Protomartyr - Relatives in Descent (2017)

3,99

Label: Domino

1. A Private Understanding (5:18)
  2. Here Is the Thing (2:50)
  3. My Children (3:42)
  4. Caitriona (1:44)
  5. The Chuckler (3:43)
  6. Windsor Hum (4:40)
  7. Don't Go to Anacita (3:12)
  8. Up the Tower (3:38)
  9. Night-Blooming Cereus (3:25)
  10. Male Plague (3:22)
  11. Corpses in Regalia (2:43)
  12. Half Sister (5:04)
40 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van coldwarkids
mkrake schreef:
En ja hoor, de volle mep.. Sinds dit weekend de plaat ook op vinyl.. Klinkt nog beter, mooie volle, diepe bas! Vaak vind ik het verschil tussen spotify en vinyl niet heel groot ( ) maar hier wel..

Heerlijke plaat!!!!!

Blauw vinyl super plaat!!!

Heerlijk album! Geweldige sfeer wordt er neergezet en stuk voor stuk puike songs. Alleen Caitriona is een niemendalletje wat mij betreft, maar verder een gevarieerd en mooi geheel.

avatar van DjFrankie
Cave, Smith. Die ltste zeker maar toch een band met een eigen smoel. Erg prettige plaat, een van de betere van 2017. Goeie sound een fijne verteller.

avatar van nachtschade
Geweldige plaat op het nummer male plague na, wat ik ronduit irritant vind. Snap de vergelijkingen met Cave/ME Smith en Joy division die hier diverse malen geuit worden. Muzikaal en qua sfeer doet het me meer denken aan : The Twilight Sad - Forget the Night Ahead (2009) maar wie ben ik?

avatar van Bartjeking
Bij de meeste platen begint de vermoeidheid na een luisterbeurt of 5 in korte tijd wel toe te slaan; maar niet bij deze 'Relatives in Descent'. Deze band altijd links laten liggen; maar toen ik het clipje van 'Private understanding' zag was ik meteen verkocht. Erg Cave-iaans, maar toch uniek. Deze gaat meedingen in de eindejaarslijstjes!

avatar van sj0n88
nachtschade schreef:

Jij bent nachtschade. Male Plague is juist een van mijn favorieten op dit album. Maar wie ben ik?

Forget The Night Ahead van The Twilight Sad incorporeert toch net iets meer shoegaze invloeden al schuurt een (geweldig) nummer als Windsor Hum er wel wat tegenaan.

Alleszins een behoorlijk geweldige plaat dit van een band waarvan ik tot voor een aantal maanden geleden nog nooit wat van gehoord had (inmiddels ook al voorganger Agent Intellect beluisterd die weinig moet onderdoen voor deze Relatives). Misschien niet de meest vooruitstrevende post-punk maar wel een zeer competent album binnen het genre. Positieve verrassing van het jaar voor mij en misschien wel gewoon plaat van het jaar.

avatar van whitecoat
Op de valreep van het jaar nog een goede plaat gekregen dank Sint!
2e nummer had zo van de Blue Aeroplanes kunnen zijn

Whaaaa, te gekke plaat! Album van het jaar voor mij!!