David Gilmour - Live at Pompeii (2017)

Label: Columbia

1. 5 A.M. (3:13)
  2. Rattle That Lock (5:23)
  3. Faces of Stone (6:00)
  4. What Do You Want from Me (4:30)
  5. The Blue (6:33)
  6. The Great Gig in the Sky (6:02)
  7. A Boat Lies Waiting (4:55)
  8. Wish You Were Here (5:18)
  9. Money (8:13)
  10. In Any Tongue (7:47)
  11. High Hopes (9:31)
  12. One of These Days (6:32)
  13. Shine on You Crazy Diamond (Parts 1-5) (12:32)
  14. Fat Old Sun (6:05)
  15. Coming Back to Life (7:18)
  16. On an Island (7:01)
  17. Today (6:40)
  18. Sorrow (10:50)
  19. Run Like Hell (7:16)
  20. Time / Breathe (In the Air) [Reprise] (6:45)
  21. Comfortably Numb (9:59)
avatar van Floydian
bikkel2 schreef:
Zal muzikaal dik in orde zijn en hulde aan Gilmour dat hij veel ruimte vrij maakt voor de songs van zijn nieuwe album.
Maar ik sla niet stijl achterover van het gebodende.
Ik zal het eens beluisteren, al zal het de dvd worden denk ik.

En al geluisterd Bikkel?

avatar van bikkel2
Nee, nog niet gedaan. Komt nog.

avatar van Rogyros
Heeft vast geen superhoge prioriteit bij jou. Toch, Michel?

Rogyros schreef:
Heeft vast geen superhoge prioriteit bij jou. Toch, Michel?

Geen noodzaak idd.

bikkel2 schreef:
Nee, nog niet gedaan. Komt nog.

Groot gelijk zet Delicate Sound of Thunder er naast en het is en herhaling van zetten. Hij spoeelt te weinig van zijn soloalbums.

avatar van bikkel2
De keuze van de Floydsongs vind ik weinig verrassend en van zijn laatste soloalbums ben ik niet kapot.
Ik sta er dus sowieso sceptisch in.
Het is vertouwde kwaliteit en het zal ongetwijfeld geweldig klinken, maar er zijn momenteel andere albums van acts/ artiesten, die mij meer interesseren.
Dat is geen verwijt naar Gilmour, maar misschien weet ik het zo zachtjes aan wel.
Maar nogmaals, ik laat 'm de revue nog wel eens passeren.

avatar van luigifort
Misschien als die vulkaan uitbarst dat t dan nog wat aan is

luigifort schreef:
Misschien als die vulkaan uitbarst dat t dan nog wat aan is

bikkel2 schreef:
Ik sta er dus sowieso sceptisch in.
Maar nogmaals, ik laat 'm de revue nog wel eens passeren.

Juist gesproken, maestro!

Muzikaal is dit album dik in orde , Comfortably Numb is wel zowat mijn favoriete nummer van Pink Floyd en ik moet eerlijk zeggen dat het lijkt alsof Gilmour de laatste jaren wat moeite heeft met die solo , ( misschien leeftijd) het is niet zo heel overtuigend meer , maar bij dit concert is die solo weer absoluut top , hij kan het dus nog steeds

jakkepoes
Als Pink Floyd fan vind ik het natuurlijk prachtig dat ik de oude vertrouwde nummers te horen krijg. Klinkt niet minder dan de concerten die ik destijds in Nederland heb bezocht.
Kijken of Roger mij in de Ziggo ook weet te bekoren binnenkort.

avatar van henk01
Mooie dag om deze mooie dvd eens op te zetten ?

avatar van Alicia
Live at Pompeii is een prachtig opgenomen concertregistratie op een historische plek. Ik heb het concert van Pink Floyd uit '71 ook nog ergens liggen. Toch moet mij van het hart dat ik eigenlijk alleen opveerde bij de overbekende PF nummers, die weliswaar niet echt verrassend, maar wel als vanouds geweldig klinken. Prima show, goede muzikanten, mooi geluid. De stem van David kraakt her en der al wel een beetje, maar mag het? Petje af voor deze krasse gitaarheld, want spelen kan hij nog als de beste! Het enige waar ik op een bepaald moment echt moeite mee had waren de achtergrondzangeressen. Ik heb The Great Gig in the Sky altijd al min of meer een vervelend nummer gevonden, maar nu klinkt het zelfs rampzalig.

avatar van uffing
The Great Gig in the Sky vind ik na al die jaren nog steeds fantastisch. Maar deze versie is in mijn ogen ook waardeloos, dus wat dat betreft heb je gelijk, Alicia

avatar van Gommans
Mooi concert, goed…bijna te goed, waardoor het echte live gevoel uitblijft. Maar toch met veel bezieling gemusiceerd en gesoleerd. Het is nergens vervelend of saai. Maar echt heel spannend wordt het ook niet meer. Maar misschien hoeft dat ook juist niet meer en moet je gewoon genieten van deze muzikanten die gezamenlijk een prachtige show neerzetten. Mooi licht, prachtige ambiance… In any tongue is voor mij de verrassing.

avatar van Stalin
Gommans schreef:
In any tongue is voor mij de verrassing.
Misschien wel zijn allerbeste gitaarsolo ooit...alhoewel ik mij realiseer daarmee keihard te vloeken in de Kerk der Comfortabel Gevoellozen

avatar van daniel1974nl
Stalin schreef:

Vooral mooi hoe het even stil valt en dan keihard en frontaal in knalt. Dat zet het nog meer emotioneler aan. Prachtig mooi afgemixed op DTS HD op BR ook. En met het beeld erbij. Het gemak waarmee hij het eruit tovert. Ongelofelijk.

Mooier dan CN. Hij heeft zoveel mooi solo's Een van beste beste solo's die hij ooit heeft ingespeeld zonder meer. So typisch Gilmour ook en bewijst dat hij naar al die jaren nog steeds kan.

Wat ik ook mooi vind is het zichtbare plezier waarmee Gilmour hier staat te spelen.
Niet zoals zijn oud PF Collega RW die chagrijnig het zoveelste verplichte rondje afraffelt. Hier staat iemand die doet wat hij leuk vind en alleen wat hij wil.