After Forever - After Forever (2007)

Label: Nuclear Blast

1. Discord (4:36)
  2. Evoke (4:24)
  3. Transitory (3:29)
  4. Energize Me (3:09)
  5. Equally Destructive (3:31)
  6. Withering Time (4:31)
  7. De-Energized (5:10)

met Jeff Waters

8. Cry with a Smile (4:25)
  9. Envision (3:56)
  10. Who I Am (4:36)
  11. Dreamflight (11:09)
  12. Empty Memories (4:55)
  13. Lonely * (3:26)
  14. Sweet Enclosure * (5:03)
Richard-x
Ben benieuwd! =)

avatar van snarf349
heb `m nu 1x gehoord, in ieder geval beter dan de nieuwe within temptation

Ik luister hem nu continu, hij is echt geweldig.
Mijn favoriete nummers op dit moment zijn: De-Energized en Dreamflight

Wat een geweldige cd! Dit is de beste Metal die in Nederland rond loopt!

avatar van Mr. Rock
Ik ben hem nu aan het luisteren. Voor een genre dat me doorgaans niet bevalt, moet ik zeggen dat hij me erg meevalt.

Geweldige CD, het gitaargeluid is beter dan ooit met mooie solo's. De zang is top. Allemaal superlatieven maar geheel terecht. Voor de twijfelaars, tot 20 april is de CD in zijn geheel op de my space pagina van AF te beluisteren.

avatar van Ayreonfreak
Een meer volwassen album dan de eerdere.... Dat is mijn omschrijving. Je kan het ook uitleggen als commercieel, maar dat doe ik niet. Dit album is meer toegankelijker dan al hun andere albums die ik allemaal bezit. Ik vindt de muziek op de ander albums ook geweldig, maar dat "gegrunt" is in mijn opvatting echt verschrikkelijk. (wellicht technisch wel goed, maar ik vindt het niets) Op dit album komt gelukkig de stem van Floor Jansen meer tot zijn recht. Een geweldige zangeres, (en bijzonder lekker om te zien)die veel meer waardering zou moeten krijgen in Nederland. Het gegrunt is er nog steeds een beetje, maar veel minder dan op de andere albums. Op dit album is ook de invloed van Joost vd Broek goed te merken. Deze keyboard speler heeft denk ik samen met de producer een meer dan positieve swung aan het album gegeven. Dat J. vd B ook naar onze nationale trots heeft geluisterd, Arjen(Ayreon)Lucassen, is wel heel goed te horen op "Who I am", wat zo van het Ambeon album gehaald kan zijn. Hij staat nu voor mij op cijfer 4, maar ik ben er van overtuigd dat hij na nog meer luisterbeurten omhoog schiet. Dit album kan je nergens echt tussen scharen, niet in Gothic, niet in Metal, Niet in Symphonisch, het heeft echt van alles iets. Ik denk dat dit album de band's eigen records gaan breken als iedereen deze cd een beetje heeft ondekt.

avatar van radio 538
Spekkie84 schreef:
Wat een geweldige cd! Dit is de beste Metal die in Nederland rond loopt!

zeker super super muziek

4,5 ster

avatar van Castagnette
Samen met Remagine een bewijs van de muzikale stappen voorwaarts die After Forever maakt. Ik kan het niet anders dan eens zijn met Ayreonfreak.

een 5

0,5
Sommigen blijven in sprookjes geloven......jongens sinterklaas bestaat echt niet hoor! Efteling muziek,elfjes gebrabbel!

Ik kende After Forever alleen qua naam sinds afgelopen zaterdag op Appelpop. Het optreden was echt supervet, heb dus vandaag de cd gekocht en heb hem nu 2 keer geluisterd en het klinkt echt heel mooi! 4,5 ster voor mij!

Band waar Nederland trots op kan zijn. Moet dit album toch maar es aanschaffen, maarja ik wil nog zoveel hebben. T zal toch ff moeten wachten. Tot die tijd nog maar ff via pc.

Dit album ligt helemaal in de lijn van het vorige album Remagine. Opnieuw een heel sterk album van een van de beste bands ter wereld! Weer een mooie zang van Floor Jansen in combinatie met power metal! Echt super ! Heb hem al in huis!

