Katy Perry - Witness (2017)

Label: Capitol

5. Déjà Vu (3:17)
  6. Power (3:46)
  7. Mind Maze (4:08)
  8. Miss You More (3:54)
  9. Chained to the Rhythm (3:57)

met Skip Marley

10. Tsunami (3:23)
  11. Bon Appétit (3:47)

met Migos

12. Bigger Than Me (4:00)
  13. Save as Draft (3:48)
  14. Pendulum (4:00)
  15. Into Me You See (4:24)
  16. Dance with the Devil * (3:49)
  17. Act My Age * (3:42)
Er is geen punt.

avatar van Slowgaze
Franck Maudit schreef:
Zijn we weer vriendjes, gast?

Vooruit. Maar Taylor is nog wel een beetje verdrietig om je bericht.

Slowgaze schreef:
Vooruit. Maar Taylor is nog wel een beetje verdrietig om je bericht.

I'm sure she'll shake it off.

We zijn de kwaadste nog niet en hebben daarom toch maar eens het gehele album beluisterd (3x om precies te zijn, een mens wil zeker zijn van zijn stuk).

Zelden zo'n slecht album mogen ervaren. Je moet met het geleverde materiaal eigenlijk maar het lef hebben om het uur bijna vol te maken...

Nu, Katy Perry heeft sowieso nooit een respectabel niveau bereikt maar dit slaat toch alles. Hopeloos verdwaalde beats wedijveren met hoogst bedenkelijke zangprestaties om 'prijs van de wansmaak'. Het is een trieste aanblik. De constatering dat dit nog steeds 1 van de populairste popartiesten is maakt me dan ook intriest.

Ze had beter voor eeuwig op zee blijven dobberen. Met Orlando's pastinaak viel tenminste nog te lachen.

Darklands
Wat vind je zelf eigenlijk mooi Franck Maudit ?
Bang om je favoriete schijfjes van stemmen te voorzien ?
Afgeven is altijd makkelijk.
En btw...hoeveel volgers heb jij op Twitter ?
Katy 100.000.000, best veel voor een bedenkelijke zangeres, koningin van de wansmaak, dobberend op zee.

avatar van NewYorkCityLight
Franck Maudit schreef:

Ga eens naar buiten ?

Darklands

Onder mijn 'meningen' vind je hier en daar wel een positiever berichtje. Dit album komt jammer genoeg niet in aanmerking om door mij goed te worden bevonden.

En ja, ik deel niet graag stemmen uit. Ik word er poepzenuwachtig van. Geef mij maar het kwalitatieve in plaats van het kwantitatieve. Ik post bijgevolg liever een berichtje dan een stem uit te delen.

Verder begrijp ik niet goed wat het er toe doet hoeveel volgers Katy Perry heeft.

Bottom-line is dat ik het album beluisterd heb, het absoluut niet goed vond en vervolgens mijn mening geventileerd heb. Moet kunnen, toch?

Toevoeging: Ik besef heel goed dat veel van mijn berichten over the top zijn, het is een bewuste stijl. Het dagdagelijkse leven is al zo ernstig. Daarom ook de kwinkslag die ik als spoiler bestempelde, het is maar popmuziek hoor

Groetjes en nog veel luisterplezier toegewenst.

avatar van ArthurDZ
Heb het hier wat opgeschoond door de laatste paar berichten te verwijderen, al was deze pagina daarvoor al bepaald geen kweekvijver van constructieve discussies. Vanaf nu graag beterschap op dat vlak

avatar van Waste Management
Heb het album al een paar keer beluisterd. Prima album, maar is toch ietsjes minder dan haar vorige albums. De 3 singles en de ballads ''Miss You More'' en ''Into Me You See'' zijn de beste nummers van ''Witness''.

avatar van trebremmit
Bon Appétit is wel een heel aardig nummer, lekkere synths en een heerlijk ritme, hoor hem vaak op de radio maar hij blijft goed.

avatar van dynamo d
Chained to the Rhythm vind ik een geweldig nummer. Katy Perry heb ik toch wel een zwak voor. Leuke dame met prima popmuziek. Verder vind ik Witness, Déjà Vu, Roulette en bonus track Dance with the Devil goede nummers.

avatar van E-Clect-Eddy
In 2013 stonden er in mijn jaarlijst van meest 'gedraaide' albums maar liefst 6 Dance / Pop acts waaronder Katy Perry - Prism zo ongeveer op plek 9. Tegen de verwachtingen in vond ik dat album en die van Miley Cyrus - Bangerz (op plek 7) toch veel leuker dan gedacht bij de eerste kennismaking. Beide albums moest ik eerst 10x horen voor ik me gewonnen gaf.

