Black Country Communion - BCCIV (2017)

4,04

Label: Mascot

1. Collide (4:06)
  2. Over My Head (4:06)
  3. The Last Song for My Resting Place (7:57)
  4. Sway (5:24)
  5. The Cove (7:11)
  6. The Crow (6:00)
  7. Wanderlust (8:17)
  8. Love Remains (4:53)
  9. Awake (4:42)
  10. When the Morning Comes (7:55)
  11. With You I Go * (5:03)
16 BERICHTEN
avatar van Hega

Gekozen tot CD van de maand bij Aardschok;
CD van de Maand - aardschok.com

Gewoon weer een super gaaf album.!!!

avatar van vielip

Nog niks van gehoord. Ik vond de laatste (Afterglow) bijzonder matig om eerlijk te zijn. Hopelijk ligt deze meer in lijn met de eerste twee albums.

Naar mijn mening is dat ook zo. Sterke afwisselende nummers! Goeie recensie van aardschok!

avatar van lynyrd
Wauw! Nu Coverdale er nog aan laten schuiven

Het album groeit alleen maar als je het meerdere keren beluistert...

avatar van pos

Heb me nooit zo verdiept in deze band maar ben wel fan van vooral Glenn Hughes. Eerste nummer wat ik hoorde Collide is wel ijzersterk zeg. Van het weekend even beluisteren.

avatar van joko150
Wat is September een mooie maand kwa muziek, wat nog mooier is, is dat deze 4de plaat van BCC super tof is!

joko150 schreef:

Klopt!!

avatar van SLRockingBass
Nu een aantal keren beluisterd en ik ben zeer positief verrast! 'Sway' is een heerlijk nummer, doet me wat denken aan California Breed.

Voor nu zet ik het op 3,5*, het kan voor mij BCC2 nog niet overtreffen. Misschien komt dat nog...

avatar van Goldhand
Wat een heerlijke plaat zeg! Wat mij betreft misschien wel hun beste...

avatar van namsaap
Ik ben blij dat de heren Hughes en Bonamassa weer de tijd hebben gevonden om een nieuw album op te nemen. Het blijft vooral mooi om laatstgenoemde in een hardrockband en buiten de gebaande paden van de blues te horen.

Ik had via Spotify al een en ander gehoord maar vandaag heb ik het vinyl binnengekregen en voor het eerst het album in z’n geheel gehoord. Ook het vierde album is weer uitstekend maar kan vooralsnog niet tippen aan II en Afterglow. Derhalve op dit moment een 3,5*.

avatar van Sir Spamalot
Als je muziek al een exacte wetenschap beschouwt, dan ben je eraan voor de moeite. Muziek heeft de eigenschap om je te verrassen en vaak zijn dat voor mij de mooiste albums. Tot voor een dik jaar sleurde ik nog altijd een vooroordeel mee betreffende twee zangers: Graham Bonnet en Glenn Hughes.

Sinds het livealbum Michael Schenker Fest - Live (2017) ben ik weer dikke vriendjes met Graham Bonnet, die nog niets van zijn power heeft verloren maar mij nu de indruk geeft dat hij er nu beter mee om kan. Hetzelfde geldt trouwens voor Glenn Hughes bij dit album. De vorige albums van BCC vond ik goed maar dit album slaat voor mij alles. Wat een geweldige peil etaleren de vier heren hier.

Vijf keren heb ik deze afgespeeld vorige week, om zeker te zijn dat ik het wel juist voor had. Het zal bij mij niet bij die vijf keren blijven: "indrukwekkend" is de korte samenvatting van mijn gevoel hierbij. Indrukwekkend is het omdat vier doorwinterde muzikanten zorgen voor één van de leukste albums tot nog toe in 2017. Soms kwam het haar recht op mijn armen bij het drumwerk van John Bonham, omdat ik voor mij zijn vader zag spelen in mijn geestesoog. Het geeft me trouwens vanwege een collega ook de tip opgeleverd om eens het werk van Joe Bonamassa te beluisteren.

avatar van viking1
Maak nu zijn eerste draaibeurt, vandaag op oranje vinyl gekocht.
Had hem op YouTube al diverse keren beluisterd!
Erg goed album van deze super groep. Heerlijke loge nummers afgewisseld met mooie rustige nummers. Lekkere classic rock, vleugje led zeppelin beetje black sabbath maar uiteraard n eigen identiteit. Glenn hughes goed bij stem, gelukkig niet te veel gekrijs en van die hoge uithalen. Hij zingt sterk, en goed gitaar werk van Joe bonamassa heerlijke solo's en strak drum werk van Jason plus mooi toetsen werk. En ijzer sterk classic rock album.

avatar van Drs. DAJA
Te gekke band en een heerlijke blues/rock plaat!

Ik heb al een aardige collectie Bonamassa in mijn CD kast .
En was toch wel nieuwsgierig geworden naar deze nieuwe van BCC. En ja hoor.
Klinkt vet en energiek !
Het is de eerste CD van BCC die ik nu heb . Toch misschien de vorige cd's eens beluisteren van BCC.......
Een 4 !