The Red Jumpsuit Apparatus - Don't You Fake It (2006)

Label: Virgin

1. In Fate's Hands (3:27)
  2. Waiting (2:56)
  3. False Pretense (2:27)
  4. Face Down (3:10)
  5. Misery Loves Its Company (3:14)
  6. Cat and Mouse (3:27)
  7. Damn Regret (2:44)
  8. Atrophy (3:16)
  9. Seventeen Ain't So Sweet (3:20)
  10. Justify (3:26)
  11. Your Guardian Angel (3:51)
  12. The Grim Goodbye (7:39)
Deze jonge onbekende Amerikaanse band maakt erg toffe muziek vind ik. Vooral nummers als Face Down, False Pretence en Justify klinken erg lekker. Maar ook mooie nummers als Cat and Mouse en Your Guardian Angel maken dit album voor mij helemaal super! Draai deze plaat graag en ik hoop dat ze binnenkort met een evensterk tweede album komen!

avatar van james_cameron
Degelijk rock-album, met een poppy punkinslag en hier en daar zelfs wat metalcore-elementen. De songs zijn niet fantastisch, maar wel degelijk genoeg om het hele album makkelijk in 1 ruk uit te zitten. Te weinig originaliteit echter om van een topper te spreken.

joeri592
face down is een te gek nummer, nu maar hopen dat de rest ook goed is

face down vind ik helemaal te gek, is de rest ook zo goed of niet?
ga het binnenkort luisteren

joeri_metal
na face down een keer gehoord te hebben had k hoge verwachtingen van deze band maar toen ik de rest van het album luister vond ik het niet erg goed ga het later nog is een kans geven en luister face down is wel erg goed

Kadafi
Ik verbaas me over het feit dat dit album slechts 19 stemmen heeft gekregen. Is dit werkelijk zo onbekend in Nederland? Als je dit album leuk vindt tip ik "Jimmy Eat World" met de gelijknamige titel "Jimmy Eat World" (2001). Dat is min of meer dezelfde muziek. Dit is wat sneller over het algemeen. Het bevat zoals al gezegd elementen uit de metalcore/nu-metal/punk/pop/hardrock/emo, dat door elkaar klinkt zeer energiek: zeer aangenaam. De kracht van het album is de melodische zang, het ontbreekt regelmatig nog aan pakkende gitaarriffs. De liedjes zijn van constante kwaliteit, niet veel springt er tussenuit maar om er een paar te noemen.

- False Pretense
- Damn Regret