Ook de eerste beluistering van dit album viel wat tegen, net als het nieuwe album van Miley Cyrus - Younger Now. Maar ook deze keer doorgezet en een paar keer per week opgezet. Voor beiden geldt na 12x beluisteren dat ik overtuigd ben dat ze toch wel erg fijn zijn, ook als ze niet zo geslaagd zijn als die albums uit 2013. De energie-niveau's schieten minder uit naar boven, maar je kunt deze albums niet ingetogen noemen. Ook de teksten lijken iets minder pakkend en kruipt dit album richting het latere werk van Coldplay.

Het album is, net als voorganger Prism, behoorlijk lang voor een Pop album met 15 nummers maar wel minder dan één uur speelduur. Is nog te doen, ook als de nieuwe van Miley en Lady Gaga's Joanne van vorig jaar met circa 40 een betere lengte hebben voor een Pop album.

Favorieten: Bon Appétit, Chained to the Rhythm, Save as Draft en Pendulum.

Verder is de titel van de afsluiter Into Me You See fonetisch verwant aan "intimacy" een prachtige vondst.

avatar van riiiiiiiii
Mind Maze lijkt wel geproduceerd-door/gestolen-van The Knife
... echt een van haar beste nummers.

Voor de rest zijn natuurlijk al de singles perfecte popnummer.

avatar van NewYorkCityLight
Echt een steengoed album van Katy wat over het jaar heen alleen maar is gaan groeien. Ik ben altijd fan geweest van dance-muziek dus dat Katy met dit album wat meer die hoek in duikt pakt voor mij goed uit. Als je het nummer 'Walking on Air' van 'Prism' goed vond dan is dit zeker een aanrader.

Het house-geïnspireerde openingsnummer 'Witness' zet meteen de toon voor het album. Het nummer heeft een groots refrein. 'Hey Hey Hey' heeft een lekker stevige synth en een pakkend refrein met een fijne bridge. 'Roulette' moet het echt hebben van de steeds herhalende maar enorm verslavende synth. Het verbaast mij niet dat juist dit nummer een fan-favorite is geworden. 'Swish Swish' is wederom een lekkere housetrack met leuke sample en een goede bijdrage van mevrouw Minaj. Het apatische refrein van 'Déjà Vu' past precies bij de booschap van het nummer. ''Everyday's the same..''. Het nummer eindigt met 2.5x refrein gescheiden door een korte instrumentale bridge. 'Power' heeft het meest explosieve refrein op het album. Hier kon mevrouw Perry goed haar agressie in kwijt zo te horen. 'Mind Maze' is echt een nummer wat ik Katy nooit had zien doen. Vooral met koptelefoon op is dit een heerlijk nummer. De synths bouwen op naar het refrein en net op het moment dat je een explosie aan geluid verwacht valt het stil. Gelukkig gaat het op het eind nog wel even tekeer.

Het tempo gaat omlaag met het droevige 'Miss You More'. Van de 3 ballads op het album was dit degene die er op het eerste gehoor het meeste uitsprong voor mij. 'Chained to the Rhythm' blijft een goede single met een heerlijk refrein. Wel een beetje jammer van de lelijke tekst. 'Tsunami' is wat minder dromerig dan het grote deel van het album en klinkt weer wat steviger en 'down to earth'. Verrassend genoeg geproduceerd door Mike Will Made It. Is er niet aan af te horen. 'Bon Appétit' is gewoon een heerlijk, aanstekelijk popnummer met leuke gastbijdrage van vooral Takeoff. 'Bigger Than Me' is, zoals de naam misschien doet vermoeden, erg groots. Dit was mijn favoriete nummer toen ik dit album voor het eerst hoorde. Voor de verandering vind ik de tekst ook sterk. ''Tried to ignore it but it keeps on growing, out of control. It's something bigger than me, and I can feel it happening''. 'Save as Draft' is een beetje suf maar naarmate je een album vaker luistert leer je ook het onkruid beter kennen. Ik kan het nu wel waarderen. 'Pendulum' is een vrolijk housenummer met een springerige beat. ''Life's a pendulum, it all comes back around''. Het had zo de afsluiter kunnen zijn. 'Into Me You See' is daarentegen een heel rustig nummer. Voor mij geen hoogtepunt maar best een prima nummer en toch een waardige afsluiter.

Over het geheel vind ik dit een super album van Katy Perry. Jammer dat deze poging werd afgestraft met slechte reviews en teleurgestelde fans. Een 'Witness' 2.0 zit er dus helaas niet aan te komen, denk ik. Men hoort blijkbaar liever een 'Roar' of een 'Firework' . Op z'n minst verdienden de singles een veel groter succes.

Op dit moment gaan de sterren naar 'Roulette', 'Mind Maze' en 'Bigger Than Me'.