In de lijn van Remagine? Naar mijn mening was Remagine gewoon een catchy Metal plaat met duidelijke structuren. Dan is dees toch een stuk harder en progressiever. Vooral de productie is tegenover Remagine loeihard.

avatar van Mr. Rock
Ik heb deze band kort geleden in mijn eigen woonplaats Ridderkerk gezien. Ik was nooit echt een uitgesproken fan van hun muziek, maar als zo'n grote metalband (zeker voor Nederlandse begrippen) op 5 minuten van mijn huis optreedt moet ik er natuurlijk bij zijn. Sinds dat optreden is dit album bij mij ook in waarde gestegen. Van 3 naar 3,5*.

avatar van MusicFreak
Floor heeft zo'n mooie, volle stem en benut die ook nog eens ten volle!
de single "Energize Me en 'Cry With A Smile' zijn de mooiste nummers wat mij betreft

avatar van Rinus
Goed album weer, met door de bank heen sterke tracks. Vette produktie ook, waarin de instrumentatie duidelijk geplaatst is. Floor zings hemels, zoals vanouds. Ik heb de mooie limited edition uitvoering.

avatar van notsub
After Forever doet hier gewoon waar ze goed in zijn: Gothic Metal. De sound is herkenbaar door de prima zangeres, maar de muziek is wienig opzienbarend of origineel. Er is weinig nieuws onder zon in vergelijking met eerder werk. Misschien is iets toeganglijker geworden. Het geluid is goed verzorgd.

avatar van Ayreonfreak
Toch mijn oordeel met 0,5 punt omlaag gehaald. Doet het toch niet meer zo goed na een tijdje

avatar van Papartis
Helaas is het over met de band.
Ze stoppen ermee.
Via hun myspace houden ze ons op de hoogte van allerlei side projects.

avatar van Gothica
Ik zag deze laatst liggen voor een spotprijsje dus ik dacht kopen! Het geluid van deze CD is echter alles behalve goedkoop. Alles klopt hier en AF laat een uitstekende reeks nummers horen op deze CD, met een mooie afwisseling en elk nummer is apart waardoor het interessant blijft om te luisteren in tegenstelling tot hun debuut die soms wat ging vervelen na een tijdje. Je merkt dus heel erg: Wat een groei! Het enige minpuntje op deze CD is het soms wat overdreven gebruik van elektronische geluidjes waardoor de zang soms wat vervormd klinkt, maar ik ga echt niet moeilijk doen voor zo'n klein minpuntje op zo'n goede CD dus ik geef hier gewoon vijf sterren voor. Jammer dat ze gestopt zijn. Ik was erg benieuwd geweest naar hun toekomst, maar wie weet.

avatar van dennis wilson
floor gaat nu verder met een nieuwe band onder de naam revamp, dus echt gestopt is ze niet. ik ga haar binnenkort zien en horen in zeeland.

avatar van Hardcoremaster
Goede cd van AF!! ..hier kan ik lekker van genieten..rauwe kost met zoete nasmaak..geweldig.

avatar van Gothica
In vergelijking met Remagine vind ik deze cd toch iets minder. Deze is in het begin heel pakkend, maar verliest toch aan kracht. Remagine moet juist even wennen, maar is daarna juist heel pakkend en gaat juist niet vervelen.
Uiteraard is dit nog steeds een prima cd en staat als een huis. Ik zou deze toch wel als eerste aanraden voor iemand die After Forever niet kent, omdat hier al hun kanten duidelijk naar voren komen. Meer dan op andere albums.
Ik zet mijn stem van een 5,0 naar een 4,0. Dus nog steeds een prima score.

avatar van Edwynn
Leuke afwisselende plaat. After Forever is volwassen geworden. Het leuke van deze band vond ik dat ze ,ondanks het klaar zijn voor het grote succes, hun muziek altijd met zeer stevige metal bleven larderen. Lekker eigenwijs. Zo is er een leuke samenwerking met Doro in Who Am I

Gekgenoeg ben ik compleet gevallen voor het ultracommerciële Energize Me. Een vlotte rocker met een ontzettend catchy refrein. Hitpotentie had het, maar dat is helaas niet gelukt.

Nieuwstad
AF's zwanezang. Na Mark Jansens ontslag in 2002 heeft de band het toch nog langer volgehouden dan verwacht. Feit blijft wel natuurlijk dat het voor AF na de meesterwerkjes Prison Of Desire en Decipher aanmodderen was. Terwijl Jansen fuore maakte met Epica en in een rap tempo de wereld veroverde was het voor AF vanaf 2002 aanpoten geblazen.

Als een kreupel paard te water dat nauwelijks zijn kop boven water wist te houden werd alles uit de kast getrokken (incl. foute glitterpakjes) om de zaak te maskeren. Vooral qua songmateriaal moesten de opvolgers het afleggen. Gitarist Gommans ging er na verschillende beroertes bijna aan onderdoor. Typisch gevalletje teveel hooi op de vork willen nemen.

AF had de spreekwoordelijke kip met de gouden eieren geslacht en moest daarvoor een erg hoge prijs betalen. Zo hoog dat een cd als deze tegen een zeer lage prijs in de uitverkoopbakken belandde. Zo gaan die dingen.

avatar van namsaap
Lang niet geluisterd, deze CD maar ook na 10 jaar klinkt dit nog als een klok. Het album kent enkele fantastische nummers (Equally Destructive, De-energize Me bijvoorbeeld). Ik verbaas me er een beetje over dat dit album zoveel lager scoort dan recente releases van bijvoorbeeld Epica, Nightwish en andere genregenoten.