Boy Harsher - Country Girl EP (2017)

Alternatieve titel: Country Girl Uncut

Dance / Electronic
Label: Ascetic House

1. Motion (3:59)
  2. Electric * (3:26)
  3. Country Girl (5:14)
  4. February * (1:31)
  5. Underwater (2:55)
  6. Send Me a Vison * (5:04)
  7. Westerners (4:04)
  8. Swing * (2:51)
avatar van E-Clect-Eddy
De twee singles Motion en Country Girl lijken me heerlijke donkere nummers voor winterse dagen.

Heerlijk analoog klinkende synths, dansbaar, echo's van Joy Division en ColdWave.

avatar van Alicia
Fijn epeetje van electronic/coldwave duo uit Northampton, Massachusetts. De stem van zangeres Jae Matthews bevalt mij zowaar goed!

avatar van E-Clect-Eddy
...en nu dus met 2 bonustracks, zie ik net op Spotify. Goed excuus om ze nog eens te luisteren.

avatar van E-Clect-Eddy
Nog eens twee bonustracks erbij op de Country Girl Uncut versie van het album... zo krijgt het eigenlijk de status van een volwaardig album.

Bonustracks: Electric / February / Send Me a Vison / Swing

De oorspronkelijke 4 vind ik nog steeds de sterkste nummers. Het korte, lome en minimale February past er eigenlijk niet bij, neigt naar Ambient. Evenals Swing met een lange 'spoken word' passage. Wat er wel goed bij past is Send Me a Vison, vergelijkbaar in stijl en tempo. Dus zal eerder geneigd zijn om de oorspronkelijke EP op te zetten dan deze.

Country Girl Uncut | Boy Harsher op Bandcamp

avatar van Emichel
Tsja, voor mij ligt het toch even anders en prijs ik dus 'Electric als persoonlijke favoriet aan.

avatar van T.O.
Na de extraverte electroclash van 15-20 jaar geleden, is er de afgelopen jaren een kleine hype ontstaan rond dit soort naar binnen gekeerde jaren '80 wave pastiches.

Ik geef toe dat het niet helemaal mijn genre is

avatar van T.O.
Wat een vervelend aanstellerige zang vooral.