's maar ten dele en ik ben niet van plan om deze prijzige box aan te schaffen. Daarbij ben ik niet zo'n liefhebber van live-opnamen of remixen zoals ze op cd 8 te vinden zijn.
Over jouw manier van stemmen ga ik uiteraard verder niet in discussie, want dat heeft geen enkele zin en je geeft al een verklaring, dus ik ga er maar van uit dat jij dit enorm waardeert.
3,5* in combinatie met het kennen van deze box verbaasde me dus wat, maar je verklaring is duidelijk hoor

Nicci
als ik de lijst met deze nummers zo eens bekijk stijgt de bewondering die ik al voor deze dame had, maar de box is inderdaad een beetje overbodig als je alles al van haar hebt.

Okee dan: ik als groot Kate Bush liefhebber kon niet heen om de extra twee cd's. Inmiddels ken ik ze door en door en ik kan niet anders zeggen dat met name de b-kanten verplichte kost zijn voor iedere fan van La Bush.
Een aantal nummers kende ik al wel (ik heb nog wat singles thuis liggen) en die vond ik al ijzersterk en de rest stelt ook niet teleur. Wow: wat een geweldige nummers staan er toch tussen.
Dit in combinatie met een paar uiterst goede studio-albums en ik kan niet anders concluderen dan dat het 4,5* moet worden.
Dat halfje aftrek zit hem in de reguliere albums die ik ook niet met 5* heb beloond en in remixen en live-versies.
Mocht het lukken om de twee extra albums te bemachtigen dan raad ik iedereen dit aan blindelings te doen.

EVANSHEWSON
Ben ook zwaar fan van deze dame! Ze is tenslotte van mijn geboortejaar (net als Prince, Madonna, Michael Jackson en nog wel enkelen).

Ben zeer nieuwsgierig naar die zogenaamde b-kantjes. Maar ik geloof absoluut wat aERodynamIC hier beweert!

Al een hele tijd geleden aangeschaft. Als student ooit één LP van haar kunnen kopen en verder geen poen gehad voor dat soort zaken. Maar wat een stem. Echt zoiets waar je in een platenzaak en bij vrienden gewoon een paar keer per maand naar ging luisteren. Prijzig maar allezins de moeite waard als je niet al heel veel werk van haar op plaat of cd zou hebben. Heel veel nummers hadden een hit kunnen worden en soms was ik al luisterend verbaasd over welke nummers de platenbobo's daar voor geplugged hebben. Omdat er veel beter werk te vinden is in deze collectie.

avatar van freddze
Berichten verplaatst naar Kate Bush

avatar van kareltjemusic
Aan de andere kant is het ook een marketing truc, om het oude spulletje weer te verkopen, gooi er wat unreleased materiaal tegenaan en het verkoopt weer.
Toch is de box meer dan de moeite waard, het geeft het een mooie indruk van wat onze Kate allemaal heeft gedaan. Ze blijft uniek kwa stemgeluid, en heeft een heel eigenzinnige sound die door bijna niemand is Geïmiteerd.

avatar van okaysjon
Vaak zijn dit soort boxen inderdaad slechts een aanvulling van een paar nummers, maar bij Kate Bush heb je dat er wel voor over.
Jammer alleen dat het mooie Don't Give Up dat ze met Peter Gabriel zingt er niet op mocht.

avatar van Hans Brouwer
kareltjemusic schreef:
Boxen zijn voor de meeste mensen een grote uitgave, daarom kopen in het algemeen alleen doorgewinterde fans van die mooie boxen..
Kom ik twee uur geleden thuis van m'n werk, ligt de afrekennota van mijn energiemaatschappij, juist die ja, op de deurmat. Wat een meevaller! Bijna € 600 retour . Hoe dat kan Ik heb twee jaar geleden mijn jaren '50 woning laten isoleren . Natuurlijk moet ik op de kleintjes blijven letten: studerende dochters en een niet al te zuinige lieve vrouw Maar één ding is nu toch echt zeker: "This Woman's Work Anthology 1978-1990 (1990)" staat al zo lang op mijn verlanglijst. Vanavond, maandag 16 mei 2011, gaat er eindelijk een bestelling de deur uit. Over twee en halve week ga ik een week naar Griekenland en, zeker weten, "This Woman's Work Anthology 1978-1990 (1990)" gaat mee in de koffer. Tjonge, wat heb ik opeens zin in dat weekje Kos .

Een kwartier later......
Weinig aanbieders voor "This Woman's Work Anthology 1978-1990 (1990)". FreeRecordShop.nl heeft 'm niet, Bol.com heeft 'm ook niet, Amazon.com vraagt $ 300 . Tering, dat is echt een heleboel geld. Ook bij mijn bibliotheek is "This Woman's Work Anthology 1978-1990 (1990)" niet te bestellen . Beste collega MuMe 'ers, wie helpt Hans uit de brand, lees: wie geeft Hans een gouden tip

Aquila
Tsja, dit soort boxen hebben altijd een gelimiteerde oplage, dus wellicht is het wat naïef om deze 20 jaar na dato nog bij FRS te bestellen. Er staan er soms op eBay, meestal tweede hands. Maar voor minder dan 150-200 euro ga je het niet redden denk ik.

avatar van kareltjemusic
Ik zag de box vanmiddag op marktplaats staan voor 50 euro.

avatar van kareltjemusic
De box is inmiidels ook al weer verkocht zo te zien

avatar van IntoMusic
Je kunt natuurlijk ook proberen om te bieden op het exemplaar die op eBay staat... Cd's zijn onbespeeld en alleen de doosjes wat beschadigd.

Gewoon gekocht voor rond de 30 euro bij FAME! Maar ja, dat was bij een boxen koopavond.

Leuke deals altijd daar, heb daar dark side of the moon gekocht, de 6 delige

kareltjemusic schreef:
Leuke deals altijd daar, heb daar dark side of the moon gekocht, de 6 delige

Ja, dood- en doodzonde, dat FAME dichtgaat. Maar dat is een andere discussie, die we niet hier moeten voeren.

avatar van IntoMusic
waarom doe je het dan toch

IntoMusic schreef:
waarom doe je het dan toch

Ik voer niets. Ik geef alleen aan dat ik het jammer vind.

avatar van cornstars
under the ivy

Ben ik even blij dat ik die twee cd's met extra's voor 5 euro bij de Free Record uit de bak heb gevist. Toch wel handig af en toe die jonge medewerkers.

avatar van Gert1980
God wat zou ik de vinyl versie van deze box toch graag aan mijn collectie toevoegen. Puur voor de heb. Helaas zijn de prijzen achterlijk hoog...