Hazel O'Connor - Breaking Glass (1980)

Rock / Pop
Label: A&M

1. Writing on the Wall (3:20)
  2. Monsters in Disguise (3:24)
  3. Come into the Air (3:44)
  4. Big Brother (3:05)
  5. Who Needs It (3:10)
  6. Will You (4:49)
  7. Eighth Day (3:11)
  8. Top of the Wheel (3:17)
  9. Calls the Tune (3:01)
  10. Blackman (3:43)
  11. Give Me an Inch (3:09)
  12. If Only (4:14)
avatar van OMalley
Vorig jaar Hazel live gezien in het theater. Ze trad op voor ongeveer 40-50 mensen. Nog steeds dezelfde song maar ook veel nieuw materiaal. De oude song zijn goed opnieuw gearrangeerd.
Een heel leuk mens overigens, die Hazel.

avatar van matthijs
Will you is ergggg mooi!

avatar van laxus11
Ik ken alleen maar Will You maar dat vind ik toch wel een van de beste 80's songs

Die Sax

avatar van paulmccuytney
Ik hoorde zojuist "Will you" tijdens de top 2000. Wat een super nummer is dat zeg! Had het al heel lang niet meer gehoord, maar na ruim 30 jaar klinkt het nog steeds als een klok. De rest van het album ken ik helaas (nog) niet, zodat ik het verder niet kan beoordelen.

Legendarische sax solo in "will you". Kent geen gelijke, jammer dat dit bij zo weinigen bekend is.

Will You blijft geweldig!!
Net nog eens opgezocht.

Parlotones
xepcohron schreef:

Ja, wat een geweldig nummer is Will You toch. Heb ooit de album Breaking Glass gehad maar het gaat maar om dat ééne nummer. Heb deze week Alison Moyet herontdekt met bv Is this love en Weak in The Presence of Beauty komen ook de saxofoon in voor.Prachtig.

avatar van devel-hunt
Gek hoe beleving met de tijd anders gaat worden.
Vroeger was dit toch behoorlijk alternatatief en heftig, nu klinkt het heel erg middle of the road en netjes.
Will you is inderdaad verre weg het beste nummer van deze plaat die ik ooit voor 2 euro op de kop heb getikt.