Protomartyr - Relatives in Descent (2017)

Label: Domino

1. A Private Understanding (5:18)
  2. Here Is the Thing (2:50)
  3. My Children (3:42)
  4. Caitriona (1:44)
  5. The Chuckler (3:43)
  6. Windsor Hum (4:40)
  7. Don't Go to Anacita (3:12)
  8. Up the Tower (3:38)
  9. Night-Blooming Cereus (3:25)
  10. Male Plague (3:22)
  11. Corpses in Regalia (2:43)
  12. Half Sister (5:04)
avatar van raymondkeuters
No passion all technique, nieuw album vandaag uitgekomen ??

avatar van mkrake
raymondkeuters schreef:
No passion all technique, nieuw album vandaag uitgekomen ??

“Oud” album via reissue opnieuw verkrijgbaar. Fijn album trouwens.

avatar van mr-mucho
Lang geleden dat ik een duistere rockplaat heb gehoord waarvan elk nummer me kan bekoren; uhm, sterker nog, door omver wordt geblazen. Leuk dat Idles, Shame, Fountaines DC etc. Maar dit heeft zoveel meer ballen en gelaagdheid. Ik kende 2/3 nummers van dit album. Maar ik heb 'm vandaag toch maar eens helemaal opgezet, en nog eens, en toch nog maar eens... Dit album slaat een paar stappen over en klimt per direct naar het selectieve "favoriete-album" mapje. Het geluid dat Nick Cave en zijn Bad Seeds al een tijdje niet meer hebben laten horen (na Dig, Lazarus, Dig hield het voor mij wel op). Deze band vult dat gat perfect op.

avatar van Cor
Cor
En weer een sterke plaat van Protomartyr. Da's vier op een rij. Met de fantastische spooky songs 'Windsor Hum' en 'Half Sister'. Een hele kleine aarzeling in de start - eerste drie nummers een beetje gruizig - maar daarna gaat het toch echt goed los.

avatar van Cor
Cor
Cor schreef:
Mmmm, ik had weer een slecht geslapen zeker. Aarzeling in de start???? Hup, naar 4,5****. Wat een dijk van een album