Mattiel - Mattiel (2017)

Label: Burger

1. Whites of Their Eyes (2:30)
  2. Send It on Over (3:24)
  3. Baby Brother (2:22)
  4. Not Today (3:38)
  5. Cass Tech (2:14)
  6. Bye Bye (2:27)
  7. Five and Tens (2:02)
  8. Silver Pillbox (2:31)
  9. Just a Name (3:50)
  10. Count Your Blessings (3:16)
  11. Salty Words (2:59)
  12. Ready to Think (3:04)
avatar van Venceremos
Uit ATL, de Nancy Sinatra van nu, gepeperd met een flinke dosis garagerock. In mei te zien in NL, ik heb alvast kaartjes gekocht.

avatar van E-Clect-Eddy
Aldus de tags op haar Bandcamp pagina: Rock, Blues, Folk Rock, Garage.

Muzikaal klinkt het in het verlengde van Caroline Rose alleen die stopte veel humor in haar teksten. Ook Mattiel maakt gebruik van een orgeltje in enkel nummers maar minder spannend dan op het album van Caroline.

Mattiel heeft inderdaad een stem die doet denken aan Nancy Sinatra ook doordat ze een 60s soort van galm erop gezet hebben.

Het kan zijn dat dit live iets ruiger gebracht wordt, misschien iets om naar uit te kijken op London Calling?

avatar van DKs
DKs
Wordt geen lange show vanavond vrees ik, met alleen een plaat van 37 minuten.

Vleugje Amy Winehouse, wat meer vleugen Nancy Sinatra, eigenlijk vind ik vooral de begeleidende muziek te gek, maar de galmstem van Mattiel heeft ook wel wat. Dat Vera gister op twitter nog maar eens een poging deed Mattiel onder de aandacht te brengen doet mij een beetje verwachten dat het niet heel druk gaat zijn vanavond.

avatar van DKs
DKs
50 minuten gespeeld, 9 nummers van deze plaat, paar nieuwe nummers en een cover. Was wel echt een vette show zeg. Uitstraling, een dijk van een stem (die zonder die galm live een stuk beter en mooier klinkt), een band die flink rockte (enige minpunt was dat er geen blazers en toetsenist was, maar dat had ik ook al niet echt verwacht). Was hun eerste show buiten de VS, zou mij niet verbazen mocht het een groot succes worden.

Qua drukte... Dat schat ik dus vrij vaak verkeerd in. Denk ik dat het heel druk wordt staan er nog geen 100 mensen, verwacht ik weinig publiek zijn er (denk ik) een kleine 400... Maar hoe dan ook, geweldig concert!

avatar van raymondkeuters
Ik had hoge verwachtingen van beide bands. Snail Mail maakte mijn verwachtingen niet waar, Mattiel overtrof deze zelfs. Heerlijke show, wát een stem. Live beter dan op cd!

avatar van Poles Apart
Hoor in de zang ook heel duidelijk de invloed van Grace Slick door.

avatar van Choconas
Ja, die gedachte kwam vandaag ook bij mij op, ze doet soms inderdaad sterk aan Grace Slick denken. En aan Nancy Sinatra, natuurlijk.

avatar van Michiel Cohen
Apart album. Heb er een track van gedraaid in mijn radiouitzending.