Prince - Come (1994)

8. Solo (3:48)
  9. Letitgo (5:32)
  10. Orgasm (1:39)
gek allbum, wel aardig

Toen vond ik het niet veel, nu blijkt dat het niet eens zo'n slecht album is. Maar toch één uit de mindere periode in zijn carriere.

Vind Loose! dan wel erg leuk. De rest is ook goed te doen maar geen klassiek album. Toch leuk om te zien wat hij voor diversiteit gemaakt heeft.
Iedereen vind dat hij slechte dingen gemaakt heeft als TAFKAF zijnde. Ben het hier absoluut niet mee eens, vind het meer een expirimentele periode die soms wel degelijk meesterdingetjes op heeft geleverd en soms ook walgelijk werk heeft opgeleverd...

Ik vind Loose ook een top nummer. Live vond ik het dan wel weer een tegenvaller, en dat komt niet vaak voor moet ik zeggen. Meestal is het live nog sterker.

aERodynamIC schreef:

Klopt!! maar dat heb ik nou ook bij TMBGINTW. Vind ik de studio opname geweldig en live valt het dan ook weer erg tegen. Waardoor het komt? GEEN IDEE. Normaal is inderdaad nog veeeel beter.

fastpulseboy
eigenlijk best leuk! is een van de albums uit " de latere periode" die ik nog wel regelmatig draai

"Loose" is inderdaad een geweldig explosief nummer, maar "Pheromone" en "Space" klinken ook erg lekker!!

"Come" heeft lekkere jazzy blazers en "Papa" is erg donker maar wel ook bijzonder.
De rest is me niet echt bijgebleven.

Nicci
dit vind ik 1 van zijn minste albums. was de weg helemaal kwijt en leek alles te doen (orgasm!) om van Warner af te komen. Papa en Letitgo vind ik positieve uitzonderingen. Papa is ronduit mooi en Letitgo vind ik een geslaagd popnummer.

avatar van FunkStar
Destijds de laatste CD van Prince voordat de naamsveranderingen kwamen. Persoonlijk vind ik Come, Dark, Letitgo en Space erg goed de rest toch wat minder.

EVANSHEWSON
"Papa, Come, Let it go !"

met dit zinnetje vat ik de essentie samen van dit missertje van ons kleine purperen zenuwpeesje !
2 sterretjes en dat zijn we bij Prinsje niet gewend !

EVANSHEWSON schreef:
"Papa, Come, Let it go !"

2 sterretjes en dat zijn we bij Prinsje niet gewend !

ongelofelijk, ik vind dit de mooiste 90's prince plaat, goeie stevige funk.

Wat mij betreft een 4; een verplicht nummertje voor Prince, maar er staan wat mij betreft sterkere songs op dan Musicology en 3121.

Misschien probeert Prince met de laatste cd's aansluiting te zoeken bij het grote publiek. Come doet dat niet echt en daar schuilt voor mij de kracht van de cd.

Race heeft een coole leadline; Dark mooie vocals en een een aparte gitaarsolo (zonder distortion); Pheromome heeft een mysterieuze sfeer en Orgasm doet het goed op verjaardagsfeesten...

avatar van Reijersen
Stevig album, en daarmee eigenlijk een manier waarop ik Prince best graag hoor. Funky op en top, ongelooflijk beweegbaar en swingend. Mij bevalt dit album van Prince wel.

3,5 ster.

avatar van ArthurDZ
dit vind ik prince zijn minst goeie album.

avatar van beaster1256
1,5
gene vette van den kleinen

Lekker plaatje van Prince.Muzikaal zit het goed in elkaar,maar het ontbreken van een echte hit,deed dit album in de vergetelheid belanden.De ware liefhebber weet het wel op waarde te schatten.

Nicci
Wat is een 'ware liefhebber'?

avatar van LucM
Als ware liefhebber vind ik dit één van de mindere albums van Prince die in die periode vooral bezig was om van zijn contract met Warner Bros af te geraken (die hij opscheept met restmateriaal). Wij horen hier vooral een routineuze Prince met weinig opvallende en soms langdradige composities. Enkel "Solo" en "Letitgo" ontstijgen enigszins de middelmaat.

Nicci
Oh, ik vind Papa ook wel een aardig nummer.

Ik vind dit één van z'n beste , één na één supernummers

Father McKenzie
beaster1256 schreef:
gene vette van den kleinen

Ik vind dat ook gene vetten van de kleinen.

Even dat Vlaams toelichten; "gene vetten" betekent; niet veel soeps.
De kleinen, ja, dàt is duidelijk!

avatar van principal2000
Meest vreemd of afwijkend album van Prince. Ik vind het wel lekker. Hij heeft zeker slechtere dingen gedaan, maar het is ook verre van een klassieker. Laat ik Come maar een toonbeeld van zijn diversiteit noemen. Zeker goed genoeg voor degenen die na een eerste luisterbeurt nog niet gillend wegrennen.

fastpulseboy
vlak voordat deze uitkwam waren er wat dingen "gelekt" ik weet dat ze op de radio wat dingen draaiden die later demo's bleken te zijn die niet op de plaat terecht kwamen.
zo ook een veel snellere, elektronische versie van "Come" erg mooie versie, heeft iemand die toevallig?

Het wonder is geschiedt!!

Heb dit album sinds tijden weer eens goed geluisterd, en vond het nooit heel slecht, maar echt heel erg goed nou ook weer niet.

Tot aan gisteren vond ik Pheremone echt slecht (terwijl vele mede Prince fans dit heel erg goed vonden) maar ineens viel het kwartje, en nu, 17 jaar later.. valt wat dat betreft het kwartje voor Pheremone ook bij mij...

Heb t al eens vaker gezegd.. de muziek is als goede wijn, soms moet het rijpen voor het echt goed is.. en dat is voor mij zo met dit nummer..

Papa, solo en Loose zijn echt erg lekkere Prince songs.. De eerdere versie van Come (sneller) vind ik toch wat beter dan degene die hier op terecht is gekomen.

Halfje erbij, totaal 3,5.

Nicci
Uiteindelijk zal Lennon bij elk Prince album een positief verhaal hebben.

Come de versie op het album vernietigt toch alle andere versies, die horns erop, die vocals, puur genieten

Nicci schreef:
Uiteindelijk zal Lennon bij elk Prince album een positief verhaal hebben.

Ik draag Prince al ruim 25 jaar een warm hart toe.. (en koop alles, ga naar heel veel shows etc etc etc)
Er is maar 1 album wat ik echt bekritiseer (NPS) (ok, en Kamasutra, maar die telt niet) dus bij elk Prince album zal je van mij al een positief verhaal vinden.. Deze heb ik een beetje ge-upgrade, that's all....

avatar van Kronos
lennon schreef:
Halfje erbij, totaal 3,5.

Leuk! Maar het blijft hier naar mijn mening met een stemgemiddelde onder de 3 sterren toch maar laag gewaardeerd. Prince maakte na de zoetsappigere albums als Lovesexy en Diamonds and Pearls weer eens een echt smerige harde en donkere dansplaat. Wat wil een mens nog meer, zou je denken. Naar mijn smaak is dit de laatste echt volwaardige Prince.

Kronos schreef:
zoetsappigere albums als Lovesexy .

Zoetsappig??? Leg dat eens uit?

Xibalba
Geen track is blijven hangen. Zou geen uitschieter kunnen noemen. Wel grappig dat iemand 'Orgasm' als favoriete track heeft aangevinkt, is toch vreemd te noemen.