36 Crazyfists - Lanterns (2017)

Label: Spinefarm

1. Death Eater (4:18)
  2. Wars to Walk Away From (3:44)
  3. Better to Burn (3:59)
  4. Damaged Under Sun (3:04)
  5. Sea and Smoke (4:47)
  6. Where Revenge Ends (2:28)
  7. Sleepsick (3:53)
  8. Bandage for Promise (3:43)
  9. Laying Hands (4:00)
  10. Below the Graves (3:56)
  11. Old Gold (4:59)
  12. Dark Corners (3:46)
avatar van james_cameron
Er wordt wat winst geboekt ten opzichte van het vorige album, dat te lijden had onder degelijk maar nogal anoniem songmateriaal. Hier zijn de songs meer opvallend en vooral steviger, iets dat hoofdzakelijk positief uitpakt. Het klinkt allemaal lekker zwaar en heavy. De zang van Brock Lindow lijkt er ook wel wat op vooruit te zijn gegaan. Goed nieuws dus voor fans van de band.

avatar van Joeri_000
Vertrouwde sound, aardig materiaal, vond het vorige album net zo lekker. Steve Holt lijkt iets meer te experimenteren met solo lijntjes. Leuke ontwikkeling. Band probeert binnen het genre de grenzen weet iets te verleggen. Drummer is ook goed !!

Veel bands gaan de gitaren anders stemmen, Holt houdt het op de Drop C. Fijn dat een band als 36 fris voor de dag kan komen met dit leuke plaatje, niet super bijzonder maar wel oerdegelijk.