Tori Amos - Native Invader (2017)

Label: Decca

10. Climb (4:03)
  11. Bats (4:18)
  12. Benjamin (2:43)
  13. Mary's Eyes (5:19)
  14. Upside Down 2 * (3:23)
  15. Russia * (2:47)
totale tijdsduur: 1:01:58 (1:08:08)
Wat een mooie plaat, met een paar wel hele mooie songs!

avatar van Darkzone
Hij begint bij mij nu ook binnen te komen. Steeds meer mooie songs, dus hogere waardering zit eraan te komen.

Darkzone schreef:
Hij begint bij mij nu ook binnen te komen.

Opvallend: nu bij mij het stof wat neerdaalt valt me op dat dit helemaal niet zoveel beter of slechter is dan haar vorige albums. Ja, de opener is van buitengewone klasse, later gevolgd door nog wat parels maar verder hoor ik niet dat dit nu weer eens wat beter is dan de laatste platen. Vooral zoals het altijd al was op die laatste platen

avatar van Meara
Ik heb het album nu meerde malen geluisterd en hij blijft erg fijn (vooral ook in de auto )
Voor mij een van m'n favorieten van Tori. Ik vind het alles behalve eentonig. Wings, bang, up the creek en bats zijn bijv. nummers die nog niet eerder in het repertoire van Tori voorkomen.
Reindeer King is echt een klassieker en prachtig in mijn ogen, ook door het gebruik van de doedelzak (volgens mij is het officieel geen doedelzak).

Daarnaast is het een erg persoonlijk album, voor degene die het niet weten; haar moeder Mary heeft in januari een herseninfarct gehad en kan niet meer praten. De nummers reindeer king, mary's eyes (hymns locked in her memory) en upside down 2 zijn nummers die met haar moeder in gedachten geschreven zijn.
In een interview zegt Tori: “She remembers songs, certain hymns, the Beatles’ Penny Lane. She was, is, such a believer that all things can be healed by taking a walk; that all the answers are there, in nature. To see Mary under attack from this stroke, and to see America herself, Lady Liberty, under attack – it’s a terrible parallel.”

Ik vind het echt lastig om favorieten uit te zoeken, het is een erg mooi geheel.
Ik heb haar gelukkig 3x live mogen zien deze tour. Ze is op haar best, vocaal gezien. In Amsterdam deed ze bijv horses (and maybe together we make mother well) upside down 2 en daarna mother, erg emotioneel...

avatar van aarrtentonny
Een van haar betere albums.

Pim
Heel mooi gedaan weer. Uitschieters voor mij: Reindeer king en Chocolate song.

avatar van Darkzone
Wat heb ik dit album al een tijd niet meer gedraaid zeg. De vorige keren bleef hij ook niet hangen. Misschien dat mijn interesse in Tori aan het minderen is?

Ook geen idee of ze nu weer bezig is met een nieuw album, aangezien ik niet meer op social media zit om alles te volgen.