Prince - Come (1994)

8. Solo (3:48)
  9. Letitgo (5:32)
  10. Orgasm (1:39)

15 Juli een re-release op vinyl...

Die ga ik mezelf eens fijn cadeau doen dan.
Ik vind het een erg lekker album (als ik er op tijd bij ben om 'm af te zetten voor de ontknoping) en ik heb het artwork altijd mooi gevonden. Vooral kant A is geweldig.

Daar gaat de waarde van mijn vinyl

Nou ja, het werd tijd zullen we maar zeggen. En het is een fijn album.

avatar van Poles Apart
Minneapolis schreef:

Die ga ik mezelf eens fijn cadeau doen dan.

Same. Zag hem al als pre-order staan op een paar webshops. De jaren '90 Prince zijn m'n persoonlijke favoriete jaren. Come maar op met die reissue

aERodynamIC schreef:

Daar gaat de waarde van mijn vinyl

Nou ja, het werd tijd zullen we maar zeggen. En het is een fijn album.

Dat maakt niks uit....vorige week mijn originele Gold experience promo nog goed verkocht... nu de originele Gold experience en Come nog... ik vind heruitgaves prima vervanging

lennon schreef:

Ik ben helemaal niet van plan het te verkopen. Waarom zou ik? Klinkt nog goed en verder boeit het me allemaal niet.

Ik hoop bij D&P wel op een box en zo niet dan koop ik die wel ook al heb ik het origineel in bezit. Er ontbreekt helaas 1 van de innersleeves dus ja... dan vind ik het wel gerechtvaardigd.

Ik heb ook gewoon geen zin in al dat gedoe rondom verkopen verder. En aan de prijzen op Discogs hecht ik eigenlijk niet veel waarde. Alleen dat je daardoor soms bepaalde albums niet koopt vanwege de vraagprijs.

avatar van Minneapolis
Ehm.. klopt deze hoes (met ruimere uitsnede boven en links, iets tussen die van de originele cover en binnenhoes, en niet gecentreerde tekst) wel? De originele lp's waren als de cd toch? Wel mooier en iets meer herkenbaar als Sagrada Familia.

avatar van Poles Apart
Minneapolis schreef:

Ja, zo zie ik hem ook overal. Het ontwerp van de originele hoes was gelijk aan dat van de CD inderdaad (zoals hier afgebeeld). Ben er nog niet uit welke ik mooier vind.

Minneapolis schreef:

Dit is inderdaad een vernieuwde hoes blijkbaar. Ik heb zowel de cd als lp en die hebben exact dezelfde hoes zoals nu op deze site.

Nou ja, dan kan ik in elk geval aantonen de originele release te hebben

avatar van Minneapolis
Extra excuus voor een nieuwe aanschaf, ook voor die mensen die 'm al hadden.

Poles Apart schreef:

Als je dan toch afwijkt, dan zou ik de hele foto, maar dan zonder het lelijke verloop links, en vooral lichter maken van de torens (zoiets) veel toffer vinden. Tekst kan zowel boven als links staan. Desalniettemin vond ik dit ook al een leuke verassing/ verbetering.

En de hoes blijkt gewoon onveranderd

aERodynamIC schreef:
En de hoes blijkt gewoon onveranderd

Nu verklap je de inhoud van mijn pakketje vandaag.

Minneapolis schreef:

Nu verklap je de inhoud van mijn pakketje vandaag.

Voor mij is het onveranderd laten van het artwork de reden om de reissue dan maar te laten liggen. Voegt dan niet veel meer toe. Of mis ik toch iets?

avatar van Minneapolis
Het is inderdaad dezelfde hoes. wel lelijke print trouwens (lichter dan mijn cd, niet al te scherp).
Toffe binnenhoes met de hele foto (als origineel ook) die gespaard wordt doordat de plaat in een extra binnenhoes kwam.
Grootste verschil is dat mijn exemplaar niet jouw tikjes en krasjes heeft aERodynamIC.

Maar ik wilde deze altijd op vinyl hebben, dus ben er blij mee. Vanavond eens lekker draaien. Vooral dat openingsnummer.

Minneapolis schreef:

Grootste verschil is dat mijn exemplaar niet jouw tikjes en klasjes heeft aERodynamIC.

En wie zegt dat die ze heeft Ik heb het ook nooit voor de hoofdprijs hoeven te kopen. Toen ik weer vinyl ging kopen was dit album nog gewoon voor 20 euro te vinden in de winkelbakken. De prijzen die het daarna werden zijn gewoon achterlijk (zoals zo vaak) en het is goed dat het opnieuw is uitgebracht.

De binnenhoes is dan ook onveranderd gebleven als ik het zo begrijp.

Jammer dat het zo'n ondergewaardeerde plaat is. Ik vind het toch wel ijzersterk. Staat nu weer keihard op en wat zijn nummers als Loose! en Come dan toch geweldig.

avatar van vinylbeleving
Vandaag stond ik met de reisssue van Come in mn handen bij de platenboer. Lang getwijfeld of ik dit album zou aanschaffen, maar uiteindelijk niet gedaan. Ik heb al flink wat Prince platen en luister ze lang niet allemaal regelmatig. Met het oog op een aanstaande verhuizing en een vinyl verzameling die een beetje uit de hand loopt dus toch maar afgezien van de aankoop.

Nu luister ik Come op de koptelefoon, en heb ik meteen een beetje spijt. Come is een fijne binnenkomer, al is de track me iets te lang. Pheromone heeft een lekkere beat ( beetje Michael Jackson achtig ten tijde van Dangerous). Het klinkt typisch 90's maar is toch fijn. Papa is een mooie popsong, en Dark een geile ballad zoals alleen Prince ze kon maken. Verder niet heel opzienbarend, maar wel een fijn compact plaatje van Prince. Misschien toch maar aanschaffen dan. Hoe klinkt die reissue?

avatar van Kronos
vinylbeleving schreef:
Nu luister ik Come op de koptelefoon, en heb ik meteen een beetje spijt.
Een plaat die je eigenlijk wil toch niet kopen om rationele overwegingen, daar krijg je áltijd spijt van.

Kronos schreef:

avatar van Kronos
Geen idee. Ik hou het bij mijn ceedeetje.

Ja maar hoe klinkt ie nou op vinyl?

Zo kritisch vergelijkend heb ik nog niet geluisterd. Mede omdat dit niet een op de bank lig album is. Meestal vallen alleen gekkigheden mij direct op zoals een erg duf klinkende van Stevie Wonder (Fulfillingness' first finale). Ik zal dit weekend eens aandachtiger luisteren.

Ja maar hoe klinkt ie nou op vinyl?

Helemaal niks mis mee. Prima kwaliteit.

lennon schreef:

Helemaal niks mis mee. Prima kwaliteit.

Dan zou een 'toevallige' stop bij de Plato er misschien vandaag wel inzitten

Dan zou een 'toevallige' stop bij de Plato er misschien vandaag wel inzitten

Of je wacht gewoon een jaar of 30 op de volgende ronde.

Minneapolis schreef:

Of je wacht gewoon een jaar of 30 op de volgende ronde.