Juan Luis Guerra y 4.40 - Bachata Rosa (1991)

Dominicaanse Republiek
Wereld
Label: RCA

1. Rosalia (3:27)
  2. Como Abeja Al Panal (4:07)
  3. Carta de Amor (4:42)
  4. Estrellitas Y Duendes (4:28)
  5. A Pedir Su Mano (4:56)
  6. La Bilirrubina (4:05)
  7. Burbujas de Amor (4:11)
  8. Bachata Rosa (4:20)
  9. Reforastame (4:09)
  10. Acompaneme Civil (5:00)
avatar van musicfriek
Dit album had ik weleens gehoord toen Burbujas de Amor een enorme hit was. Veel zomerse klanken waar je je geen buil aan kunt vallen Dit album was erg succesvol die zomer, want het bereikte zelfs de 1e plaats in de album top 100.

Favorieten zijn (natuurlijk) Burbujas de Amor en Como Abeja al Panal (lol, na mijn sterren gemiddeld 4,40 )

avatar van Shangri-la
Gek, op een of andere manier weet deze zanger me te raken met zijn muziek terwijl het eigenlijk niet mijn favoriete genre is. Misschien komt het door zijn mooie stem of door de fraaie composities. Nu met het zomerse weer is het heerlijk om hier naar te luisteren. Vooral Burbujas de Amor is prachtig. Dit is trouwens niet eens zijn beste album.

avatar van VanDeGriend
Berichten verplaatst naar Juan Luis Guerra y 4.40

1 van mijn favoriete albums ooit . De composities zijn allemaal even geniaal. Daarnaast heeft Juan Luis Guerra een prachtige stem.

avatar van SunnyOne
Zodra de eerste zonnestralen zichtwaar worden in de lente gaat deze CD geheid weer in de speler bij ons thuis. Na al die jaren nog steeds een verbluffend goed album dat nog steeds niet gaat vervelen. Alles klopt: de composities, de stemmen en de muziek. Laat de zomer maar komen.

avatar van T.O.
Burbujas de Amor blijft voor mij een enorme guity pleasure, hoewel niet eens echt guilty, vooral pleasure

Overdreven zoet en lief, maar toch heel effectief. Beetje de Zuid-Amerikaanse "Loving You"

Hendrik68
[quote][1 van mijn favoriete albums ooit /quote]

Ha, ha ik20 je hebt hem in je top 10 tussen Van Halen en Metallica staan. Geweldig. Niemand die kan zeggen dat je geen brede smaak hebt. Ik vind het een geweldig album. Mierzoet, maar stuk voor stuk heerlijke liedjes die je helemaal in Caraibische sfeer brengen. Moet het niet te vaak horen, maar 's zomers vermaak ik me er prima mee.

Hendrik68
Aangezien het weer bijna vakantie is wordt het weer de hoogste tijd voor deze merengue klassieker. Ik vind het opvallend dat hier slechts 15 keer op gestemd is. In de zomer van 1991 was deze man toch bijna niet van radio af te timmeren. Maar ja, een groot deel van de huidige MuMe leden was toen nog klein of zelfs niet eens geboren. In die zin is het zo gek niet. Ik zou zeggen, gaat deze CD allen met terugwerkende kracht nog eens beluisteren. Verwacht geen hoogstaande muziek, verwacht geen hoogstaande teksten (quando yo llego a tu puerta, llega la abeja al panal......tja) ga gewoon genieten.

avatar van SilverGun
Burbujas de Amor kwam net langs op de radio en ik werd gewoon overspoeld door nostalgische herinneringen aan zomervakantie begin jaren '90. Blijft een prachtig nummertje.

avatar van Kronos
SilverGun schreef:
Blijft een prachtig nummertje.

En zeven jaar later citeer ik die woorden, want precies wat ik wilde zeggen nu ik het nummer op een pas gekochte verzamel cd hoor. Het album heb ik ooit wel gehad maar dat viel me toch wat tegen.

avatar van djfritzen
Wat een heerlijke zomerse plaat.
Ben je een beetje latin liefhebber dan mag deze zeker niet ontbreken.
Hier sinds kort aanwezig op, jawel, vinyl

avatar van dominicano fonso
Als halve Dominicaan kan ik alleen maar trots zijn op dit meesterwerk van Juan Luis Guerra.
De uitschieters Burbujas de Amor en La Bilirrubina brengen je meteen naar een Caraïbische sfeer.

avatar van Kronos
En nu toch weer gekocht, want in de kringloopwinkel voor 1 euro.

In 1991 had ik op basis van de hit Burbujas de Amor waarschijnlijk meer pop verwacht, maar dit is echte 'wereldmuziek' en intussen ben ik daar wel wat vertrouwder mee. Prima album.