The Van Jets - Electric Soldiers (2007)

België
Label: Belvédère

1. I Don't Know Why (3:06)
  2. You! (3:34)
  3. Johnny Winter (3:43)
  4. Our Love = Strong (3:13)
  5. What's Going On? (3:56)
  6. Electric Soldiers (2:47)
  7. My Love = Dead (2:10)
  8. How Many Until Death (3:28)
  9. Their Glances (3:32)
  10. High Heels (3:58)
  11. Run 'n Hide (5:47)
  12. Who's the Candymaker? (3:13)
avatar van CWTAB
op hun site kun je al stukjes van de songs beluisteren, klinkt enorm goed, electric soldiers is ook al een sterke single

Hopelijk is de volledige cd even catchy als hun EP

avatar van CWTAB
De cd klinkt conherenter dan de EP wel ietse minder catchy op het eerste gehoor maar de nummers klinken steeds beter na meerdere luisterbeurten....

Johnny Winter is Beatles anno 2007.... (de I Am The Walrus Beatles )

Electric Soldiers is zo'n vette single Zo te horen is de rest van de cd ook niet mis.

avatar van Facedown
Humo's Rockrally heeft toch geweldige bands gecreëerd de laatste jaren... The Van Jets, Goose enz...

Ik hoor er zelfs Evil Superstars in terug

avatar van Schat
Evil Superstars zijn trouwens ook oud-winnaars van de Rockrally. En laat ons ook het schitterende Das Pop niet vergeten.
Deze cd heb ik nog niet, wel de EP en die is heel lekker.

Sublieme plaat, vooral het nummer 'You!' steekt er bovenuit.

de beste belgische rockers samen met a brand in België electric soldiers is zeer goed zeker de kreet van people c'mon
ik raad je aan om eens naar "balthazar myspace" te gaan dat is ook een heel leuk groepje die niet op de site staat

avatar van oruiz
heb de titelsong en Johnny Winter gehoord in De Afrekening van Studio Brussel en deze nummers klinken niet misselijk! Hier moet ik maar eens achteraan.

avatar van jeroen1904
Gewoonweg een leuk (glam)rockplaatje.... niets meer, niets minder. Wel spijtig dat ze prijsbeest ricochet niet op deze plaat hebben gezet, maar reden hiervoor was dat ze een hecht album wilden maken,wat the van jets zeker gelukt is. Hoogtepunten high heels, johnny winter, what's going on en electic soldiers (fantastische clip trouwens). Deze mannen het laatste nummer deze week live zien brengen op humo's pop poll en energie spatte er van af. Verhoogd naar 4

fantastisch debuutalbum!

TSP7
Wat mij betreft een van de vele gitaarbandjes; ik begin het daar een beetje mee gehad te hebben.. Hoewel het allemaal wel erg goed in elkaar zit kan het me niet zo overtuigen.
Omdat het goed gespeeld is voorlopig een 3,5*

avatar van dejean89
Kheb ze nu toch al verschillende keren bezig gezien, en je merkt echt dat ze NOG aan het groeien zijn. Zeer leuke muziek, die live ook zeer goed tot z'n recht komt. Goede plaat, toch een 4* waard!

avatar van bver
Leuk album, vind het alleen een beetje "traag op gang komen". Live zeker te pruimen. Mijn favoriet nummer is "Run 'n hide". Machtig hoe dat nummer traag opbouwt en tenslotte prachtig openbarst. RAWK!

Veelbelovende talentvolle band. Het nummer What's going on moet zowat één van de beste Belgische nummers van de afgelopen jaren zijn. Ongelooflijk sterk nummer is dat vol met internationale (hit)potentie. De rest van de plaat mag er natuurlijk ook wezen. Kijk er alvast naar uit om ze live te zien.

Kleine 4 * na een eerste luisterbeurt.

avatar van freddze
Reeks berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Belgische bands zijn beter

..en bericht over live-concert verplaatst naar de artiestenpagina van The Van Jets

avatar van hansjuvefan
Goeie cd, al was dit hun enige...

avatar van bart1989
high heels doet me denken aan miserable girl van soulwax, hoe vet is dat lied live!!

avatar van JVT
JVT
Rockmuziek van eigen bodem, we kunnen er echt trots op zijn!! The van jets is een van de vele geweldige bands uit belgie. Deze alsook cat if fury zijn geweldige albums. Heerlijke plaat, rockt heel erg lekker! The Van Jets is een van me favoriete bands aan het worden

Run 'n Hide de absolute uitschieter voor mij. heerlijke plaat.

Nian
Heerlijke plaat met als echte toppers Run 'n Hide en What's going on?
What's Going On? zou met gemak een nummer van The White Stripes kunnen zijn .. wat een hit.